آخرین خبرها

بی‌انصافی و تهمتهای داریوش ارجمند به سریال عمر و آنچه که به آن اعتراض نشد.

داریوش ارجمند را به عنوان یک هنرمند بزرگ و نام آشنا می‌شناختیم. اما هرگز فکر نمی‌کردم که هنرمندی که من و خیلی از ما بزرگش می‌دانستیم تا این حد از انصاف و عدالت تهی باشد که درباره یک اثر هنری به صرف آنکه با اعتقادات مذهبی او سازگاری ندارد این چنین با تعصب برخورد کند و جالب اینجاست که وی مدعی است قسمت‌های محدودی از این اثر را نیز دیده است.

سخن من بر سر ادعاهای داریوش ارجمند در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره سریال عمر بزرگ‌ترین سریال تاریخی جهان عرب است که این روزها از شبکه ‌های مختلف به دو زبان عربی و ترکی پخش می ‌شود و قرار است به زبان‌های دیگر نیز از جمله فارسی پخش شود. حداقل بیش از ۳۰ نفر هنرمند ایرانی در ساخت این اثر بزرگ هنری مشارکت کرده‌ اند و این امر عصبانیت برخی از جریانات افراطی را برانگیخته است.

«داریوش ارجمند» بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: شنیدم که یک سریال عربی با موضوع زندگی عمر ساخته شده است. بخش‌های محدودی از آن را دیدم که فحاشی می‌ کنند و قصد تحقیر تشیع را دارند.

کسانی که در این مدت حداقل ۲۷ قسمت پخش شده سریال را دیده ‌اند دارای هر مذهب و گرایشی که باشند، اگر نگاهی منصفانه به رویدادهای سریال داشته باشند، می‌ دانند که بر خلاف ادعای داریوش ارجمند هیچ اثری از فحاشی و تحقیر تشیع در این سریال به چشم نمی ‌خورد. و بر عکس کارگردان تلاش کرده است تا روایات مربوط به روابط صمیمانه حضرت علی و حضرت عمر را به خوبی به تصویر بکشد و روابط آن دو را سرشار از محبت و حسن همکاری و همدلی با یکدیگر نشان داده است. آقای ارجمند مشخص نکرده است که کدام بخش محدود این سریال را دیده که در آن فحاشی می‌ کنند و چه کسی این فحاشی‌! را برای وی ترجمه کرده است؟

داریوش ارجمند در ادامه گفته است: بعد هم می ‌بینیم که دوستان هنرمند ایرانی و شیعه نیز در این کار دخالت دارند، از این موارد رنج می ‌برم. پول همیشه هست اما آن شرافت آسمانی چیزی نیست که به این سادگی‌ها به دست بیاید و این حقیقتی بود که همه آن را می‌ فهمند.

واقعاً دخالت هنرمندان ایرانی در یک اثر هنری صرف نظر از نوع روایت مذهبی آن چه اشکالی می‌ تواند داشته باشد؟ آیا جز این است که در سریال به وضوح اثر مثبت حضور این گروه ایرانی را در به تصویر کشیدن چهره زیبایی مشابه تمثال معروف حضرت علی و دیگر موارد می ‌بینیم.

حضور هنرمندان شیعه در یک سریال تاریخی مربوط به اسلام که اتفاقاً در وحدت مسلمانان و درک بهتر آنان از یکدیگر کمک می‌ کند آیا موجب رنجش است یا باعث افتخار؟ مردم ایران آرزو می‌ کردند در کشوری که شیعه و سنی قرنها در کنار هم زندگی می ‌کنند ای کاش زندگی بزرگان اهل سنت نیز مانند بزرگان شیعه توسط هنرمندان ایرانی و رسانه ملی به تصویر کشیده می‌ شد؟ و حال که ما مدعیان پر طمطراق وحدت در شعار،  نتوانسته ‌ایم در عمل چنین کنیم چرا باید از حضور وحدت‌ آفرین عده ‌ای هنرمند شیعه در یک سریال اهل سنت رنج ببریم؟

رنج آقای ارجمند از پول و به قول خود محروم بودن این هنرمندان از آنچه وی شرافت آسمانی ! می‌ خواند نیست، رنج وی و امثال وی از تعصب کور است. از اینکه سال‌ها به یکی از خلفای اسلام اهانت کرده و فحش داده ‌اند و امروز دنیای ماهواره و اینترنت درهای آگاهی را به سوی مردم باز کرده و دیگر حنای هتاکی و فحاشیشان رنگی ندارد. سریال عمر یک اثر هنری است که انتقاداتی نیز ممکن است به آن وارد باشد از جمله اینکه در تیتراژ آغازین این سریال نام خلیج فارس به خلیج عربی تغییر کرده است. آقای ارجمند و ده‌ها سایت و روزنامه ‌ای که در این چند ماه به بهانه پخش این سریال هر چه خواستند علیه سریال، عوامل آن و حتی شخصیت خلیفه دوم نوشتند و دلشان را خنک کردند، چرا به تحریف نام خلیج فارس که بیشتر از هر چیز دیگری جای انتقاد داشت اعتراض نکردند؟. چرا وزارت خارجه ایران مراتب اعتراض خود را نسبت به این امر که با توجه به گستردگی پخش سریال به زبان‌های مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است تقدیم کشورهای سازنده سریال نکرد تا تغییری در تیتراژ سریال صورت گیرد؟

جالب آنکه به دلیل نام سریال، هنرمندان شرکت کننده در آن با خشم مقامات فرهنگی مواجه شده و صدا و سیما نیز تهدید کرده است که دیگر با آنان قرارداد نمی ‌بندد. این شیوه برخورد با هنرمندانی که با شعور و آگاهی خود و به مناسبت تخصص و توان هنری و نگاه هنرمندانه ‌شان در این سریال مشارکت کرده ‌اند و نه فقط به خاطر پول، آیا جز تعصب و تنگ‌ نظری دلیل دیگری دارد؟

جناب ارجمند در ادامه مصاحبه‌ اش مدعی شده است: الآن سریال عمر را ساخته ‌اند، عمر خطاب… و یک جورهایی قصدشان این است که امام علی(ع) را کم‌رنگ کنند. چرا وی فکر می‌ کند که با مطرح کردن زندگی و خدمات حضرت عمر که در آن مشاوره ‌ها و رشادت‌های حضرت علی نقش بسزایی داشته و در این سریال نیز این نقش و روابط این دو به خوبی به تصویر کشیده شده است، نقش حضرت علی کم‌رنگ می‌ شود. مگر نقش حضرت علی در تاریخ یک نقش ساختگی و صرفاً داستانی بوده است که کمرنگ شود؟ قطعاً اگر آقای ارجمند و همفکرانش می‌ توانستند تاریخ قبل و بعد از حضرت علی را از صحنه روزگار محو می‌ کردند تا نقش ایشان به اصطلاح کم‌رنگ نشود. جای تأسف است که جایگاه حضرت علی نیز نزد این گروه آنقدر پایین است که تصور می ‌کنند اگر سریال حضرت علی را نمی ‌ساختند، هیچ کس به نقش و جایگاه ایشان پی نمی ‌برد و بدتر آنکه فکر می ‌کنند با ساخته شدن یک سریال دیگر به نام “عمر” نقش حضرت علی  کم‌رنگ می ‌شود. داریوش ارجمند با بازی در نقش مالک اشتر سریال حضرت علی به حدی مغرور شده است که گویا تصور می ‌کند او بوده که حضرت علی را به جهان اسلام معرفی کرده است و حالا دارد زحماتش بر باد می‌ رود. زهی خیال باطل که سریال حضرت علی و اکنون سریال حضرت عمر فقط توانسته ‌اند بخش کوچکی از زندگی آن دو بزرگوار را به تصویر بکشند. ضمن آنکه در معتبر بودن روایات سریال عمر حداقل با قرائت اهل سنت جای هیچ شک و شبهه ای نیست و یک گروه ۶ نفری از علمای بزرگ جهان اسلام بر این سریال نظارت کرده‌ اند.

ارجمند در ادامه مصاحبه ‌اش مدعی شده است: سریال «الفاروق عمر» مزخرف است. انگلیس‌ها آمده ‌اند یک کار برای این‌ها ساخته ‌اند. آن‌ها در هنر از ما وحشت دارند. این ادبیات چندان برای ما غریب نیست. ادبیات آشنایی است که به هر کسی و هر چیزی که از آن خوشمان نمی ‌آید انگی بزنیم و مانند حکایت دایی جان ناپلئون بگوییم کار کار انگلیسی‌هاست. علایم وحشت قضاوت و پیش‌داوری درباره یک اثر هنری بدون آنکه آن را دیده باشیم است. علایم وحشت، تهدید و منع انعقاد قرارداد با هنرمندانی است که در یک اثر هنری شرکت کرده‌ اند. علایم وحشت همین ادبیاتی است که این روزها داریوش ارجمند و همفکرانش در رسانه ‌ها با آن سخن می ‌گویند. آقای ارجمند آن کسانی که از پخش یک اثر هنری وحشت کرده‌ اند جنابعالی و همفکرانتان هستید.

جالب آنکه روزنامه جوان ساخت این سریال را با اتهامی مشابه به اسرائیل نسبت داده بود و حال آنکه بخش‌هایی از این سریال به موضوع خیانت یهودیان به مسلمانان در جنگ احزاب و فتح غرورآفرین بیت‌ المقدس در زمان عمر اختصاص دارد.

کاش رسانه ‌ها و اصحاب مقام و فرهنگ و هنر در بیان دیدگاه‌هایشان هر چند مخالف اثر یا کاری باشند که حق طبیعی هر کسی است، اندکی جانب انصاف را رعایت می ‌کردند و از دایره ادب و انصاف و عدالت خارج نمی‌ شدند. چیزی که ظاهراً در قاموس برخی از ما ایرانیان معنی ندارد.

موج اهانت‌ها به شخصیت حضرت عمر در حالی افزایش یافته است که بسیاری از علما و اندیشمندان شیعه به جایگاه تاریخی ایشان صرف نظر از اختلاف دیدگاهشان در مسئله خلافت احترام گذاشته و از این شخصیت بزرگ جهان اسلام به نیکی یاد کرده ‌اند. امام خمینی؛ رهبر فقید انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود در جمع دانشجویان ایرانی خارج از کشور در سال ۱۳۵۷ درباره حضرت عمر می‌ گویند: «وقتی که عمر می ‏خواست برود به مصرـ برای[اینکه]فتح کرده بودند مصر را و قدرتمند شده بود اسلام، همه جا را گرفته بودند ـ می ‏خواست وارد بشود به مصر، یک شتر بود، خودش بود و یکی هم همراهش. یکیشان سوار این شتر می‏ شده آن یکی جلویش را می‏ گرفت و می‏ برد؛ آنکه خسته می ‏شد ـ قسمت کرده بودندـ این سوار می‏ شد. آن وقتی که وارد ـ به حَسَب تاریخ ـ مصر شدند، نوبت آن غلام بود که سوار باشد و آقای خلیفه جلو[شترش]را گرفته بود و داشت می ‏بُردش که مردم مصر آمده بودند به استقبال! خلیفه عبارت از این بود. ما عمر را قبول نداریم اما این عملْ عمل اسلامی آن وقت بوده؛ یعنی نقش اسلام بوده است و لو خودش یک آدمی بوده که ما نپذیرفتیم او را اما عملی که کرده است عملی بوده که نقش اسلام این بوده، یعنی پیغمبر هم این صورت بود؛ یعنی پیغمبر هم سوار یک الاغی می ‏شده، یک کسی هم پشتش می‏ نشسته و مسئله برایش می ‏گفته؛ آن را تعلیمش می ‏کرده، آنکه پشت سرش نشسته بوده تعلیمش می‏ کرده. شما در تمام این دموکراسی‌ها بیاورید که این جوری باشد که سلطان وقت، که سلطنتش چند مقابل ایران بوده، چند مقابل فرانسه بوده، شما بیاورید یک سلطان دموکراتی که با غلام خودش این جوری رفتار بکند که او سوار بشود؛ یک شتر باشد و چیزی بیشتر از این نه؛ آن جمال و جلال هیچ نباشد در کار. هر سلطان دموکراتی را که بیاورد اگر بخواهد وارد یک مملکت شکست خورده بشود، ببینید چه جوری وارد می‏ شود! ببینیم چه جوری وارد می ‏شود! این هم وارد شده در یک مملکتی که فتح شده است، سوار شتر غلام است ـ حالا نوبت اوست ـ خودش دستش را جلو گرفته و افسار شتر را دارد می ‏کشد. آمدند اشراف مصر آنجا و… همه هم تعظیم کردند به او. این تعلیم اسلام بوده.»

آیت‌ الله خامنه ‌ای رهبر انقلاب نیز در یکی از نماز جمعه‌ های چند سال قبل خویش از ایشان با عنوان حضرت عمر رضی الله عنه یاد کرده و همواره در سخنرانی‌های خود حتی در مباحث انتقادی از حضرت عمر با عنوان جناب عمر و با احترام یاد می ‌کنند.

دکتر شریعتی، یکی از بزرگ‌ترین متفکرین شیعه از شخصیت حضرت عمر به نیکی تمجید می ‌کنند که در مطلبی با عنوان «شریعتی- اهل سنت و فهم دموکراتیک دین» از حسین میرزا نیا در سایت زاهدان فردا به آن پرداخته ‌ایم.

پس آنچه توسط ارجمند و رسانه‌ های جریان افراطی مطرح می‌ شود نه دیدگاه تشیع بلکه دیدگاه جریانی است که دکتر شریعتی از آن به نام تشیع صفوی یاد می ‌کند و می ‌گوید: «روحانی صفوی بر خلاف عالم شیعی، متعصب است، تعصب کور، بدین معنی که قدرت تحمل و حتی استعداد فهم عقیده و حتی سلیقۀ مخالف را ندارد، نه تنها مخالف اسلام یا تشیع را، بلکه مخالف “آقا” و طرز فکر و  ذائقۀ آقا ! این است که هر چه نپسندد، بی درنگ تحریم می‌ کند و هر که نپسندد، بی تأمل تکفیر! در حالی که عالم در تشیع علوی: فبشر عبادالذین یستمعون القول فیتبعون احسنه (بشارت ده بندگانی که به سخن گوش می‌ کنند و بهترینش را انتخاب می ‌کنند).»

به هر حال سریال عمر که با استقبال بی‌ نظیری در دنیا مواجه شده است بزودی به زبان فارسی هم پخش خواهد شد. و ایرانیان روایتی متفاوت از آنچه تا کنون شنیده ‌اند را خواهند دید. مردم ایران با شعور خود تصمیم خواهند گرفت که درباره این روایت چگونه قضاوت کنند. اما این سریال بزرگ‌ترین تأثیری که می‌ تواند داشته باشد ارایه درک بهتری به برادران و خواهران شیعه ایرانی نسبت به باورهای هم‌وطنان اهل سنتشان درباره یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های اسلام است. اینکه ایرانیان به جای اهانت به شخصیت‌ها و باورهای یکدیگر بتوانند به همدیگر احترام بگذارند می ‌تواند بزرگ‌ترین دستاورد چنین سریالی باشد و آنچه درباره این سریال باید به طور متحد و جمعی از سوی همه ایرانیان شیعه و سنی مورد اعتراض قرار بگیرد نه نوع روایت آن بلکه تحریف نام خلیج فارس در تیتراژ آغازین سریال است که باید گردانندگان سریال به مخاطبان ایرانی خود احترام بگذارند و آن را اصلاح کنند. از هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این سریال نیز که این روزها مورد هجوم افراطیون قرار گرفته‌ اند حمایت کنیم.

به نقل از: زاهدان فردا – محمود براهویی نژاد

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

۱۵۰ نظر

  1. من خودم یک سنی هستم جانم فدای اسلام جانم فدای رسول الله جانم فدای امام علی جانم فدای اهل بیت جانم فدای امامان جانم فدای صحابه و جانم فدای مسلمین شاد باشید و از این همه فوش ندید فردای قیامت جوابگو هستید و من به عنوان سنی به این همه بزرگان میبالم و البته به به جای تهمت به بزرگان به فکر خویش باشیم فردا معلوم نیست کی میمیره و ایشاالله وحدت شیعه سنی مستحکم تر مشیود و تا ظهور حضرت مهدی

  2. برخی از شیعیان با نفرت پراکنی علیه خلفای راشدین بهانه می دهند دست افراطیون سنی که شیعیان بیگناه دیگر را قتل عام بکنند … باید جلو جریان نفرت را گرفت از هر دو طرف البته این بمعنای تایید اعمال ضد انسانی گروهک های خون آشام نیست بلکه بقول مولانا عبدالحمید اگر علت معالجه شود معلول خودبه خود از بین می رود … مشکل اهل سنت فحاشی و لعن و سب اصحاب و ازواج پیامبر است و الا تا دلتون می خواد به یزید و سلسله بنی امیه نقد وارد کنید و حتی بعضی از آنها را سب و لعن کنید … هر چند با سب کردن چیزی درست نمیشه ولی ما عقاید خود را بر برادران شیعه مان تحمیل نمی کنیم تنها از شما می خواهیم بهانه دست تندرو ها ندهید چون ما هم از دستشون کلافه شدیم. بهانه ندید تمام کسی عاقل باشد فحاشی نمی کند چه برسد به اینکه مقدسات دیگران را خوار نماید.

  3. بنظر من دین ( فرقی ندارد چ باشد) یکی از راه های مشهوریست ک اکثرخوبان دنیا (که فکر کردن راجع ب تشکیل ادیان را گناه شمرده یا حتی فکر نمی کنند یا دلایل جامع و مانعی ارائه نمی دهند اما خوبند ونیکوکار و انسان!!!!) به آن جذب می شوند حال آنکه اگر جذب هم نمیشدند باز هم خوب بودند چ بسا بسیار بسیار انسانهایی ک ورای مذهب ب خداوند یکتا ک یک انرژی است ب وجدان و انسانیت و خلوص پایبندند از بسیاری دینداران ظاهری کارشان درست تر است چون بد کرداران هم برای رونق کار نانشان را در روغن دین فرو میبرند ……
    باشد ک شیعه و سنی جمله رستگار شویم دوستان

    • هر کسی دین و عقیده ای که دارد برایش مقدس است و عین حقیقت اما قرار نیست دیگران هم دقیقا همان باور را پیدا کنند زورکی که نیست اجباری هم نیست خود قرآن هم چندین بار در این مورد تذکر داده.

      وقتی خداوند می فرماید و لقد کرمنا بنی آدم … کرامت مخصوص انسان هاست و هر صاحب کرامتی برای اینکه کرامتش حفظ گردد حقوقی دارد و تفاوت دین و مذهب و نژاد و نسب و رنگ پوست و عقیده سیاسی و جنسیت و … باعث نمی شود آن انسان از حقوق و تکالیف محروم شود.

      تنها حربه ی موثر بر ضد افراط گری و تنفر مذهبی بحث های منطقی است بدور از هیاهوی سیاسی و پرخاشگری … بنده در این زمینه تجارب ناچیزی دارم و افرادی که تند می رفتند رو می دیدم که با پیش کشیدن بحث های خصوصا تاریخی می توان از نفرت گرایی مذهبی کاست و حتی جلو آن را گرفت

  4. با سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان.
    اومدم تو این سایت و مطلب و نظرات رو خوندم.باز هم دلم گرفت.
    قران روکه دیگه نه پیروان فقه جعفری بهش شک دارند و نه پیروان سایر مذاهب فقهی.
    و این ایه قران هست که میگه:
    واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
    پپس این دسته بندی ها و شعبه شعبه کردن های ما ،مخالفت با نص صریح قران هست.

    در مورد اعتقاد متفاوت:
    مسئله خلافت به قول خیلی از بزرگان،یک مسئله تاریخی هست.
    و در مورد مسئله تاریخی هم انحرافات یا اشتباهات ممکنه دخیل باشه.
    ولی مهم اینه که پیروان مذهب جعفری به علی رضی الله عنه ارادت دارند.پس ای برادران وخواهران جعفری،ایشون رو الگو قرار بدید و سعی کنید مثله ایشان سخاووت و شجاعت و دستگیری از ایتام و……………رو سر لوحه کارتون قرار بدید و از اون در رفتار و اعمال تبعیت کنید.
    شما برادران و خواهران سایر مذاهب فقهی که به سه بزرگوار ابوبکر و عمر و عثمان رضی الله عنهما ارادت دارید،حیای عثمان و شجاعت و سختگیری عمر در اسلام و تقوا و جان بر کفی ابوبکر (در مسئله هجرت و….) و بقیه فضایل این بزرگواران رو سرلوحه قرار بدید.
    مطمئن باشید که وقتی ما به اینها عمل کنیم،همه در یک مسیر و راه برای رسیدن و تقرب به خدا قرار میگیریم.

  5. سلام، حالا که بحث تاریخه میشه یکی از عزیزان سنی نحوه تولد عمربن خطاب رو بگه؟

  6. فیلم حضر عمر از لحاظ کاراکترها قوی نبود بهمین دلیل ماندگاری فلم مصطفی عقاد را ندارد بازیگرای نقشای حضرت عمر و حمزه و عثمان کاراکترهای مناسبی نبودند هرچند ایفای نقش حضرت ابوبکر و حضرت علی توسط بازیگرهایشان تاحدودی نقص در کاراکتر فیلم را جبران نمود

  7. انصاف نیست صحبتاش رو تیکه تیکه میزارید بعد تفسیر به رای میکنید

  8. بله قرآنی که در کافی کتاب سقه شما تحریف شده و کو زیاد شده کجای قران همش در مورد اهل بیته قران برای هدایت اومده ن اشخاص وامامتی که این همه نزد شما بزرگه کجاست؟؟شما فقط میگیدامام امام امام بابا اسلام امام نیست اسلام دین خداست بفهمید و دست از کشتن اهل سنن بردارید ….
    ولعنه الله علی الظالمین

    • دوست الله

      چرا جو سازی میکنی ؟؟
      ۱ امامت همان نایب بودن است که قطعا وقتی قرار نیست پیامبری بیاد پس نایب و وصی ان باید خولق خوی پیامبرانه داشته باشه و قطعا ابوبکر و عمر و عثمان همچین شایستگی نداشتن (اگر شایسته بودن حرف پیامبرو که بارها به وصی بودن علی ع اشاره کرده بود پشت پا نمیزدند و در مراسم کفن و دفن پیامبر شرکت میکردن نه که برن جلسه سری بزارن /پس زیاد حرص نزن الان خلفای اعل تسنن بجز علی ع همشون بخاطر فرا فکنی و تفرقه افکنی در عذاب به سر میبرن تا قیامت که دروازه های جهنم باز بشه )بعدش داعش بکو حرام اانصره و… شیعه هستن یا اهل سنت ؟! ابوبکر و عمر و عثمان منتظرتونن که چون در قران گفتن پیروان ظالمین پیشا پیش سردارانشان به جهنم وارد میشوند /
      در مورد سریال هم اگر یزره تاریخ بخونید میبینید تمام حرفای که علی ع و پیامبر گفتن رو انداختن تو دیالوگ عمر !! و تمام جنگای علی ع بکل یا حذفه یا نادیده گرفته شده!

    • کشتن اهل سنت؟؟؟
      تا الان هیچ شیعه ای حتی یک سنی را بابت عقیده اش نکشته ولی میلیونها شیعه توسط افراطیون سنی کشته شده اند و حتی اهل سنت هم کشته شده اند
      نمونه اش داعش و …

      • برخی از شیعیان با نفرت پراکنی علیه خلفای راشدین بهانه می دهند دست افراطیون سنی که شیعیان بیگناه دیگر را قتل عام بکنند … باید جلو جریان نفرت را گرفت از هر دو طرف البته این بمعنای تایید اعمال ضد انسانی گروهک های خون آشام نیست بلکه بقول مولانا عبدالحمید اگر علت معالجه شود معلول خودبه خود از بین می رود … مشکل اهل سنت فحاشی و لعن و سب اصحاب و ازواج پیامبر است و الا تا دلتون می خواد به یزید و سلسله بنی امیه نقد وارد کنید و حتی بعضی از آنها را سب و لعن کنید … هر چند با سب کردن چیزی درست نمیشه ولی ما عقاید خود را بر برادران شیعه مان تحمیل نمی کنیم تنها از شما می خواهیم بهانه دست تندرو ها ندهید چون ما هم از دستشون کلافه شدیم. بهانه ندید تمام کسی عاقل باشد فحاشی نمی کند چه برسد به اینکه مقدسات دیگران را خوار نماید.

  9. یک دنیا ممنونم از سایت خوبتون.من از مخاطبین سایت شما هستم و همیشه به سایتتون سر میزنم.یه خسته نباشید حسابی به همه دست اندرکارانتون.

  10. فرهاد اسپلانی

    من از برادران اهل سنت عزیز خواهش میکنم کتاب شب های پیشاور که شامل چندین شب بحث بین بزرگان اهل سنت و

    مرحوم سید محمد سلطان الواعظین شیرازی میباشد را حداقل مطالعه کنند وهمین طور جلسه ایی اینچنینی شما عزیزان

    به ما شیعه ها معرفی کنید . جدال بین اهل تسنن وشیعه ایران عزیز کار دشمنانمان است مواظب باشیم. در هر جای دیگر

    دنیا نیز از این اختلاف صهیون ها سود میبرند وبس.مواظب باشیم

  11. سلام من شیعه هستم.به خدا سوگند درست نیست که ما به نظر اهل تسنن و عقایدشان توهین کنیم چون همانا این ما خواستار احترام آن ها به اهل بیت هستیم پس توهین .ممنوع. اما علی را اگر درک میکردید هرگز حق بودن او را رد نمی کردید.همانا اگر تعقل کنید تنهایی و معصومیت علی را درک خواهید کرد.علی را به عنوان حق بودن در جانشینی قبول ندارید لااقل درکش کنید.علی را درک کنید.اگر علی را درک میکردید اینک به واقعیت نزدیک تر بودید.خواهش میکنم درباره ی غدیر با دقت مطالعه کنید واگر در شک افتادید از آن فرار نکنید.شیعه آغوشش برای برادران اهل تسنن باز است.خواهش میکنم غدیر را برای خود تحلیل کنید

    • آیا پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم عده ی زیادی مسلمان را نگه داشتند که بگویند علی دوست من است……. .آیا این جمله آنقدر عقلانی است که انسان که دارای قدرت تفکر و تعقل است آن را بی هیچ مطالعه ای و یا تفکری در آن بپذیرد برادران اهل تسنن بروید و حق را بیابید حتی اگر حق علی نباشد.که چه بسا بدون شکدحق با مولا علی علیه السلام است

  12. سلام.اگر خوب نگاه کنید میبینید که فرقی بین مسلمانان نیست.همه با هم برادر و یاور هستند .این فیلم نشان دهنده عظمت اسلام است که از دید برخی افراطی گرایان نمایان نمیشود .
    این فیلم واقعیت تاریخ است و هر کس به تاریخ اسلام شک دارد بدانید که بوی ار مسلمانی نبرده است

  13. نویسنده محترم
    جوری متن را تنظیم کرده انگار نمیدونی عمر چه بر سر اهل بیت پیامبر آ ورد
    ساده از این مصیبت وارده بر برترین بانوی دو عالم گذشته ای و ایراد فیلم را فقط نام خلیج عرب میدانی ؟
    به خدا آشکار گمراهی حرف باب میل دشمنامون میزنی جگر منو سوزاندی خدا کمکت کنه بفهمی چه کردی و توبه کنی
    پناه بر خدا

    • جناب بنظرت نعوذبالله حضرت علی بی ناموس بودن ایا؟؟؟ایا نسبت دادن قتله حضرت فاطمه ب عمر فاروق نوعی توهین ب حضرت علی محسوب نمیشه؟؟؟مگه میشه عمر فاروق قاتله حضرت فاطمه باشه و درعین حال حضرت علی ایشون رو ب دامادی خودش قبول کرده باشه؟؟؟شیعیان عزیز تفکر تفکر تفکر

      • دوست الله

        برادر الان بیان دمه در خونتون مادرتو بزنن و تورو بسته باشن به تو میگن بی غیرت ؟؟ حتما تاریخو بخون تا سران فتنه ی بعد پیامبر را بهتر بشناسی یا حق

      • دوست الله

        در مورد دامادی عمر فارق هم مطلاعه کن چون این واقعه فقط شایعه است برای نشان دادن واقعه ی خلافت و تصدیق ان از طرف اهل بیت !! پس به قول خودت تفکر تفکر تفکر !

  14. خدا از ایشون قبل از تولد راضی بوده!!! خخخ دریغ از یه عدس تو کله ات،قبل از تولد ادم چی جوری میتونه مورد نفرت یا رضایت باشه فقط تو میفمی با اون نیمچه عدس تو مخت

    • دوست الله

      خدا عیسی مصیح را در کودکی به بعثت رسانید این هم در جواب شما دوست عزیز

    • خداوند حضرت یحیی علیه السلام را هم در کودکی به پیامبری رساند. آیه ۱۲ تا ۱۴ سوره مریم: ای یحیی کتاب را با قوت بگیر و از کودکی به او نبوت دادیم. و از جانب خود مهربانی و پاکی ( به او دادیم) و تقوا پیشه بود. و با پدر و مادر خود نیک رفتار بود و زورگویی نافرمان نبود. و سلام بر او روزی که متولد شد و روزی که میمیرد و روزی که برانگیخنه خواهد شد. این هم جواب شما که میگی چه طور میتونه قبل از تولد آدم مورد نفرت یا رضایت باشه!!!!! توهین هم می کن!!! می بینید که خدا در قرآن میگه سلام بر او زمانی که زاده شد!!! و سلام علیه یوم ولد!!!! حضرت علی هم دیوار کعبه موقع تولدش برایش شکافته شد!!! هر کاری می کنند هم نمیتونن تعمیرش کنن چون دوباره میشکافه! با پرده مجبور شدن بپوشوننش!!! ادمین اگه خدا و قرآن و قدرت و حکمت و علم الله رو قبول داری چاپش کن! الله اکبر

  15. عاشق مولا علی

    بر دشمن مرتضی علی (ع) لعنت
    برغاصب حق مرتضی علی (ع) لعنت
    دمت گرم آقا داریوش ارجمند شیر مادرت حلالت حلال زاده

    • محمد علی حسنی

      بسم الله الرحمن والرحیم

      با عرض سلام وادب خدمت همه عزیزان
      در خواست دارم در صورت امکان این نظر شخص (( عاشق مولا علی (ع) )) را حذف کنید
      من شیع هستم و۱۲ امامی .وقتی رهبرم و اکثر علمای تراز اول شیع لعنت وتوهین به مسلمانان را جایز نمی دانند ودر خواست می کنند به یکدیگر توهین نکنیم وبه یکدیگر احترام بگذاریم توهین ولعن گناه نابخشودنی هست وباعث تفرقه ودشمنی می شود وآب در آسیاب دشمن می باشد
      خواهش می کنم به اعتقادات یکدیگر توهین نکنیم

      بحث وجدل در این موضاعات باید در مکان وجای خودش باشد به عنوان مثال عرض میکنم مگر می شود در کتابخانه عمل جراحی انجام داد باید در حوزه های علمیه ومدارس علمی ودینی پیرامون وقایع صدر اسلام وماجراهای خلافت وجانشینی پیامبر رحمت (ص) بحث شود با دلیل ومدرک وسند
      خواهش به همدیگر توهین نکنیم واحترام بگذاریم
      امام علی که درود خدا بر او باد ۲۵ سال بخاطر حفظ اسلام سکوت کرد
      مولای ما چنین شخصی هست

    • علی ع قاضی عمر ع بود کجا سکوت کرد فرمانده سپاه ابوبکر برای سرکوب شورشیان بعد از رحلت نبی رحمت
      کجا ۲۵ سال سکوت کرده

      • شهرام جلیلی

        امام علی بهد از خلافت این اقایان در هیچ یک از جنگها اصلا حضور نداشته ودر هیچ یک از کتابهای مربوط به تاریخ اسلام ومتب های عصر خلف از مشارکت امام علی در جنگها چیزی یافت نمی شود این یک تحریف تاریخی است که سازندگان این سریال از خود درست کرده اند برای تثیت خلافت این اقایان

        • گاوپرستهای هندو دارن مریخ را فتح می کنند ما مسلمون ها هم سر مسائل بی اهمیت و بی خیر و سود بر سر هم می کوبیم تنها می توانم بگویم شرم بر ما

          • بهاره شاداب

            سلام یه سوال به نظر شما فتح مریخ مهم تر است یا ارسال یک رسول الهی و این رسول اگر ولایت را بیان نکند ۲۳ سال زحمتش از بین میرود و خلیفه دوم چه کرد ایا ولایت بی اهمیت است ؟

      • دوست الله

        عزیز دل حضرت علی بجز بیت ان هم به اجبار (تحکیم اسلام) کاری با این خلفای من دراوردی نداشت !! و این علمای شما بودن که گاه بی گاه میامدن تا سوالات خود را از او بپرسن !!

    • چرا ما شیعه ها فکر می کنیم کار ما از همه درست تره هر کاری بکنیم کردیم خوب باشیم اصلا بد بد باشیم چوننننن شیعه ایم همه باید بگن به به و چه چه …….. ولی اهل سنت چون صرفا سنی هستن بدن نا مأنوسن !!!! زشته بخدا ……

  16. به نظرم آقای ارجمند دیدگاه خودشون و گفتن و عزیزان اهل سنت نباید اینقدر در برابر ایشون جبهه بگیرن .ایشون بزرگتر از اونی هستن که بخان با این حرفا دنبال منافعی باشن

    • آزادی بیان دلیل نمیشه تهمت بزنن در ضمن من سه بار این سریال را دیدم کجاش توهینه بهترین سریالیه که تا حالا دیدم توهین به عقاید اهل سنت چقدر راحت شده اگه اهل سنت هم میرختن مثل شیعه توی خیابون و قلدری میکردن فکر نمی کنم الان اینطوری عقایدشون لگدمال میشد

  17. بنظر شما سلفی ها اینجاد نفرت نمی کنند؟ سلفی ها شیعیان را نجس نمی دانند؟

    داعش ۳۵ اسیر پیشمرگه رو تا حالا سر بریده مگه اونا شیعه بودند؟

    داعش به اقرار خودش هزاران دختر ایزدی را ربود و فروخت این احساسات انتقام آمیز نیست. این عقیده است این ایدئولو‍‍ی است.

    چرا اینقدر بیرحم؟ حالا مردم بدبخت باید حتما بین ولایت فقیه و ولایت خلیفه یکی رو انتخاب کنند؟

    شما چند سال پیش در کانال نور مثل دکتر ولایتی در مورد بیداری اسلامی وعده می دادید به اینها فکر نکردید.

    برای حفظ حرمت دین و دینداران هم که باشه دین و حکومت باید از هم جدا بشه حالا یا ۱۰۰ سال دیگه یا ۱۰۰۰ سال دیگه اما چقدر باید هزینه داده بشه والله اعلم

  18. یکی میشه منبعی رو که میگه حضرت عمر با حضرت علی اختلاف داشته رو نشونم بده

  19. باور کنید هرچی شیعه و سنی به همدیگر فحش و ناسزا بگن و بحث و جدل بیخودی بکنن کاری درست نمیشه. من پیشنهاد می کنم یه مطلبی دارم هرکس خواست بیاد تو تلگرام واسش بفرستم بخونه و بعدا خودش قضاوت بکنه. البته نه از روی تعصب. ۰۹۱۴۸۲۵۳۷۴۵

    • دین سیاسی حاصلی جز کشتار و غارت و اختلاف نداره … اگه شیعه و سنی از گندی که حالا می بینن عبرت نگیرن کی می خوان عبرت بگیرن تمام دنیا به فکر توسعه و پیشرفتن … ما نفتمون رو خرج مذهب می کنیم

      انگار پیش از انقلاب اسلامی و یا بیداری اسلامی عزیز مردم نماز و روزه و حج انجام نمی دادن اون موقع حرمت دین بیشتر بود.

      داعش در دیرالزور ۳۰۰ نفر از اعراب سنی رو کشتار کرده که الجزیره و الحدث و … تایید کردن … این مسلمانیه؟ ئه ی خوا بیوه ری بو مسلمانیتی وا.

      • سلام
        – اگر مذهب سیاسی یا سوء استفاده سیاسی از دین می گفتید دقیقتر بود، چون دین و مذهب با یکدیگر تفاوت دارند. دین همه اشن رحمانی ، برادری و دگر پذیری و انتخاب آن اختیاری است، اما مذهب نگاه بشری است به دین که گاهی نگاهی خطا و گاهی خطرناک و خیانت بار است. اگر فرصت کردی کتاب(باید و نبایدهای دین و سیاست) ترجمه اینجانب را نگاهی بینداز.
        – حکومت غیر دینی یا سکولار در تاریخ وجود خود چه گلی به سر بشر زده است. در جنگ های جهانی و جنگ کره و خلیج و….. چند نفر کشته شدند و چه حجمی از ویرانی و عقب ماندگی به بار آوردند.! اکنون به شهادت اسناد و مدارک و تصویر و فیلم دولت بعثی سکولار سوریه ۱۱هزار نفر برادر و پدر و خواهر و مادر اعضای احرار الشام و جبهه النصره و و بعضا داعش را در زندانهایش زیر شکنجه و گرسنگی کشته است، بیش ۳۰۰ هزار را با تانک و توپ و بمباران و بشکه انفجاری از بین برده، نیمی از مردم کشورش را آواره ساخته است. نوری مالکی بیش ۱۲۰هزار نفر از استان های غربی را به جرم های غالبا ساختگی مانند: بعثی، وهابی، سلفی و تکفیری زندانی و شکنجه و بسیاری را دام نموده است. اگر عده ای آدم آمدند تا در مقام عکس العمل از قاتلان و شکنجه گران سکولار و فرقه گرا انتقام بگیرند، و برخی از آنها هیچ معیار شرعی و قانونی را رعایت نکردند، گناه اسلام چیست، که هتک حرمت یک انسان را از ویران کردن کعبه بدتر و کشتن یک نفر را مانند کشتار همه بشریت می داند.

        • سلام علیکم

          سکولار سکولاره اسمش رو خودشه کاری به ارزش های دینی نداره و منافع طلبه یعنی اگر منافعش ایجاب کرد ضد بشرهایی مثل هیتلر و استالین و بوش و …. ایجاد می کنه.

          مادرم همیشه میگه داعشی ها مسلمان نیستند میگم اشتباه می کنی … میگه نه مسلمان آدم نمی کشه مسلمان رحم داره

          قدیما کسی که بی رحم و عطوفت بود بهش میگفتن کافره جهوده گبره چون مسلمان و مومن مظهر پاکی و رحمت و معرفت است.

          اما همین مسلمان پاک به قدرت برسه ظاهرا مسلمانه اما باطنا سکولار میشه برای منافعش هر کاری رو می کنه که اکنون صدها گروه شیعه و سنی همین کار رو می کنن.

          اما در مورد بشار اسد فاشیست

          بنظر شما چرا حسنی مبارک و بنعلی مردم خود را لت و پار نکردند و بمب بشکه ای بر سر مردمشان نریختند . چون سنی بودند و مردمشونم سنی بود. هزار بار هم ظالم باشند گوشت مردم را می خورند اما استخوانشان را نمی خورند . اما بشار اسد بعثی (هم مذهب صدام حسین جانی که در منطق بسیاری از اسلامیون شهید است) چون خودش نصیری هست درد و بیچارگی مردم سوریه براش اهمیتی نداره مطمئن باشید اگر حاکم سوریه از جنس اکثریت مردمش بود هرگز بخاطر حفظ کرسی این حجم از بدبختی ها رو بار نمی آورد.

          در مورد گروه های مذهبی شیعه و سنی و یهودی افراطی (صهیونیست ها) در حال حاضر سکولاری در کار نیست … خود من و شما و بقیه می بینند مثل گرگ بجان مردم افتاده اند از نظر این خدانشناس ها همه بغیر از اونا کفار و ملعونند.

          اگر دونالد ترامپ هم رییس جمهور آمریکا بشه دیگه قوز بالا قوز میشه

          همه ما انسانیم و باید در کنار هم زندگی کنیم این چیزی است که یهودیان صهیونیست و سنیان سلفی و شیعیان توسعه طلب هرگز و هرگز و هرگز به آن راضی نمی شن چون دکانشون تخته میشه.

          • محمد علی حسنی

            خدا وکلی چقدر سواد داری ؟؟؟
            هنوز فرق مذهب و حزب را نمی دونی !!!!!
            باباجان بعثی مذهب نیست اسم یک حزب سیاسی هست !!!!
            برو اول یکم کتاب بخون اطلاعات رو بروز کن بعد نظر بده

  20. درود بر داریوش ارجمند
    همین که حضرت علی (ع) را باعمر یکی میدانید دلیل توهین به شیعه است شما روز غدیر را انکار میکنید روز قدیر و کتاب نهج الباغه را مطالعه کنید و ایمان بیاورید

    • بله نباید عمر و علی را همتراز بدانید عمر افضل تر است

      • آیا عمر تند خوی نبود؟عمر عادل بود یا علی.ایاشما خود نیز این را میدانید علی مع الحق و الحق مع العلی.؟عمر اگر افضل در خلافت افضل بود نمیگفت لو لا علی لهلک العمر

      • دوست الله

        عمر افضل تر است!!! میشه بگی کجا بدنیا امدی که همچین چیزی خورندن تو کلت ؟؟ :)))

  21. تمام لذت عمرم در اینست
    که مولایم امیدرالمومنین است
    والسلام

  22. تاریخ همیشه تکرار میشود وکسانی سربلند میشن که برای ناحق سرخم نکنن فعلا که کار همه کشورهای اهل تسنن سرخم کردن و ناحق کردن حقه نمیدونم این کارارو حضرت عمر بهشون سفارش کرده کمی به خودتون بیایین

  23. علی قربانی فرد زنگیر 24 ساله اردبیل

    سلام عمر چی چی بخیال?❤عشق است مولا علی علیه السلام واهل بیت پاک و معصوم و مطهر ایشان❤ جانم فقط فقط فدای حضرت امام علی علیه السلام اینم شماره من تو واتساپ هم میتونید پیام بدید
    ۰۹۰۱۵۸۹۲۹۹۷
    دوستار اهل بیت علیه السلام
    منتظرم تا به سوالات شما درباره عمر جواب بدم
    مولا علی علیه السلام یارتون حق نگهدارتون فعلاً عزت زیاد

    • مولا علی یک هفته پس از “شهادت دردناک همسرش” برای حسین و حسن و زینب نامادری آورد

      • دوست عزیز اول اینکه این وصیت خود حضرت زهرا بود که گفت زود ازدواج کن. بعدم ازدواج هایی که اهل یت پیامبر میکردن برای زیاد شدن نسل بود نه مثل ما مردم عادی برای چیزاای دیگه
        دوماً مولا علی هیچگاه پشت سر عمر نماز نخوندن. برین نهج البلاغه رو بخونید و ببینید نظر مولا علی درباره عمر چی بوده!
        هیچگاه هم آب رو روی دشمن نبستند. اتفاقاً تمام لشگر دشمن رو سیراب کردن
        مولا علی یه فرد عادی و معمولی نبودن. ایشون معصوم بودن و عاری از هر گونه اشتباه و خطایی.
        مطالعات تاریخی و دینی تونُ بالا ببرین و درباره دوم شخص بزرگ اسلام اینطور صحبت نکنید
        پیامبر فرمودند : حق با علی و علی با حق است. واسلام

      • با سلام
        به تو (Wehrmacht) چه ربطی داره ملعون که در باره ی زندگی یک ولی بر حق خدا اظهار نظر کنی . شناخت این فرد کار تو که هیچ ، کار هفت جد و آباد تو نیست . اون مردی که اگر نبود ، اون وقت حضرات دیگر (که بسیار مدعی بودند بسیــــــــــــــــــــــــــــــــار ) می خواستند در مقابل عمروبن عبدود از پیامبر دفاع کنند.
        برو بچه جان دهنت خیلی بوی شیر میده برای فهم این چیز ها….

        • افشین Whermacht

          اولا ادب داشته باش

          ثانیا از منظر اهلسنت سیدنا علی (کرم الله وجهه) ازاصحاب خاص و اهلبیت رسول الله است.

          ایشان استاد ممتاز فقه و قرآن و لغت و حتی علوم معقوله بودند.

          اما بخاطر پاکی و تقوایی که داشت نتوانست کاری از پیش ببرد

          زیرا سیاست عرصه فعالیت حیله گران و دروغگویان و رانت بده ها است و حضرت مرتضی (علیه السلام) ازاین اوصاف مبری بود.

      • عاشق مولا علی

        برو بابا ان آقا تو رو چه به زبون درازی تو به اندازه مدفوع شتر امیرالمومنین علی (ع) هم ارزش نداری گمشو بابا

      • دوست الله

        خوب ؟!! عمر نیاز به نامادری برا بچه هاش نداشت چون حرمسرا داشت :)))

    • مولا علی می خواست دختر ابوجهل را هوو حضرت زهرا کنه

      • دوست الله

        ابو جهل همان ابو لهب است عموی پیامبر و گناه پدر رو به پای فرزند نمینویسن . :))

    • مولا علی ۱۰ سال پشت سر عمر نماز می خواند

      • دوست الله

        مولا علی خودش مسجد داشت و منبر انوقت چطور پشت عمر نماز میخوند !!! :)))

    • مولا علی در جنگ صفین آب را بر اهل شام بست همان کاری که بعدها با پسرش کردند

      • به نام پروردگار حق
        امام علی علیه السلام همان طور که خودش باهمه فرق داشت ، واضح میبینید که شمشیرش هم با شمشیر همه فرق داشت

        • وقتی مغیره بن شعبه پیش قهرمان بزرگ رستم بن فرخزاد رفت همین حرفی شما رو زد ما برای هدایت و نور و … اینها حمله کرده ایم.

          رستم بن فرخزاد به مغیره گفت : شما دندان دارید؟

          مغیرع گفت : بله

          رستم خندید و جواب داد : برای خوردن آمده اید.

          تنها مردم ساده بدبخت گوششون به این حرفا بدهکاره قدرتمندان و ثروتمندان و متنفذان تنها به چشم ابزار به دین نگاه می کنند ابزاری برای توجیه و سرکوب و ترساندن و لشکر براه انداختن

      • با سلام.
        خدا دروغ گویان را لعنت کند انشاءالله هرچه سریع تر.
        ای ملعون ، روز قیامت چه طور جواب پیامبر را می دهی ؟ اصلا به روز قیامت اعتقاد داری ؟؟؟؟؟؟؟

      • عاشق مولا علی

        تو حروم زاده داری جد حروم زاده تر از خودت یزید بن معاویه بن ابوسفیان لعنت الله علیه را با وصی رسول الله (ص)مقایسه میکنی سگ صفت اینجوری باشه پیغمبر هم تو جنگ بدر آب رو به روی دشمنش بست این کار یه برگ برنده توی جنگ محسوب میشه احمق جان برو با همونا محشور شو

      • دوست الله

        تو زیاد فکر میکنی خسته میشی :)) فیلم مصطفی عقاد (که از اهل تسنن هست) رو ببین حتما ببین تا بیشتر برای خودت اتیش جهنم نخری :)))

    • مولا علی یه آدم معمولی بود با همه نقاط ضعف و قوت و کسانی که انسان ها رو فراعادی توصیف می کنند ابله ترین دروغگویان تاریخ بوده اند. علی را علی بشناس نه کمتر نه بیشتر

      • سلام بر حق
        آیا تا حالا فکر کردید چرا خداوند بزرگ مرتبه تمام فرزندان پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) را از ایشان گرفتند به جزء حضرت فاطمه زهرا (س) که تنها بازمانده ایشان شدند ؟
        بروید یک کم قرآن را مطالعه کنید ببینید نظر خدا در مورد اهل بیت پیامبر چه بوده…

        • تو هم برو قرآن را مطالعه کن تا یاران پیامبر را هم بشناسی :

          فان آمنو بمثل ما آمنتم فقد اهتدوا

          هر کسی کدورت به ۴ خلیفه داشته باشد مسلمان نیست.

          حضرت آیت الله مردوخ کردستانی (رح) در کتاب شاهراه اتحاد بوسیله قرآن این موضوع را ثابت کرده است.

          • حرف شما واقعا چه معنی دارد؟۴ خلیفه .علی از ۳ خلیفه رنج دید پس شما بیش از این رنجش ندهید .شیعه را اذیت نکنید .شیعه حق است پس حق مورد اذیت گلزار قرار خواهد گرفت.

      • بسم رب الرسول
        آقا یا خانوم Wehrmacht ، در باره ی مسئله ی فهم و شناخت هر چیزی یک نکته وجود دارد و آن هم ظرفیت ذهنی . از طرف دیگر هم با توجه به نقص آدمی خدا افرادی را به عنوان پبامبر برای فهم انسان ها فرستاد که آخرین و افضل آنها سید المرسلین محمد مصطفی (ص) می باشد ، و با توجه به حدیث نبوی که من شهر علم هستم و علی در آن شهر می باشد ، پس پسر عم رسول خدا آدم عادی نمی باشد واگر به چنین نتیجه ای رسیدی بدان که خیلی مشکل داری ، زیرا با فهم رسول خدا به ستیز برخواستی .(این رو خدایی نکرده برای توهین نگفتم.هدفم تنها راهنمایی برای شما و افرادی است که به مسائل به این بزرگی به این سادگی نظر می دهند و این یکی نشانه ی چهل است که با توجه به قرآن بسیار چیز بدی می باشد (در باره ی مذمت آن بسیار آمده) .)
        در ضمن اگر علی (ع) آدم عادی ای می بود پس خدا باید برای من و شما هم ذولفقار می فرستاد .پس شما هم باید در کعبه متولد می شدید و… پس اگر این اتفاق ها برای من و شما نیوفتاده و من و شما آدم عادی ای هستیم ، بنا بر این ایشان فردی مقدس می باشند.آیا غیر از این است ؟! .
        در ضمن در باره ی شان نزول آیه ی ۵۰ سوره ی مریم و توضیحات رسول الله (ص) در با ره ی شب معراج تحقیق بکن و احساسی نظر نده.
        اگر هم از منابع اهل تسنن می خوای برو در باره ی ابی الحدید تحقیق کن ببین چه گفته .

      • دوست الله

        کلا اتیش مبارکت باشه انشالله :))

  24. چرا شیعه شدم؟
    بعد از تحقیقات و تفکراتی که داشتم از کتب اهل سنت و شیعه، به این نتیجه رسیدم…
    ملاک مذهب حق چیست؟
    ۱-عقل : شیعه مذهبی است عقلی و عقلایی .با تفکر و استدلال به این مهم رسیدم و عقل یک حجت و دلیل است.
    ۲-نقل : مذهب شیعه هم مطابق نقل قطعی قران و هم مطابق نقل قطعی سنت است.(آیات و احادیث متواتر )
    هر مذهبی که آموزه های آن هماهنگ با ملاک ها باشد، حق است. یا علی……. حق با علی است و علی با حق.
    خواهش میکنم هم از دوستان اهل تسنن و هم از شیعیان. عقلایی باشیم. بیندیشیم و تفکر کنیم و را ه سعادت را پیدا کنیم.
    انشاالله……. خدا نگهدار حسن از لارستان فارس

    • شما اگه عقل داشتی ایمانتو قوی میکردی و اصن کاری به تغییر مذهب نداشتی … الکی میخای چی رو ثابت کنی هیچ سنی عاقل و بالغی شیعه نمیشه حالا یا شما عاقل و بالغ نشدی یا اینکه ازهمون اولم شیعه بودی اومدی اینجا جوسازی کنی…زشته بخدا

      • دوست الله

        اگر عاقل و بالق بودن سنی نمیشدن هر وقت پیامبر گفت ابوبکر و عمر و عثمان برادر وصی و جانشین من بعد از منن بیا بگو ماستت کیلو چند هر وقت از بنی هاشم که رگه ی از ابراهیم ع بودن بیا حرف بزن هر وقت خلفاتون در کعبه بدنیا امدن بیا بگو ما هم هستیم هر وقت نصبت خونی داشتید با سیره ی پیامبر بیا … باز بگم یا کافیه ؟؟

  25. عبدالرحمن

    احادیثی تکاندهنده
    من برای یافتن حق مدتها ذهنم مشغول بود به همین خاطر بدون هیچ گونه تعصبی شروع کردم به تحقیقُ که به این حدیث تکاندهنده رسیدم:

    حدیثی دیدم که بخاری در کتابش صحیح (جلد۵، صفحه۱۷۷) از ام المؤمنین عایشه نقل می کند که گفت: فاطمه دختر پیامبرکسی را به نزد ابوبکر فرستاد تا میراث خود از رسول خدا، از فی‏ء مدینه و فدک و آنچه از خمس خیبر باقی مانده، بازخواهد… ابوبکر از دادن این اموال امتناع کرد. فاطمه بر ابوبکر بدین جهت غضب نموده و او را رها کرد. و تا هنگام وفاتش با او سخن نگفت. بعد از پیامبر شش ماه زنده بود. هنگامی که وفات نمود شوهرش علی او را شبانه دفن کرد و ابوبکر را بر آن امر اعلان ننمود. از طرف دیگر در صحیح بخاری ( باب مناقب فاطمه) باز حدیثی از پیامبر آمده است که رسول خدا در شأن فاطمه فرمود: «فاطمه بضعه منّی من أغضبها فقد أغضبنی»؛ «فاطمه پاره تن من است، هر کس او را به غضب درآورد به طور حتم مرا به غضب درآورده است».
    پس با این اوصاف ابوبکر- خلیفه اول ما- به سبب به غضب در آوردن فاطمه دختر پیامبر، رسول خدا را به خشم و غضب در آورده است و خدانیز در قرآن می فرماید: (إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِی الدُّنْیا وَالآْخِرَهِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذاباً مُهِیناً)؛ «آن‏ها که خدا و پیامبرش را آزار می‏دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و برای آن‏ها عذاب خوارکننده‏ای آماده کرده است.»(احزاب:۵۷)
    بنابراین خلیفه اول ما الان در عذاب شدیدی به سر می برد و بدا به حال ما که امام و خلیفه مان او باشد و با توجه به اینکه هر کسی در قیامت با امامش محشور می شه من از ابوبکر تبری میجویم تا از عذاب خدا در امان باشم؛ این شرط احتیاط است.
    تو میتونی تصمیم خودتو بگیری تا قبل از دیدار با حضرت عزرائیل، پس زود باش که مرگ خبر نمی کند.

    • علیکم السلام
      – احادیث غیر متواتر محتمل صحت و سقم می باشند و صحیحین کلام بشر و گردآوری شده به وسیله آدم های غیر معصوم هستندو قرآن که نیستند.
      -روایت دیگری نیز وجود دارد که ابوبکر صدیق آن را به حضرت فاطمه یادآور شد که پیامبر فرموده اند: (( لا نُورَثُ مَا تَرَکْنَا فَهُوَ صَدَقَهٌ )) متفق علیه.«از ما ارث برده نمی شود هرچه رااز خود برجای نهادیم صدقه (برای مستمندان) است.»
      – از طرفی «خشم و غضب» با «اذیت و دشمنی» متفاوتند و آیه مورداشاره ارتباطی با ادعای شما ندارد، زیرا آیه در ارتباط با کسانی است که با انکار دین خالص خداوند و با نفاق و شرک ورزی و جنگ و دشمنی با اهل ایمان خداوند و پیامبرش را آزار می دهند. نه اینکه غیر معصومی مانندابوبکر صدیق «به فرض درستی ماجرا» اگر حضر ت فاطمه را خشمگین کرده باشد خداوند در هردو جهان او را لعن کند و مجازات خوار کننده ای را برای او آماده نماید.
      – در روایت های کتب معتبر اهل تشیع نیز هست که حضرت فاطمه چندین بار از حضرت علی(رض) یک بار به خاطر شنیدن خبر تصمیم ایشان به ازدواج با دختر ابوجهل و یک بار به سبب اینکه حضرت علی قطعه زمینی را به کسی صدقه داده بود،با خشم دست حضرات حسن و حسین و ام الکثوم را گرفته و به منزل رسول خدا(ص) رفته اند.

      • بفرض صحت خشم حضرت زهرا(س) بر مولا علی(ع) این خشم آنی بوده و حضرت زهرا(س) با خشم بر علی(ع) از دنیا نرفت ولی ایشان هرگز با ابوبکر سخنی نگفت و زهرا(س) وصیت کرده بود که شبانه و مخفیانه دفنش کنند و جز مولا و عباس و فضل پسر عباس کسی بر جنازه نازنینش نماز نگذارد. این حرف شما سفسطه بود چون حضرت زهرا در یک زمان آنی از شوهرش ناراضی شد نه اینکه بر سر این ناخشنودی بمیرد وای برحال آنکه پاره تن پیامبر(ص) ازش خشمگین باشه حق را بپذیریم.

        • (تِلْکَ أُمَّهٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا کَسَبَتْ وَلَکُم مَّا کَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا کَانُوا یَعْمَلُونَ) البقره:۱۳۴
          «اینان جماعتی بودند که درگذشتند; آنچه کسب کردند مختصّ آنان است و آنچه کسب کرده اید مختص شماست، و شما از آنچه آنان می کردند بازخواست نخواهید شد.»

          • به شما تبریک میگم.
            شما قبول کردید که کار خلیفه اول و دوم اشتباه بوده!
            شما یک قدم به اسلام واقعی نزدیک شدید.

      • به فرض هم از پیامبر ارثی نماند
        و بگذریم از این که شمشیر و عبای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به امیرالمؤمنین علی (علیه آلاف التحیه والثناء) به ارث رسید! که نشون میده که حتی فرض ارث نبردن از پیامبر هم غلطه

        فدک مگه ارثیه بود؟
        فدک در زمان زندگی خود پیامبر و چندین سال قبل از شهادت پیامبر به حضرت زهرا (علیها السلام) هدیه شده بود. ارثیه نبود.
        پس کاری که خلیفه اول و دوم کردند غصب و دزدی بوده از دختر پیامبر اسلام و از بهترین زنان دو عالم. و حضرت زهرا از این دو هرگز راضی نشدند تا زمانی که به واسطه شهادت از دنیا رفتند و به نزد پدر بزرگوارشون شتافتند.

      • دوست الله

        یعنی داری منکر میشی فاطمه س دختر پیامبر بوده ؟؟
        عزیز من اون حدیث مبنای مال از بیت المال هست نه مال! از پدر به فرزند مگه میشه گذاشتن مال برای فرزند توصیه بشه از طرف خدا و پیامبرش اونو رد کنه ؟؟ الان ابوبکر عمر و عثمان بی شک در عذاب هستن چه بخواید چه نخواید همیشه دلیل شیعه محکمتر از تسنن بوده و هست .یا حق

  26. تورو خدابیشتر قران را مطالعه کنید -ان عزیزان ان دنیا هستند چرابه کسانی که برای اسلام زحمت کشیده اند توهین میکنید اگر حضرت علی)ع(زنده بودند با این انسانهای توهین کننده چه کار میکردند\همه ی شماها بروید خودتان را اصلاح کنید حداقل نبی اکرم(ص(درقیامت به شماها وامت شان افتخار کنند

    • دوست الله

      خدمت بزرگشون ایجاد دو دستگی و نفاق بوده و بس پس فکر نکنید استفاده کردن از ارتش اسلام کار بزرگیه .یا حق

  27. سلام آقای سلیمی شرمنده عصبانی شدم کامنتا رو خوندم حرف بد گفتم

  28. سریال حضرت عمر(رض) کاملا براساس مستندات تاریخی ساخته شده.

    مثل فیلم های ….. شماها نیست که نویسنده از معدش فیلم نامشو نوشته مثل فیلم یوسف پیامبر(ع)

    تهیه کندگان…… تو این فیلم نقش احمدی نژاد را به یوسف(ع) داده بودند این کجا و آن کجا(مقایسه قیافه این دوتا خیلی خنده دار میشه)

    یا توی مختارنامه که کپی برادری جومونگ بود چه دروغهایی قرار دادند خدا رسوایشان کند پیامبر خدا(ص) می فرماید دربین قبیله ثقیف یک خونریز و یک دروغگو ظهور می کنند که اولی حجاج بن یوسف ثقفی بوده و دیگری مختار بن ابی عبیده ثقفی

    • دوست الله

      مستندات تاریخیتون اینه !!! صلوات بر محمد و ال محمد بفرستیم تا تاریخو به گند نکشیدید :))

  29. فیلمی که شروعش با دروغه(خلیج عربی) چطور میشه به وفاداری سازندگانش به حقیقت اعتماد کرد!!!!!!!!!!

    • سینا جان خلیج عربی یاهمان خلیج برحق فارس چه ربطی به این سریال دارد چرا این قدر متعصب هستید -انصاف داشته باش

      • دوست الله

        انصلف رو داره میگه دیگه از اولش دروغه !! تعصب توش دخیلی نیست دروغ دروغه برادر :))

  30. الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین برساله محمد بن عبد الله و ولایه علی بن ابیطالب علیهما السلام

  31. سلام علی من اتبع الهدی
    هدایت در قرآن آمده است نه در روایات . عقیده را باید از قرآن گرفت نه از کتب روایی که پر از دروغ است. آیا تمام کسانی که در کنار پیامبر بودند منافق بودند پس پیامبر در تمام جنگ ها چگونه پیروز شد. آیا با علی ( رضی الله عنه ) و دو فرزندش(رضی الله عنهما) ؟!!! این چه تفسیری است جز تعصب . این چه دیدی است که جز آن چه راکه با هوای نفسش نخواند > نمی پذیرد حتی اگر کلام خدا باشد . این همه آیات که بحث از رضایت خدا از اصحاب دارد چیست؟ زمانی که هجرت ها پیش آمد هنوز خبری از وجود فرزندان علی (رض) نبود هنوز مقداد و سلمان نبودند پس این ایثار و ازخود گذشتگی اصحاب در آن زمان و گذشت از تمام دارایی و مال و منال و سفر به دیار غربت برای چه بود برای رسیدن به کدام پادشاهی بود ؟ ابوبکر(رض) تاجر و سرمایه دار قریش، بعد از خود از دارایی دنیا چه بر جای گذاشت ؟ عمر (ض) چه ارثی برجای گذاشت؟ اگر این همه گذشت و ایثار نفاق است و این همه پول پرستی و شکم و زیر شکم پرستی و صیغه کردن آخوندها دین است پس : بِئْسَمَا یَأْمُرُکُمْ بِهِ إِیمَانُکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ .
    باید گفت سزای ملتی که از قرآن دور گردد همین است که هرآن چه خرافات است به جای دین به او می خورانند و او نمی تواند بفهمد که زهر به جای پادزهر می نوشد !!!.
    خداوندا ما از کسانی که دوست دشمنان تو هستند و دشمن دوستان تو ، بری هستیم!

    • دوست الله

      بله در جنگ احد وقتی همه فرار کردن بعد از رها کردن اون تنگه فقط علی موند و از پیامبر دفاع کرد و از زمینو زمان صدای لا سیف الا ذوالفقار، و لا فتی الا علی :))

  32. حم شادكام

    در سینه آدمها فقط یک قلب وجود دارد که تعیین کننده قبله اوست.آنان که مرجع تقلیدشان برخی روحانیون متعصّب و عوامگراست نمی توانند درباره واقعیات خارجی قضاوت سالم انجام دهند. هر حکمی را هم که علماء برخلاف سلیقه شان داده باشند حمل بر تقیّه می کنند تا زحمت نیکان دهند و عرض خودشان ببرند.

  33. همه ی برادران(چه شیعه چه سنی) لعنت بفرستید به کسی که به صورت دختر پاک پیغمبر سیلی زد.به اونی که در خونه ی دختر پیغمبر رو اتش زد.به اونایی که با زور و شلاق بیعت گرفتند.به اونی که از پشت فرق مولا رو شکافت به اونی که جگر حسن(ع)رو پاره پاره کرد به اونایی که حسین(ع)رو شهید کردن.
    لا الله الا الله محمدا رسول الله علیا ولی الله

    • و برای اونایی که اینگونه دروغ و افتراها را بستند و رفتند و اونهایی که اونها رو وحی منزل می شمارند باید از الله اصلاح و آمرزش خواست.

      • دوست الله

        اگر دروغ بود که الان گفته نمیشد که شما بخواید از خلیفتون دفاع کنید مگه میشه همچین چیزهای رو تو دهن میلیونها ادم انداخت !!!

  34. خوب گوش کن سایه اگه به تاریخه که حضرت علی ع اولین کسی هست که به اسلام ایمان اورد در قران اومده وسابقون سابقون اولائک المقربون اونهایی که اول هستن فهمیدی دوم ایه تطهیر که حتما میدونی مال کیه برای عمر نیست سوم جناب عمر بعد از خودش کسی رو تعیین میکنه برای خلافت ولی رسول خدااااااا که عقل کله کسی رو تعیین نمیکنه چهارم همه ائمه ما شهید شدن جناب عمر شهید شد یا ابوبکر حالا ما گمراه شما انشاء الله با جناب عمر محشور بشی ما هم با علی ع شما هم برو کتاب های خودتون رو مطالعه کن میفهمی

  35. ا ای اهل تسنن بروید اعترافات عمربن خطاب را مطالعه کنید اگر اهلش باشید هدایت خواهید شد انشا الله

  36. واقعا دمت گرم داریوش ارجمند ایول بع غیرت شیعه بودنت

  37. این جه دوستی است بین عمر و حضرت علی (علیه السلام)، که عمر دستور میده خانه دوستش را با اهلش به آتش بکشند؟ ناموسش را کتک بزنند و فرزندش را بکشند؟
    یا باعث میشود که دوستش ۲۵سال خانه نشین شود؟
    که حضرت علی در مورد این ۲۵ سال فرمودند: من صبر کردم در حالی که خاری در چشم و استخوانی در گلویم بود.
    برای تایید دوستی، به جای نقل سخن برخی از روشن فکران، بهتر است از خود سخن حضرت علی (علیه السلام) استفاده کرد.
    ایشان در خطبه شقشقیه تعریف خوبی از عمر و دوستانش نکردند.
    ما برای ساخت فیلم امام علی از مدارک سنی ها استفاده کردیم. جا داره سنی ها هم برای ساخت فیلم عمر، از مدارک شیعیان استفاده کنند.
    در آخر از خدا میخواهم شما با جناب عمر خطاب تون محشور بشید و ما هم با امیر مومنان حضرت علی (علیه السلام) محشور بشویم

  38. سلام علینا… اگر بقیع رفته باشی و مزار ائمه بقیع را ببینی خواهی قهید مزار حضرت زهرا به جرم اینکه همسر شاه شیعیان است با خاک یکسان است . آنزمان که مولایمان کیسه طعام و غذا بر دوش می گذاشت و به خانواده ایتام و بی نوایان کمک می کرد، آنزمان که از غریبی و نافهمی مردم سر در چاه می کرد و ناله سر می داد شما کجا بودی با این دید روشنفکرانه ات. شکاه که علاقه ای به اسلام ندارید همین عمر به ایران حمله کرد.
    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس شما باصطلاح روشنفکر را ………..؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  39. سلام.کاش برادران تشیع یه کم با دیدگاه انصاف به قضیه نگاه کنن و از قضاوت کورکورانه دست بردارند.

    • جآقا ببینید ایران تا کنون چندین فیلم تاریخی ساخته که در همه آنها برای حفظ وحدت اسلامی آنها را نه مطابق کتب شیعی بلکه مطابق کتب اهل سنت نوشته است،مانند سریال امیرالمومنین علیه السلام ،علی رغم اینکه ما جایگاه خلافت را توسط سه خلیفه اول غصبی می دانیم اما در این سریال حتی یک توهین یا نقد بر عثمان هم وارد نشد و مثلا همه نا بسامانی های زمان عثمان به دامادش نسبت داده شد(مروان ابن حکم)!یا در مورد جناب ام المومنین عایشه هم باز در حالی که شیعه نسبت به مواضع ایشان نقد دارد اما با این حال حتی یک بار هم نمی بینید که ایشان را نمایش دهد یا به بدی یاد کند علی رغم اینکه ایشان عامل اصلی جنگ جمل و نیز جعل دو حدیث از پیامبر در ماجرای سقیفه و نیز عامل هتک حرمت جنازه امام حسن علیه السلام و نیز تحریف سخنان پیامبر صلوات الله علیه و آله در موارد مختلف در مورد فضائل اهل بیت علیهم السلام بوده اند؛شیعه هرگز نمی تواند فیلم حضرت زهرا سلام الله علیه را و زندگی ایشان را بسازد می دانید چرا؟چون اصلی ترین بخش زندگی ایشان(که همه مستند به کتب خود اهل سنت است)بعد از رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله و در همراهی برای اثبات ولایت حضرت امیر(ع)بوده است و در احتجاج و استدلال با جناب ابوبکر و نیز شهادت ایشان که باز هم به نقل از خود کتب اهل سنت که عامل اصلی در شهادت ایشان جناب عمر بودند؛اینها چیزهایی است که شیعه برای حفظ برادری بین مسلمانان علنا بیان نمی کند چون ما می دانیم که دشمن همه ما یهود و صهیونیسم و آمریکا است چون ما می دانیم که تفکر تفرقه بینداز و حکومت کن برای روباه پیر انگلیس است که صدها سال است با شیعه و سنی کردن بین مسلمانان و القاء تفکرات افراطی در شیعه و سنی منابع آنها را به تاراج می برد،شیعه برای خودش اعتقاداتی دارد و از آنها هم کوتاه نمی آید یعنی شما هرگز تصور نکنید که ما مثلا سه خلیفه اول را به عنوان امام یا حتی صحابی نیک پیامبر (ص)بشناسیم ،خیر اینگونه نخواهد شد اما بدانید برای حفظ احترام اهل سنت به مقدسات آنها هم توهینی نخواهد شد،هر کس هم از شیعه توهینی به اهل سنت و مقدساتشان کند بی تردید عامدا یا جاهلا دارد برای یهود کار می کند؛در پایان سخنی از امیر المومنین علی علیه السلام نقل می کنم که بیان کننده منطق رفتار شیعه است در این روزگار:حضرت زهرا (س)بعد از رحلت پیامیر(ص)و غصب خلافت به امیرالمومنین گفتند(نقل به مضمون):”کو آن شمشیر ذوالفقارت ؟”(یعنی اینکه چرا برای بازگرداندن خلافت بعد از پیامبر (ص) جهاد نمی کنید؟)حضرت امیر پاسخ دادند(مضمون):”یا فاطمه امروز اگر شمشیر بکشم دیگر از پدرت و اسلام چیزی نخواهد ماند”؛حضرت امیر علیه السلام برای ماندن اصل اسلام بود که ۲۵ سال در مقابل خلفا چیزی نگفتند اما اگر می گوئید ایشان مشاوره می داده صحیح است چون که از این طریق اسلام را ترقی می داده حال به هر نامی که می خواهد باشد،اما چرا کسی نمی پرسد که آن فاتح خیبر چرا در هیچ جهادی در این ۲۵ سال شرکت نکرد؟!در زمان خلافت جناب ابوبکر هم پس از آنکه عده از کفار تا نزدیکی های مدینه پیش آمدند و برای اینکه خیال خلیفه از اقدام عملی حضرت امیر المومنین علی علیه السلام راحت شود با ایشان بیعت کردند یعنی چون اصل اسلام را در خطر می دیدند،همین اصل و فرع کردن ها است که ایشان را مصداق سوره والعصر قرار می دهد…امیدوارم صحیت های من را حمل بر بی احترامی نکنید…یاحق.

    • دوست الله

      کورکورانه به نظر خودت پیروان علی هستن یا ابوبکر عمر و عثمان ؟؟؟ جان مادرت راستشو بگو :))

  40. سلام به همه ی مسلمانان
    من یک شیعه هستم . این سریال رو ندیدم . حالا هر چی باشه برای یه عده ای مقدس و مهمه .
    من هم به تأسی از امامان معصوم خودم و دین کاملی که داریم (اسلام) هیچ چیز نمی گویم .
    ولی چند نکته باید بگویم : ۱٫ وقتی مطلبی را نقد می کنید (شیعه یا سنی) باید درباره نفر سوم که نمی تواند از خودش دفاع کند نباید بگویید . ۲٫ آیا تجاوز به نوامیس مسلمان بحرین و مدینه منوره هم از اعتقادات اهل تسنن هست .۳٫ آیا اذیت و آزار شیعیان ساکن شهرهای اهل تسنن جزء عقاید اهل تسنن هست . ۴٫آیا برادری فقط برای شیعیان هست . و دفاع از حق خود بی انصافی و بی عدالتی است . ۵٫ در قبرستان بقیع که امامن ما را دفن کرده اند چرا موقع زیارت اهانت و سوء تبلیغ می کنند . ۶٫ آیا مزار عمر فاروق داخل مسجد با ارزش تر از قبر فرزندان و عموی پیامبر اکرم (ص) می باشد .
    من به اهل تسنن عرض می کنم که اسلام دین محبت ، خالی از زور و برابری و برادری است پس با هم مهربان باشیم .
    والسلام

    • سلام دوست عزیز
      از ظاهر سخنانت چنین بر میاد ضمن اینکه دل پاکی داری، یا خیلی بی خبری یاخیلی کم انصاف!
      نه اهل سنت بلکه هیچ انسان آزادی آنچه را که ستم و تجاوز و دکتاتوری باشد از طرف و بنام سنی یا شیعه نمی پذیرد.
      – در باره تجاوز به نوامیس شیعه در مدینه و بحرین من نخستین بار است می شنوم، اگر منبع موثقی دارید دوست دارم ببینم. اما در سوریه فکر نمی کنم کلیب زنده بگور کردن کسی را که حاضر نشد به جای لا اله الا الله بگوید لا اله الا بشار، ندیده باشی، و تجاوز و سربریدن و کشتار بیش از ۳۳ هزار انسان را گمان نمی کنم کسی جز غافلان از بازخواست روز بازخواست نادیده بگیرد
      – همانگونه که شیعه کشی و سنی کشی جرم است، کشتن ناحق یک غیر مسلمان نیز جرم است. در عراق بیش از یک میلیون انسان از زمان سقوط حزب بعث کشته شده اند، چیزی جز تعصب و فرقه گرایی و تن دادن به ولایت بیگانگان عامل آن نبوده است، فرق نمی کند از هر طرف باشد بی گناه بی گناه است و کشتن هر کس بدون محاکمه در دادگاه دادگر مانند کشتن تمامی بشریت است.
      «….أَنَّهُ مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعً»
      «هرکس انسانی را بدون ارتکاب قتل، یا فساد در زمین بکشد، چنان است که گوئی همه‌ی انسانها را کشته است،» آیه ۳۲ سوره مائده

      • دوست الله

        برادر به نظر خودت پیامبر چرا علیرو بیشتر از هر مردی تو دنیا دوست داشت ؟؟ زیبای !! قدرت !!! حکمت!!! یا تربیت شده برای نیابت !!! اگر بگی افراط گرا کورکورانه و… واقعا بی انصافی کردی و لیاقتت همان گرویدن به خلفاتون در روز محشر هستش .یا حق جناب سلیمی :))

  41. قطب الدین امیری

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
    ( وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ ) ۱۰۸ سوره انعام
    ( ای مؤمنان ! ) به معبودها و بتهائی که مشرکان بجز خدا می‌پرستند دشنام ندهید تا آنان ( مبادا خشمگین شوند و ) تجاوزکارانه و جاهلانه خدای را دشنام دهند .
    راستی کسانی که حرف دهنشان به توهین آراسته است ، فردای قیامت چه جوابی به خداوند مهربان دارند که می فرماید حتی به بتها نیز توهین نکنید .
    فکر فردای قیامت خود باشید. این معیاری برای ما مسلمانان است ، هر کسی که در ادبیاتش توهین وجود دارد ، مشکل درونی دارد باید به تهذیب نفس خود بپردازد، وگرنه خسرالدنیا والآخره خواهد بود ، زیرا فحاش در دنیا نزد همه کس حقیر و خوار است و در قیامت نیز در عذاب الیم قرار دارد. مسلمان اهل فحش و توهین نیست.

  42. قطب الدین امیری

    بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
    ( وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْواً بِغَیْرِ عِلْمٍ ) ۱۰۸ سوره انعام
    ( ای مؤمنان ! ) به معبودها و بتهائی که مشرکان بجز خدا می‌پرستند دشنام ندهید تا آنان ( مبادا خشمگین شوند و ) تجاوزکارانه و جاهلانه خدای را دشنام دهند .
    راستی کسانی که حرف دهنشان به توهین آراسته است ، فردای قیامت چه جوابی به خداوند مهربان دارند که می فرماید حتی به بتها نیز توهین نکنید .
    فکر فردای قیامت خود باشید. این معیاری برای ما مسلمانان است ، هر کسی که در ادبیاتش توهین وجود دارد ، مشکل درونی دارد باید به تهذیب نفس خود بپردازد، وگرنه خسرالدنیا والآخره خواهد بود ، زیرا فحاش در دنیا نزد همه کس حقیر و خوار است و در قیامت نیز در عذاب الیم قرار دارد. مسلمان اهل فحش و توهین نیست.

  43. با سلام
    خدا پاداشتان دهد
    راستی همیشه شخصیت های بزرگوار دشمنان زیادی هم دارند اما یادمان باشد دوستان خدا هیچوقت فراموش نخواهند شد
    راستی درخواستی که از شما دارم این است که یکی از دوستان شیعه ما سه قسمت ازین سریال را دیده خیلی به ان علاقه مند شده ازمن درخواست این سریال کرده که هرجوری شده براش پیدا کنم اما من منتظر دوبله فارسی ان هستم لطفا بهم اطلاع دهید این سریال قراره کجا دوبله فارسی بشه و کی دوبله ی فارسی آن انشاالله تمام میشه لطفا خبرم کنید

    • سلام علیکم
      دوست گرامی از جزئیات موضوع ترجمه فارسی سریال عمر فاروق اطلاع ندارم .شنیدم آقای هاشمی مجری شبکه کلمه گفته که ما مشغول تلاش برای دوبلاژ آن هستیم. و لی از اینکه قرار است به فارسی و ترکی و انگلیسی ترجمه شود مطمئن هستم. اما توسط خود شبکه های ام بی سی و قطر یا مؤسسه ای دیگر نمی دانم. اما هر سی حلقه آن در جوانرود توسط یکی از دوستان ضبط شده است.

    • دوست الله

      http://www.sonnat-g.ir/download/film-download/248-omar-series-farsi.html دوبله ی فارسی /نگاه نکنی بهتره چون ۴۰%دروغه بقیشم که جلوه فیلم سازیه میمونه ۱۰% که اونم حضور علی ع تو فیلمه که ارزش دیدن داره اما کاش بدونه چهره میساختن

  44. با سلام
    خدا پاداشتان دهد
    راستی همیشه شخصیت های بزرگوار دشمنان زیادی هم دارند اما یادمان باشد دوستان خدا هیچوقت فراموش نخواهند شد
    راستی درخواستی که از شما دارم این است که یکی از دوستان شیعه ما سه قسمت ازین سریال را دیده خیلی به ان علاقه مند شده ازمن درخواست این سریال کرده که هرجوری شده براش پیدا کنم اما من منتظر دوبله فارسی ان هستم لطفا بهم اطلاع دهید این سریال قراره کجا دوبله فارسی بشه و کی دوبله ی فارسی آن انشاالله تمام میشه لطفا خبرم کنید

    • سلام علیکم
      دوست گرامی از جزئیات موضوع ترجمه فارسی سریال عمر فاروق اطلاع ندارم .شنیدم آقای هاشمی مجری شبکه کلمه گفته که ما مشغول تلاش برای دوبلاژ آن هستیم. و لی از اینکه قرار است به فارسی و ترکی و انگلیسی ترجمه شود مطمئن هستم. اما توسط خود شبکه های ام بی سی و قطر یا مؤسسه ای دیگر نمی دانم. اما هر سی حلقه آن در جوانرود توسط یکی از دوستان ضبط شده است.

  45. دس خوش ماموستای آزیز

  46. دس خوش ماموستای آزیز

  47. ابو مهاجر

    نوشتاری بسیار پربار بود و جواب دندان شکنی به امثال ارجمند و هم طرازان ایشان که با انکار واقعیتها و حقایق فکر می کنند مردم هم مثل انان فکر می کند . ایا ارجمند هم اگر در خارج کشور بود همین حرفها را می زد. طبعا نه و این به خاطر لقمه نانی در این چند صباح می باشد.
    با تشکر از نویسنده مطلب

    • دوست الله

      عمر ماله شما همین که ببرتتون دست جمعی جهنم برای ما بسی شادی و دلگرمیه :))

  48. ابو مهاجر

    نوشتاری بسیار پربار بود و جواب دندان شکنی به امثال ارجمند و هم طرازان ایشان که با انکار واقعیتها و حقایق فکر می کنند مردم هم مثل انان فکر می کند . ایا ارجمند هم اگر در خارج کشور بود همین حرفها را می زد. طبعا نه و این به خاطر لقمه نانی در این چند صباح می باشد.
    با تشکر از نویسنده مطلب

  49. عمر برای ما همان عمر هست و انقدر در تاریخ بد فرجامی کرده که هر شبکه و ماهواره ای نمی تواند دیدگاه ما را نسبت به این شخص عوض کند ولی در عین حال جایز هم نیست به مقدسات هم تهین کنیم اینکه در فکر بگذرانیم که یک روز شیعیان خلفای سه گانه اهل سنت را دوست داشته باشند آرزوی بیش نیت و نشدنی هست و یا برعکس اینکه شما می گوید با ما به عدالت رفتارکنید مگر اهل سنت عربستان با شیعه چنین میکنند نه عزیز اگر عربستان رفتید به شیعیان مدینه هم سر بزنید اگر کنار کعبه قرار گرفتی با جرئت بگو من شیعیه ام بعد ببین چه فحش های نثارت میشود ما اهل سنت را دوست داشتیم اما تا موقعی که عربستان نرفته بودیم تا موقعی که جنوب کرمان نرفته بودم تا موقعی که سقز کردستان نرفته بودم

    • عمر (رض) و علی (رض) همیشه همراه و پشتیبان هم بودند. اونقدر از شما فحاشی و لعنت به صحابه شنیدیم که من به اهل سنت حق می دهم از شما نفرت داشته باشند شما هرگز از گمراهی دست نخواهیذ کشید بروید تاریخ اسلام را بدون تحریفات شیعه بخونید و منابع قدیمی و دست اول را محض رضای خدا هم که شده نگاه کنید.

      • داداش منبع دست اول چی میتونه باشه جز قرآن!
        آیه تطهیر!
        آیه ولایت و شان نزولش
        و چندینو چند تایه دیگه که خب بزرگامون سعی کردن با آوردن دلایل خنده دارو اینا اونطور که به نفعشون بوده مثل یهود شان نزولهارو عوض کنن و اینا!!

      • علی (ع) نه علی (رض) تو مطمئن باش خدا از علی راضیه.

      • برو تو منابع اهل سنت بخون خودشون هم واقعه غدیررو نقل کردن ولی حاضر نیستن قبول کنن.وقتی تو کتاب طبری که به حساب بزرگ اهل سنت هستن نوشته که حضرت ابوالفضل (ع) به خاطر ارث ,برادرانش را اول به میدان جنگ فرستاد تا ارث برادران بعد از کشته شدن اونها بهش برسه.این کجاش با عقل جور درمیاد وقتی که امام حسین(ع) به همه شهدای کربلا گفتن که همه کشته میشید و اهل سنت هم به راستگویی امام حسین(ع) اعتقاد کامل داشتند.حق میدم که اهل سنت دچار اشتباه شوند.

        • خواهر گرامی !
          اهل سنت عقیده اش را از کتب تاریخی و روایی نمی گیرد بلکه از قرآن اخذ می کند. خداوند خطاب به اصحاب پیامبر(ص) می فرماید : فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا . بعد به همان اصحاب می فرماید : کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّهٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ . و بارها فرموده است: وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِینَ وَالْأَنْصَارِ وَالَّذِینَ اتَّبَعُوهُمْ بِإِحْسَانٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا أَبَدًا ذَلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ .( توبه ۱۰۰)
          لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَهِ فَعَلِمَ مَا فِی قُلُوبِهِمْ فَأَنْزَلَ السَّکِینَهَ عَلَیْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِیبًا ( الفتح:۱۸)
          در باره ی ازواج پیامبر می فرماید:
          النَّبِیُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ.
          ما اهل سنت از این آیات و آیات بسیار دیگر می فهمیم که اصحاب باهم برادر بوده اند و به تعبیر قرآن: أَذِلَّهٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّهٍ عَلَى الْکَافِرِینَ بوده اند هر چند منافقانی در میان آن ها بودند که چشم دیدن این برادری و همبستگی را نداشتند و هر روزه فتنه ای ساز می کردند -همان گونه که بعد ها هم بودند منافقانی در لباس دین این برادری را انکار کردند و می کنند- اما آن ها مردانه در برابر تمام فتنه ها ایستادند و برادری خود را ثابت کردند.
          ما آل و اصحاب پیامبر را بزرگ و باعظمت می دانیم همان طور که معلم آن ها (ص) را پاک و بی نظیر می شناسیم.

          • عالی بود
            تمام مسلمانان را به مطالعه بیشتر قرآن دعوت میکنم تا اینطور نظرات غیر کارشناسانه زیاد نشه

            • سلام علیکم
              اکثر عزیزان برادران و خواهران مسلمان که مطلب ذکر کرده اند گویا مطالعات کافی و مستند به کتاب های اصلی نداشته و از روی تعصب و استدلال کافی نظر داده اند . اینگونه مباحث نیاز به محیط مناسب و بهره علمی و حدیثی کافی می باشد .
              خواهشمند است به هم توهین نکنید

          • جالبه بخشایی از قرآن رو قبول دارین ک دلتون میخواد!
            چرا پس واقعه غذیر و انکار میکنید ک در قرآن بعنوان اکمال دین ازش نام برده شده؟؟
            پرا آیه تطهیرو قبول ندارین؟؟؟
            بیخود ادعای اعتقاد ب قرآن نکنید ک شما قرآنُ تفسیر به رأی میکنید

          • آیا صحابه پیامبر فقط همین ۴ نفر بودند .آیا دیگران مثل عمار اویس سلمان ابوذر و…..صحابه نبودند.آیا امکان خطا رفتن در عمر و ابوبکر و عثمان وجود ندارد.آیا ایه با این ترجمه تقریبی نداریم که میگوید همانا آیا شما به جاهلیت خود باز خواهید گشت؟(پس از مرگ پیامبر)که به وضوح میبینیم.

          • دوست الله

            خوب مسلمون قران میخونی بعد بازمیگی ابوبکر عمر عثمان !!!! خدایا قیامتو بیار تا جهنم پر نشده بریزن تو بهش :)))

      • دوست الله

        صحابه یعنی عمر ابوبکر و عثمان !!!؟؟؟ علی ع صحابه نبود نیمه ی دیگر محمد ص بود :))

  50. عمر برای ما همان عمر هست و انقدر در تاریخ بد فرجامی کرده که هر شبکه و ماهواره ای نمی تواند دیدگاه ما را نسبت به این شخص عوض کند ولی در عین حال جایز هم نیست به مقدسات هم تهین کنیم اینکه در فکر بگذرانیم که یک روز شیعیان خلفای سه گانه اهل سنت را دوست داشته باشند آرزوی بیش نیت و نشدنی هست و یا برعکس اینکه شما می گوید با ما به عدالت رفتارکنید مگر اهل سنت عربستان با شیعه چنین میکنند نه عزیز اگر عربستان رفتید به شیعیان مدینه هم سر بزنید اگر کنار کعبه قرار گرفتی با جرئت بگو من شیعیه ام بعد ببین چه فحش های نثارت میشود ما اهل سنت را دوست داشتیم اما تا موقعی که عربستان نرفته بودیم تا موقعی که جنوب کرمان نرفته بودم تا موقعی که سقز کردستان نرفته بودم

    • عمر (رض) و علی (رض) همیشه همراه و پشتیبان هم بودند. اونقدر از شما فحاشی و لعنت به صحابه شنیدیم که من به اهل سنت حق می دهم از شما نفرت داشته باشند شما هرگز از گمراهی دست نخواهیذ کشید بروید تاریخ اسلام را بدون تحریفات شیعه بخونید و منابع قدیمی و دست اول را محض رضای خدا هم که شده نگاه کنید.

      • داداش منبع دست اول چی میتونه باشه جز قرآن!
        آیه تطهیر!
        آیه ولایت و شان نزولش
        و چندینو چند تایه دیگه که خب بزرگامون سعی کردن با آوردن دلایل خنده دارو اینا اونطور که به نفعشون بوده مثل یهود شان نزولهارو عوض کنن و اینا!!

        • سلام.دوستان اهل تسنن فرضا که عمر و ابوبکر کارهاشون درست باشد ،اما آیا درست است که شما از مطالعه غدیر به طور دقیق سر باز زنید.به خداوندی خدا قسم اگر غدیر را به دقت در موردش تحقیق کنید به حق بودن علی خواهید رسید.باور کنید دلایل فراوان است ولی این خود انسان است که باید مو را از ماست بیرون کشد.عمر فرد تند خویی بوده و آیا تند خویی و افراطی گری خوب است؟ اگر بخواهم به شما سخنانی میگویم که در حق بودن علی علیه السلام شک نکنید.ولی چه بسا خود تحقیق کنید.فقط یک سوال:آیا پیامبر در روز غدیر در مقابل عده ی زیادی مسلمان گفت من دوست علی ام و…. .آیا با عقل انسان واقعا جور در میاید.به خدا قسم اگر ذره ای در حق بودن شیعه شک داشتم من هم اهل تسنن را قبول میکردم ولی در حالی که در حق بودن شیعه شکی نیست.اگر جایش بود پاسخ همه ی شما اهل تسنن رو با قاطعیت میدادم.همانا خداوند به انسان قدرت تعقل بخشیده.پس بروید و در شیعه تعقل کنید.

      • لعن عدو فاطمه ورد زبان ماست اصلا زبان برای همین در دهان ماست

      • اولاً رضی الله عنه یه دعاست . مولا علی نیازی ب این دعا نداره. خدا از ایشون از قبل تولد راضی بوده
        بعدم شما نیاز ب هدایت دارین ک دارین توی گمراهی زندگی میکنید
        میخوای بدونی نظر امام علی (ع) درباره عمر چی بوده؟؟؟ برو نهج البلاغه رو بخون
        کی میگه اام علی (ع) پشتیبان عمر بوده؟؟؟؟ این مسخره بازیا رو بریزید دور.
        شما هیچی از تاریخ اسلام نمیدونید. هر چی بهتون گفتن تحریفه
        شما حتی قرآن رو هم طوری تفسیر میکنید ک دلتون میخواد
        تمام قران درباره پیامبر و اهل بیت معصوم و مطهرشه
        خدا هداییتون کنه ان شاالله

        • دوست الله

          دقیقا کجای نهج البلاغه اینو گفته که ما ندیدیم !!! نکنه اونم بردید به دلخواه عمر تغییر دادید :)))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *