آخرین خبرها

پیروزی دکتر مرسی افتخاری برای جهان اسلام.

نویسنده: محسن نصری – سه‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳٩۱

بسم الله الرحمن الرحیم.

«وَاذْکُرُوا إِذْ أَنتُمْ قَلِیلٌ مُّسْتَضْعَفُونَ فِی الْأَرْضِ تَخَافُونَ أَن یَتَخَطَّفَکُمُ النَّاسُ فَآوَاکُمْ وَأَیَّدَکُم بِنَصْرِهِ وَرَزَقَکُم مِّنَ الطَّیِّبَاتِ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ» ﴿الأنفال: ٢۶﴾

«به خاطر بیاورید که، در بین مردم سرزمین (و منطقه مکه) جماعتی اندک و زیر ستم بودید؛ و مى ترسیدید که مردم (کفار و مشرک) به سرعت بر شما چیره شوند(و ازبین ببرند) اما الله (در مدینه) به شما پناه داد؛ و با پیروز نمودنتان (بردشمنان) از شما حمایت کرد، و ازنعمت های پاک و حلال برخوردارتان نمود؛ تا (با استفاده درست از آن ها،او را) شکرگزاری کنید.»

 الحمد لله علی نعمه النصر والتایید. وعلی نعمه الایمان ونصره الاخوان.  وصلواته وسلامه علی محمد وآله وصحبه والتابعین لهم باحسان الی یوم العدل والمیزان.» البقره:۸۳

اما بعد:همه ما خداوند بزرگ را همیشه شاکریم خصوصا برتحقق آیات نوید بخشی که وعده فرموده از جمله ونرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین.پیروزی دکتر مرسی را از تبار راشدین بر نماینده آخرین فرعون مصر که پیروزی حق بر باطل ونوگرایی دینی  برجور و جهل جامعه به شمار میآید بر این مرد رشید از مدرسه انسان ساز بنای سازنده ی نیکو، وبر مردم همیشه مجاهد و نستوه مصر ( مغز متفکر وچشم بینا وماسد بیدارگران جهان اسلام ) وبر همه ی مسلمانان و آزادیخواهان دنیا ، تبریک میگویم. که امید است عنقریب شاهد پیروزیهای دیگری هم باشیم. وبراستی این فتح بزرگ نه فقط در جهان عرب واسلام بلکه در سطح جهانی باعث تغییرات بسیاری خواهد شد و  ( بیاری خدای بزرگ) علیرغم مشکلاتهای زیادی که  پیش رودارد، بازهم برای مسلمانان بسیار سودمند و پر بار خواهد بود .

    پیروزی استاد دکتر محمد مرسی بعنوان اولین رئیس جمهور مدنی پس از سلطه چندین حاکم مستبد امری مسرت بخش برای مسلمانان دنیا وخصوصا مردم مقاوم وشهید پرور فلسطین است.واین پیروزی در حد خود امیدی تازه در دلهای اها ایمان ایجاد نمود که دل هر مومنی را حال وهوایی تازه بخشید ، وشکی نیست سقوط جبابره همیشه روح افزا است و شکست دوباره فراعنه وپیروزی فرزندان نیل بر اهریمنانی که سه سال پیش در  آن کشور حتی یک کرسی مجلس هم به اخوانیین نمیداند وبیاری خدا امروز روبروی ژنرالها ژیست میگیرند و  با اتکا بر خدا وقوت ایمان ووحدت ملی واستقامت در میدان (هم مرم مصر وهم یاران امام شهید حسن البنآء) به فوز عظیمی دست یافتند.

حسن البنآء آن اسطوره تاریخ بیش از هشتاد سال پیش فرمودند: احلام الیوم حقائق الغد ( آنچه امروزه بنظرتان خواب است فردا عملی خواهد شد) وبسیاری آنکلمات وعبارات کوتاه بنای بزرگ را شوخی می دانستند ولی برکت توحید و تربیت خوبشان اگر چه دیر رسید اما شیر رسید وسونامی اخوان زلزله ها ایجاد نموده واستعمار جهانی را به خشم آورده ونقشه هایش را بهم زده ( فبهت الذی کفر) وفراعنه وطغات دست وپای خود را گم کرده اند وامواج آنرا نمیتوانند کنترل کنند واینها ترس از دست رفتن دنیای عرب را ندارند بلکه از این میترسند که دامن اروپاو … را هم  فرابگیرد چون اخوانیین باکارهای زیر ساختی وبا روش استدراج( سنستدرجهم من حیث لا یعلمون) و با حوصله زیاد وبدون هیچ عجله ای به جایی رسیده اند که بنا بر نظر بسیاری از اخوان شناسان در هیچ حکومتی در دنیای امروز نیست که این جماعت سرا او جهرا در آن دفتر رسمی نداشته باشند. وحسن البنا خیار نکاشت برای سه ماه بلکه درخت تنومندی کاشت که اگر چه نزدیک به یک قرن هم بظاهر ثمر ندهد ولی قرنها بماند ومثمر ثمر باشد وخون های پاک متفکران ومجاهدان بی اثر نیست واین حرکت بسیار منظم و محکم ممکن است قرنها جهان اسلام را تحت الشعاع خود وزیرچتراخوت وبرادری اسلامی در کنارهم ( باتسویف تسلیف وتسلیف تصویف )جمع نماید وبا احیای اخاء اسلامی مسلمین را به عصر صحابه وصدر اسلام باز گرداند وبا این ایده اصولگرایانه وممتازتفکرات مسلمانان را بپروراند.  و همینکه توانست در این مدت با ایجاد ائتلافی که در میان  گروهها واقشار مختلف ملی ومذهبی مصر مشت محکمی از آنها علیه رقبای ( دعوت اسلامی) بسازد، ودر این راستا  مدیریت توانمندانه ی خود را ثابت کند ،این خود گواه بر این مدعی است.

وآنان هم با اعتمادی که بر رهبری  حکیمانه این جماعت داشتند همصدا پشت سر نامزد منتخب جماعت اخوان حاضر شدند وبه ایشان رای مثبت دادند.  و محمد مرسی هم پس از پیروزی در این انتخابات از عضویت در این جنبش ( اخوان)  استعفا داد تا صدق گفتار ونیات پاک  اخوان در لاف اخوت ودلسوزی اخوان در مرمت دیوار ترک خورده اخوت امت اسلامیه را رسما وعملا به اثبات رساند وبه همه ثابت کند که کار این جنبش تنها وتنها برای ترمیم شکافهایی است که بر پیکره امت واردشده و هدف افراد این مدرسه هیچگاه تشکیل حزب وگروهی منفک از امت واز مسلمانان نبوده ونیست. وهمیشه خود را برادران مسلمانان میدانند نه اینکه تنها خود را برادران مسلمان بدانند،  وما قبلا هم این روش از خود گذشتگی را که روشی بسیار خدا پسندانه  و نیکواست ، از شهامت وگذشت این جماعت واین رجال دیدیم وشاید این هم  رسما علمی دیگربرای این کاروان بشود،وآنهم زمانی بود که چون مصلح بزرگ افغان شهید  برهان الدین ربانی در افغانستان  به ریاست جمهوری رسید از عضویت در اخوان استعفا نمود.

و بازهم خدا را شاکریم که به این مردم در بند ،هم استقامت بخشید وهم توفیق عمل حاصل فرمودند  تا به این دستاورد بسیار حیا تی برسند واستقامت اهل ایمان در میدان التحریر صلابت باور عمیق اینمردم مومن ، فرهیخته وشجاع را در کام شیران به نمایش گذاشت ، وشومی نهایت ناپاکی فرعونی در پشت میله ها ی زندان با جثه ای زبون  ونیمه جان در کام ثعلبان نمایان گشت وتاریکی شب بر افق حیاتش تا بید. وراه خرم را بر جاده ی بیداری امت قوت بخشید وروش مبارزه علیه طواغیت را به دنیا آموختند که باید اینگونه درساحل ایمان درمقابل طوفان لنگر گرفت ودر میدان مقاومت وکارزار با دشمن، اینگونه چادر زد وایستادگی نمود .

 ونهایت ونتیجه جور بر بندگان خدا بی پاسخ نمی ماند  : لا یکون العمران حیث یجور السلطان. ویا:  لیس یدوم عماره  الا بعدل واعتدال. وندای مظلومان یک روزی کارخودرا می کند وظلم هم نتیجه ای جز رسوایی و شکست نخواهد داشت وعمر ما کوتاه است والا سنتهای الهی را همانطور که دیدیم بازهم خوبتر می بینیم .وبد خواهان آخرین تیر خود را در کمان احمد شفیق رها کردند که آنهم راحت  برفت ورخت بربست وسحرش در هم پیچید وناگهان خود رها گشت فرار را برقرار ترجیح داد.ومظلومیت شهدا رحمت حق را بسوی خود کشاند وتایید نصرت ربانی را به امضا رساند واین ملت مقهور انشاالله کم کم به فراغ حال می رسد وبیاری خدا دارد قوت می گیرد  وباید همه ما یکدیگر را بزرگ بنگریم تا خدا هم ما را ارج بنهد واگر ما مسلمانان وجامعه مصر با دیده ی احترام واکرام  به هم بنگریم ، فقد اوجب الله اعظامنا واعظامهم .

وانشا الله دکتر مرسی بر پایه ی عفی الله عما سلف خود را بستانکارکسی نمی بیند وبا اهداف صلح آمیز خود که متضمن صلاح مملکت  وسبب آسودگی همه افراد و احزاب  مصری است می کوشد برسبیل صفح جمیل وجه نیکخواهی پیش گیرد ودر آنچه به مصالح ملک ونفس دولتش باشد هرگز دریغ نورزد وشعار الاسلام هو الحل را جامه ی عمل بپوشاند ،وتوفیقش را از خدای منان خواهانیم. بهر حال این ژنرالها هرگز فکر نمی کردند که روزی فرارسد که یکی از وارثان بنا وسید وفردی از افراد این جنبش همیشه ممنوع اخوان المسلمون بر اریکه ی سلیمانی با لای ایشان آرام وآزاد تکیه زند ( ولا تهنوا ولا تحزنوا وانتم الاعلون ان کنتم مومنون ). که هر چند برای مدت کمی هم باشد مهم نیست : وان حیواه المرء بعد عدوه  وان کان یوما وا حدا لکثیر. واین پیروزی هر مومنی را به وجد انداخت ، و نعمت بزرگی برای جهان اسلام است وبنظر حقیر هر مومنی که این دستاورد بزرگ برایش مسرت بخش نباشد  وخدایش را برآن شکر نکند یا بسیار جاهل ونا آگاه است ویا  مرض القلب و حتی بی باور است .

 ودر پایان این مطلب می گویم همه ی ما باید برای آیندگانی دعا کنیم که وارث این دستاورد عظیم بوده وبرسر سفره آماده می آیند واز کسانی نشوند که قدر این نعمت را ندانند وبه ذکر خدا و دعوت و اصلاح و تز کیه وتقوی پشت کنند وآخرتشان را به دنیای زود گذرفانی بفروشند  ونعاذنا الله مشمول چنین کسانی گردند که خداوند در موردشان می فر ماید: فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلوه والتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا. ربنا اجعلنا ناصرین لدینک وانصر اخواننا المجاهدین فی کل ارضک و اختم بالباقیات الصالحات اعمالنا .آمین. وصلی الله علی محمد وآله وصحبه اجمعین الی یوم الدین. والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته.

محسن نصری . کرمانشاه.

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *