آخرین خبرها

تحلیلگران سیاسی: تجاوز به غزه برای صهیونیست ها نتیجه عکس داد.

رژیم صهیونیستی پیش بینی می کرد که با حمله به نوار غزه قدرت بازدارندگی ارتش عبری را محقق می سازد و امنیت شهرک های اسرائیلی را تامین می کند، ولی برخلاف این پیش بینی، مقاومت فلسطین به ترور احمد الجعبری جانشین فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” پاسخی سهمگین داد که هرگز در مخیله رژیم صهیونیستی نمی گنجید. نیروهای مقاومت شهرهای اسرائیلی را موشک باران کردند، این اقدام دلیرانه در آینده بر رهبران کنونی اسرائیل؛ به ویژه بر ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم تاثیر منفی خواهد گذاشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، یکی از تحلیلگران سیاسی فلسطین گفت: جدای از نتایج نبرد کنونی میان مقاومت فلسطین و اسرائیل، این امر بر آینده رهبران کنونی سیاسی؛ به ویژه ائتلاف نتانیاهو و لیبرمن و ایهود باراک وزیر جنگ تاثیر منفی خواهد گذاشت.

باراک به منظور تحقق اهداف انتخاباتی خود وارد این نبرد شد، ولی مقاومت با واکنش شدید خود او را غافلگیر کرد، او در تحقق اهدافش ناکام ماند.

این مساله موجب می شود که رزمایش های نظامی او علاوه بر انتخابات آتی، بر آینده سیاسی اش تاثیر منفی بگذارد.

هانی حبیب افزود: سران اسرائیل مجدانه می کوشند تا با گروه های فلسطینی در زمینه آرام سازی اوضاع به توافق برسند، زیرا وقتی که آنان به اشتباهات امنیتی و سیاسی خود پی بردند، غافلگیر شدند.

وی افزود: اکنون موشک های مقاومت به عمق فلسطین اشغالی می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: این نبرد بار دیگر موجب احیای مساله فلسطین در محافل عربی شد. 

وی ضمن تمجید از تلاش های کنونی در راستای دستیابی به آتش بس،تاکید کرد که تحرکات کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین امروز بهتر از هر وقت گذشته است.

یکی دیگر از تحلیلگران سیاسی فلسطین اظهار داشت: محاسبات شخصی، بنیامین نتانیاهو را به برافروختن آتش جنگ علیه نوار غزه واداشت، این مساله همچنین تعدادی از سران راستگرا و چپگرای اسرائیل و در راس آنان شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی و شائول موفاز و ایهود باراک را بر آن داشت تا برای به شکست کشاندن ائتلاف نتانیاهو و لیبرمن در انتخابات آتی توطئه چینی کنند.

حسن عبد افزود: این جنگ سرآغاز شکست راستگرایان در انتخابات می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: توطئه چینی در جبهه داخلی رژیم صهیونیستی مشخصه بارز دشمن صهیونیستی است.

وی یادآور شد: ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل بزرگ ترین بازنده این جنگ است.

وی افزود: باراک با این جنگ آینده سیاسی خود را به خطر انداخت. او به منظور مشکل آفرینی برای نتانیاهو این جنگ را به راه انداخت.

یکی دیگر از تحلیلگران سیاسی فلسطین تصریح کرد: حمله ارتش عبری به غزه در چارچوب طرح هایی صورت می گیرد که هیچ ارتباطی با انتخابات آتی اسرائیل ندارد.

مصطفی ابراهیم افزود:باراک بزرگ ترین بازنده این نبرد است.

وی یادآور شد: هر چند زمان سخن گفتن در مورد حجم ضربه وارده به نتانیاهو و لیبرمن فرا نرسیده است، ولی آنان به خاطر واکنش سهمگین مقاومت و اصابت موشک های مقاومت به مرکز فلسطین اشغالی ضربه عظیمی دیده اند.

منبع:مرکز اطلاع رسانی فلسطین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *