آخرین خبرها

حمایت آمریکا از کردها یا شیطنت بر ضد ترکیه؟

ارسال تسلیحات نظامی و طرح تشکیل نیروهای محافظ مرزی در کردستان سوریه؛ حمایت از کردها یا ابزار فشار بر آنکارا؟

سرویس سوریه – در پی طرح دوباره تشکیل نیروهای محافظ مرزی همزمان با از سرگیری ارسال محموله های نظامی آمریکا به شمال سوریه؛ چنین به نظر می رسد که آمریکا در پی اختلافات عمیق با ترکیه یک بار دیگر در پی ایجاد یک ابزار فشار بر روی آنکارا است.

به گزارش کردپرس، بر اساس اطلاعات به دست آمده از منابع محلی، در راستای تداوم حمایت های تسلیحاتی – نظامی نیروهای ائتلاف بین المللی علیه داعش از نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه در شمال این کشور؛ یک محموله دیگر حامل سلاح، مهمات و جنگ افزارهای سنگین و نیمه سنگین از سوی ایالات متحده آمریکا به کردستان سوریه ارسال شده است.

کامیون های این کاروان که از مرزهای اقلیم کردستان وارد شمال سوریه شده بودند با همراهی خودروهای زرهی آمریکایی به منطقه قامیشلو، تحت کنترل نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه منتقل شده اند.

لازم به ذکر است، با آزادی دیرالزور از اشغال تروریست های داعشی، اقدامات ائتلاف بین المللی به منظور تشکیل هر چه سریعتر نیروهایی موسوم به نیروهای محافظ مرزی شدت گرفته و در کنار کاروان های نظامی که به رهبری آمریکا به شمال سوریه فرستاده می شود آموزش به نیروهایی که در قالب نیروهای محافظ مرزی حضور پیدا خواهند کرد در کردستان سوریه آغاز شده است.

نیروهای محافظ مرزی که یکی از موضوعات مورد مناقشه آمریکا و ترکیه است یک گروه نظامی با نزدیک به ۵۰ هزار نیروی نظامی آموزش دیده است که وظیفه محافظت از مناطق آزاد شده از اشغال داعش در خطوط شمالی سوریه (مرزهای جنوبی ترکیه) را برعهده خواهند گرفت.

تشکیل نیروهای محافظ مرزی که پیش از عملیات های ارتش ترکیه در عفرین نیز مطرح شده و یکی از دلایلی بود که ترکیه با استناد به آن به عفرین لشکرکشی کرد؛ پس از بهبود نسبی روابط آنکارا – واشنگتن به دست فراموشی سپرده شده بود که اکنون چنین به نظر می رسد آمریکا در پی اختلافات عمیق با ترکیه یک بار دیگر با طرح این موضوع در پی ایجاد یک ابزار فشار دیگر بر روی آنکارا است.

(لازم به توضیح است که:

  • نیروهای دولت بعثی بشار اسد تا کنون نیز در شهرهای کردنشین قامشلو، حسکه و…مراکزی چون استانداری، اطلاعات، پادگان ها و فرودگاه ها را در کنترل خود دارند، و کردهای بعثی نیز مسئولیت اداراتی همچون: آموزش و پرورش، شهرداری، راهنمایی و رانندگی را پذیرفته اند.
  • اخیرا نیز دولت سعودیه صدمیلیون دلار به آنان کمک مالی کرده و مسئولین سیاسی و امنیتی امارات و مصر نیز گاه و بیگاه از مناطق زیر کنتری مشترک آمریکا و کردهای بعثی دیدار می کنند.
  • همچنین بسیاری از مراکز مطالعاتی و تحیلیگران همکاری دولت بعثی سوریه با لایه هایی از داعش را تایید می کنند وموضوع اسکورت ده ها اتوبوس حامل داعشی ها از حوض الیرموک تا منطقه سویدا توسط ارتش بعثی سوریه و کشتار بیش از ۲۸۰ غیر نظامی و به اسارت بردن صدها زن و مرد دروزی را به عنوان نمونه ذکر می کنند.
  • حضور سیاسی و نظامی آمریکا پس از نا امیدی از یافتن همپیمان در میان گروه های اسلامگرای مخالف دولت سوریه،دارای اهدافی چند منظوره است که مهمترین آنها عبارتند از: ۱- تسلط بر مناطق نفت و گاز رمیلان واقع در مناطق شمال شرقی سوریه ۲- آموزش نظامی ۳۰ هزار نیروی مسلح کردی و عربی به عنوان اهرم فشاری بر ضد روسیه و ترکیه ۳- جلوگیری از بلندپروازی های کردهای استقلال طلب عراق.)

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *