آخرین خبرها

إحضار کاک حسن أمینی به دادگاه ویژه روحانیت همدان.

کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی و رئیس شورای مکتب قرآن کردستان، جهت تحقیق و گفتگو در مورد برخی اظهار نظرها در مورد مسایل اجتماعی و سیاسی، به اداره اطلاعات کردستان و پس از آن به دادگاه ویژه روحانیت همدان احضار شد.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از سنى نیوز، سه ‌شنبه مورخه ۹۱/۳/۹ کاک حسن امینی، مفتی، حاکم شرع مردمی و رئیس شورای مکتب قرآن کردستان به ادارۀ کل اطلاعات کردستان فراخوانده و پیرامون مسایل گوناگون در زمینه تبلیغ و دعوت دین مبین اسلام، صدور فتوا، اظهارنظر در مورد مسایل اجتماعی و سیاسی، و انتقاد از بخش‌هایی از حاکمیت، مورد تحقیق و گفتگو قرار گرفت.

اهم مسایلمطروحه با کاک حسن به قرار ذیل بود:

۱- مصاحبه با رسانه ‌های خارجی از جمله دویچه وله، رادیو فردا، صدای آمریکا و شبکه ‌های ماهواره ‌ای اهل ‌سنّت (نور و کلمه).

۲- اظهارنظر- با تأسی از مرحوم کاک احمد مفتی‌زاده- دال بر وجود ستم‌های ملّی و مذهبی به نسبت ملّت کُرد و اهل ‌سنّت ایران و همچنین ستم‌های گوناگون به نسبت همۀ ملّت ایران.

۳- انتقاد از حاکمیت به خاطر دریافت هزینه بابت آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی و همچنین دریافت هزینه بابت بهداشت و درمان و عدم نظارت بر کار دستگاه‌ها و اشخاص مرتبط و دریافت وجوه سنگین از مردم در هر دو مورد، در حالی که این‌ها در اسلام رایگان است و وظیفه‌ اى بر حکومت.

۴- انتقاد به نسبت جلوگیری از مراسم عید فطر و قربان و اعلام ماه مبارک رمضان بر اساس نظر علما و با استناد به منابع و مستدلات اهل‌ سنّت، به رغم رؤیت هلال در دایرۀ اتّحاد افق و مطالع.

۵- اعتراض به رد صلاحیت‌های گستردۀ نامزدهای انتخاباتی مجلس و ریاست جمهوری، و همچنین عدم استفاده از نیروهای خدوم و شایسته مستقل کرد و اهل‌ سنّت در مناصب و پست‌های رده بالای کشوری و منطقه ‌ای.

۶- اعتراض به دخالت غیر قانونی در امور عقیدتی، عملی و آموزشی ویژه اهل‌ سنّت، و نیز عزل و نصب ائمه جمعه و جماعات و خطبا در مناطق آنان بر خلاف اصل ۱۲ قانون اساسی.

۷- …

این مباحث و نیز موارد دیگر، در نشست کاک حسن با مسئولین امنیتی ساعت‌ها به طول انجامید و حاکم شرع مردمی کردستان همچنان که در نوشتار، گفتار و مصاحبه‌ های خویش همواره ادعاها و انتقادهای خود را مورد بررسی قرار داده، در این جلسه نیز با دقّت و مستدلّ به ارائه و تشریح دلایل نسبت به اظهارات خویش پرداخت.

شایان ذکر است تنها دو روز پس از این جلسه، روز پنج ‌شنبه مورخه ۹۱/۳/۱۱ از سوی دادگاه ویژه روحانیت همدان نیز پیرو احضار قبلی و تفهیم اتهامات مورخه ۹۰/۱۲/۱۶ احضاریه‌ ای با مضمون ذیل ارسال و کاک حسن امینی مفتی و حاکم شرع مردمی کردستان به آن دادگاه نیز احضار شد:

تاریخ حضور ۹۱/۳/۳۰، ساعت ۹ صبح، محل حضور: دادسرای ویژه روحانیت همدان

علت حضور: – مدارک اثباتی و مستندات ادعایی خود را به شرح صورتجلسه مورخه ۹۰/۱۲/۱۶ به دادگاه ویژه روحانیت همدان تا مورخه فوق الذکر به این مرجع ارائه نمایید.

جهت مزید اطلاع: ‌دادگاه ویژه روحانیت همدان در مورخه ۹۰/۱۲/۱۶ نیز کاک حسن امینی را احضار و اتهامات ذیل را که در کیفرخواست ایشان عنوان شده بود به اطلاع وی رساند:

– تضییع و کم کاری حکومت به نسبت حقوق اهل‌ سنّت و اقلیت‌های قومی.

– ایراد از حکومت به دلیل جلوگیری از ساخت مسجد اهل ‌سنّت در پایتخت ایران (تهران) و برخی مناطق دیگر.

– مخالفت با طرح ساماندهی مدارس و حوزه‌ های دینی اهل ‌سنّت.

– اعتراض به اهانت‌های مطرح شده در صدا و سیما، کتب، مطبوعات و رسانه ‌های جمعی نسبت به بزرگان اهل ‌سنّت.

– زندانی کردن علما و دعوتگران اهل‌ سنّت به خاطر عقیده و آراء دینی و مذهبی.

دادگاه عنوان کردن این مطالب را کذب و تبلیغ علیه نظام به شمار آورده و از کاک حسن درخواست کرده تا مستندات خود را در ارتباط به صحّت اظهارات خویش ارائه نماید.

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *