آخرین خبرها

واکنش های جهانی در برابر ادامه کشتار غیر نظامیان در سوریه.

به دنبال کشتار بیش از ۹۰ نفر در شهر حوله در سوریه، شماری از کشورهای جهان و نیز سازمان ملل متحد از دولت این کشور خواستند تا استفاده از سلاح های سنگین در برابر غیر نظامیان را متوقف کند.

اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، فرانسه، انگلستان، آلمان و امریکا با محکوم کردن آنچه در شهر حمص رخ داده است، خواهان تشدید فشارها بر دولت سوریه شده‌اند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به کشتار غیرنظامیان، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه را متهم به ادامه حکومت به وسیله کشتار کرد.

خانم کلینتون خواستار پایان حکمرانی کشتار توسط بشار اسد در سوریه و محاکمه عاملان رویدادهای مرگبار دراین کشور شد.

وزیر امور خارجه امریکا، نچه را در شهر حوله رخ داده است، کشتاری “ترسناک، بی‌رحمانه و از روی قساوت” خواند و گفت که دولت امریکا فشارها بر ” اسد و هم‌ پیمانانش” را افزایش می‌دهد.

در همین حال، فرانسه و اتحادیه عرب هم کشتار غیر نظامیان را به شدت محکوم کردند و ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلستان نیز، خواهان برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی وضعیت در سوریه شد.

مقام ها در سازمان ملل نیز با تایید حمله برغیر نظامیان، گفتند که در نتیجه حمله نیروهای امنیتی سوریه در منطقه حوله، نزدیک به ۹۰ نفر از جمله ۳۲ کودک زیر ۱۰ سال، کشته شدند.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز کشتار در سوریه را به شدت محکوم کرده است.

منطقه حوله در ولایت نا آرام حمص قرار دارد و گزارش شده است که به دنبال برگزاری تظاهرات ضددولتی پس از نماز جمعه هفته پیش، ارتش سوریه این شهر را زیر آتش سلاح های سنگین، قرارداده است.

با این حال، دولت سوریه گروه‌هایی را که ” تروریست‌های مسلح ” می‌ خواند، مسئول این کشتارها معرفی کرده است.

مخالفان دولت می‌گویند که شماری از قربانیان در حوله بر اثر گلوله‌باران نیروهای اردوی این کشور، کشته شده و شماری نیز به شکل خود سرانه اعدام شده اند.

نقض طرح صلح عنان

کوفی عنان، دبیر کل پیشین سازمان ملل، در پی اوج گیری بحران در سوریه از سوی دبیرکل این سازمان و اتحادیه عرب، برای یافتن راه حل های سیاسی به سوریه فرستاده شد.

آقای عنان در طرح صلحی شش ماهه، خواستار پایان اقدامات مسلحانه خشونت‌آمیز به هر شکل و از سوی همه طرف‌های درگیر، زیر نظر سازمان

آقای عنان کشتار در شهر حمص را یکی از مرگبارترین وقایع از زمان آغاز اعتراضات در سوریه خوانده و آن را ” نقض آشکار مقررات بین‌المللی” دانسته است.

ملل متحد برای حفظ جان غیرنظامیان شد و از همه طرف‌های درگیر خواست تا از رسیدن کمک‌های انسان دوستانه به تمام مناطق درگیری اطمینان دهند.

آزادی بدون قید و شرط زندانیان، آزادی رفت و آمد خبرنگاران به تمامی مناطق بحرانی و برگزاری اعتراض های مسالمت آمیز، از دیگر بندهای طرح صلح، به شمار می رود.

آقای عنان کشتار در شهر حمص را یکی از مرگبارترین وقایع از زمان آغاز اعتراضات در سوریه خوانده و آن را ” نقض آشکار مقررات بین‌المللی” دانسته است.

پیشتر سخنگوی آقای عنان گفته بود که قراراست به زودی، نماینده مشترک اتحادیه عرب و سازمان ملل به سوریه سفر کند.

منبع: خبرگزاری بین الملل – بخدی

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در باره کشتار کودکان و زنان شهر حوله اظهار داشت:”جمهوری اسلامی ایران ضمن تقبیح این اقدام مشکوک بر ضرورت شناسائی و مجازات عاملان این حادثه تاکید می‌نماید و اطمینان دارد مداخلات خارجی، اقدامات تروریستی و اقدامات مشکوکی که مردم مقاوم سوریه را هدف قرار داده است ، محکوم به شکست می باشد.”

وی بر حمایت از مردم فهیم سوریه و طرح اصلاحات بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور تاکید و به کسانی که درصدد به شکست کشاندن طرح کوفی عنان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد می باشند، هشدار داد.

جهاد مقدسی، سخنگوی وزارت خارجه سوریه نیز روز یک‌شنبه (۷ خرداد، ۲۷ می) اعلام کرد دمشق “گروه‌های مسلح” را مسئول درگیری‌های مرگبار اخیر در حوله می‌داند.

منبع:سایت پرس تی وی

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *