آخرین خبرها

نشست بی نتیجه G8 در قبال (دادن اسلحه به مخالفان دولت) سوریه

 

 با وجود تاکید اکثر وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هشت بر یافتن یک راه حل سیاسی در سوریه، وزیران امور خارجه خارجه انگلیس و آمریکا خواستار ارسال سلاح برای گروههای مسلح در سوریه شدند که در این راه به نتیجه ای نرسیدند.

   به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هشت در نشستی در لندن در ژستی بشردوستانه اعلام کردند که از افزایش تلفات بیش از ۷۰ هزار نفر در سوریه وحشت زده شده و از تمام کشورها خواستند تا بر میزان کمک های خود که خواست سازمان ملل است، بیفزایند.

   وزیران امور خارجه گروه هشت همچنین حمایت خود را از طرح اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده و بر یافتن یک راه حل سیاسی در سوریه تاکید کردند.

 جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه گذشته در حاشیه این مذاکرات با مخالفین سوری دیدار کرد. رسانه های خبری گزارش دادند که تجهیز مخالفین به تسلیحات با هدف استفاده علیه دولت بشار اسد از جمله محورهای مهم مذاکرات کری با مخالفین بود.

 رسانه های خبری همچنین از اختلاف جان کری و “ویلیام هیگ” وزیران خارجه آمریکا و انگلیس با دیگر اعضای جی هشت در قبال سوریه و ارسال تسلیحات به مخالفین سوری خبر دادند.

 دیگر کشورهای غربی ضمن ایراز نگرانی درباره ارسال تسلیحات برای گروههای مخالف در سوریه اعلام کردند ممکن است این تسلیحات به دست مخالفان مرتبط با القاعده بیفتد.

 در همین رابطه رویترز می نویسد: وزیران امور خارجه عضو کشورهای گروه هشت نتوانستند به توافقی در قبال سوریه دست یابند و هیچ تصمیمی در قبال کره شمالی نیز گرفته نشد.

دپلوماسی ایرانی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *