آخرین خبرها

سرکوب اعضای اخوان المسلمین در امارات

امارات مدعی شد که یک هسته‌ای دیگر از فعالان جماعت اخوان المسلمین را در این کشور کشف و اعضای آن را بازداشت کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الخلیج، منابع آگاه اعلام کردند که حکومت امارات هسته‌ای دیگر از فعالان جماعت اخوان المسلمین و ابسته به جماعت اخوانی‌ها در مصر را در این کشور کشف و اعضای آن را بازداشت کرده است.

این منابع اظهار می‌کنند که این گروه بیش از ۱۰ نفر از رهبران این جماعت در مصر را دربرمی‌گیرد که در امارات فعالیت می‌کنند.

الخلیج در این‌ خصوص نوشت که این شبکه و اعضای آن نشست‌های محرمانه و سری را در مناطق مختلف امارات برگزار می‌کردند و این شبکه «سازمان K » نامیده می‌شد.

این روزنامه اماراتی در ادامه گزارش خود افزوده است که اعضای این شبکه در اقدامات و فعالیت‌هایی همچون جمع‌آوری اطلاعات نظامی محرمانه از کشور امارات دست داشته‌اند.

همچنین این روزنامه اظهار کرده است که این شبکه ارتباطی تنگاتنگ با جماعت اخوان المسلمین مصر و همچنین رهبران این سازمان ممنوع از فعالیت در امارات داشته و هماهنگی‌های مستمری با یکدیگر داشته‌اند.

الخلیج می‌گوید: این شبکه جلسات سری بی‌شماری را درباره شیوه‌های تغییر رژیم در امارات و در دیگر کشورهای عربی از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برگزار کرده است.

حکومت امارات درحالی از کشف این شبکه و بازداشت اعضای آن خبر می‌دهد که هفته گذشته نیز از کشف یک شبکه دیگر مرتبط با جماعت اخوان المسلمین در این کشور خبر داده بود.

کشور امارات بیش از یک سال است که به سرکوب انقلابیون این کشور به بهانه وابستگی آنها به جماعت اخوان المسلمین مصر می‌کند. این درحالی است که بسیاری از ناظران بر این باورند آمریکا و اسرائیل پس از فروپاشی دیکتاتوری حسنی مبارک در مصر و به خصوص پس از مرگ «عمر سلیمان»‌، رئیس سرویس اطلاعات مصر و یار دیرین و متحد آمریکا و اسرائیل، امارات را برای ادای نقش مصر در منطقه برگزیده است.

منبع:تابناک

سخنگوی رسمی اخوان المسلمین گزارش اخیر منتشرشده از سوی روزنامه اماراتی الخلیج را ادعاهایی دانست که برای جنجال سازی علیه این جنبش مطرح شده است. – به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، “محمود غزلان” سخنگوی رسمی اخوان المسلمین با اشاره ادعاهای مطرح شده از سوی روزنامه الخلیج که به نقل از یک منبع آگاه عنوان شده بود، اظهار داشت : این مسائل تنها ادعاهایی است که برای جنجال سازی علیه اخوان المسلمین مطرح شده است. – وی افزود: اخوان المسلمین در امور دیگر کشورها دخالت نمی کند و ما بر روابط دوستانه میان مصر و امارات تاکید داریم …

/span

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. باسلام،بنظر نمیرسد که این ادعا صحیح باشد،امارات میگویند یک کشور اسلامی است،حضور برادران اخوان میتواند برایشان نقطه اتکائی باشد، این ادعا و حرکات مشکوک است،جای تاسف است که یک کشور اسلامی باین سادگی در مسیر انحراف قرار میگیرد،باید برایشان دعاکنیم که براه راست هدایت شوند، تجربه ثابت کرده است که امریکا و اسرائیل دلسوز اسلام و جهان عرب نمیباشند چرا نباید عبرت گرفت؟.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *