آخرین خبرها

وزیر امور خارجه ترکیه: اتحادیه‌ میهنی و جنبش تغییر تاوان همکاری با پ.ک.ک علیه‌ مسعود بارزانی را می دهند.

وزیر امور خارجه ترکیه:
اتحادیه‌ میهنی و جنبش تغییر تاوان همکاری با پ.ک.ک علیه‌ مسعود بارزانی را می دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر امور خارجه ترکیه دو حزب کردستان عراق را متهم به‌ همکاری با پ.ک.ک کرد.

به‌ گزارش کردپرس، پایگاه‌ خبری سپی میدیا، بخشی از فایل ویدیویی مصاحبه‌ وزیر امور خارجه ترکیه با خبرگزاری آناتولی را منتشر کرد که‌ در آن مولود چاووش اوغلو می گوید: اتحادیه‌ میهنی کردستان (یکیتی) و جنبش تغییر (گوران) علیه‌ مسعود بارزانی با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) همکاری کرده‌ اند و هم اکنون نیز تاوان این همکاری را می دهند.

چاووش اوغلو افزود: ترکیه‌ در تلاش برای هماهنگی با آمریکا به‌ منظور انجام دادن عملیات برون مرزی در خاک عراق علیه‌ پ.ک.ک است و پس از تشکیل دولت جدید در عراق، آنکارا و واشنگتن در این باره‌ اقدام خواهند کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه‌ گفت: پس از رفراندوم، اتحادیه‌ میهنی کردستان و جنبش تغییر با پیشنهاد برخی کشورها با پ.ک.ک علیه‌ مسعود بارزانی به‌ توافق رسیدند، اما هم اکنون تاوان این همکاری را می پردازند.

وی اشاره‌ کرد که‌ یکی از مقامات عالی رتبه‌ اتحادیه‌ میهنی که‌ هم اکنون در دولت اقلیم کردستان حضور دارد خواستار دیدار با وی شده‌ است و در این دیدار که‌ در استانبول انجام شد، اعلام کرده‌ که‌ پ.ک.ک تبدیل به‌ حاکم و تصمیم گیرنده‌ حزب (اتحادیه‌ میهنی) شده‌ است و من نیز به‌ وی گفتم، همکاری با یک سازمان تروریستی چنین نتیجه‌ ای به‌ دنبال خواهد داشت.

پیش تر نیز ترکیه‌، اتحادیه‌ میهنی کردستان و جنبش تغییر را به‌ همکاری با پ.ک.ک متهم کرده‌ است و دلیل عدم از سر گیری  پروزاهای هواپیمایی ترکیه‌ به‌ فرودگاه‌ سلیمانیه‌ همین موضوع ذکر شده‌ است.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *