آخرین خبرها

احمد شفیق مشاور رئیس امارات شد.

 

به گزارش روزنامه مصری الشروق، منابع آگاه اعلام کردند که “شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان”، رئیس کشور امارات متحده عربی با صدور فرمانی “احمد شفیق”، آخرین نخست وزیر “حسنی مبارک”،‌ دیکتاتور مخلوع مصر را به سمت مشاور خود برگزید.

” احمد شفیق” در انتخابات ریاست جمهوری مصر به عنوان نامزد هواداران “مبارک” و با حمایت غرب و (وبرخی از) رژیم‌های عربی حاشیه خلیج فارس شرکت کرد و همه توان خود را برای رسیدن به قدرت در مصر به کار گرفت، اما از “محمد مرسی” رقیب انتخاباتی‌اش شکست خورد.

احمد شفیق به محض اعلام خبر شکستش در انتخابات ریاست جمهوری مصر به ابوظبی گریخت.

به گفته منابع آگاه ” احمد شفیق” از زمان فرارش به ابوظبی این شیخ نشین را تنها یک بار آن هم برای انجام عمره به مقصد عربستان ترک کرد.

این نامزد شکست خورده انتخابات مصر در حالی از بازگشت خود به مصر و تاسیس حزب سیاسی جدید خبر داده بود، ‌که درخواست‌ها برای محاکمه وی افزایش یافته و روند تحقیقات در دادستانی کل مصر علیه وی به اتهام فساد مالی و دست یافتن به بیت المال آغاز شده است.

پیشتر منابع مصری به نقل از ” عصام سلطان”، یکی از نمایندگان پارلمان این کشور از خروج دارایی‌های “احمد شفیق” از مصر خبر داده بود.

بر اساس اظهارات عصام سلطان، ” احمد شفیق” به هنگام خروج از قاهره در حالی‌که مقصدش ابوظبی بود، به همراه خود کیف‌ها و چمدان‌های بسیار بزرگی را به امارات برد که گمرک فرودگاه قاهره اصلا مجاز به بازرسی آنها نبود.

منابع آگاه در این‌باره گفتند که ” احمد شفیق” هنگام خروج از مصر ۷ هزار و ۱۱۰ کیلو بار با خود حمل می‌کرد، در حالی‌که هیچکدام از آنان مورد بازرسی قرار نگرفت.

خبر آنلاین

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *