آخرین خبرها

رییس جمهور چک: اخوان می‌خواهد اروپا را تصرف کند؟

1955579_Page__2رییس جمهور چک: اخوان می‌خواهد اروپا را تصرف کند؟

دیپلماسی ایرانی: اظهارات میلوس زیمان، رئیس جمهوری چک که جماعت اخوان المسلمین در مصر را متهم کرد که مسئول هدایت کردن نزدیک به یک میلیون مهاجر به اروپا است، شگفتی بسیاری را برنگیخته و بسیاری را نیز به فکر فرو برده است. اظهاراتی که همانند بمب خبری عمل کرد.

از یک نگاه می توان به این ادعا به چشم زینوفوبیا (بیگانه هراسی) که بر بخش عمده ای از قدرت های سیاسی راست گرا در اروپا مستولی شده است، نگریست، افرادی نظیر ویکتور اوروبان، نخست وزیر مجارستان یا میلوس زیمان، رئیس جمهور چک که نوعی نگاه بیگانه هراسی در خود دارند. اما آن چه سبب شد که به اظهارات رئیس جمهوری چک به دیده دیگری نگریسته شود و در حرف هایش تامل کنیم، جزئیات اطلاعاتی است که از طرح اخوانی ها ارائه داد. به گفته او اخوانی ها جمعیتی از نیروهای تروریستی ایجاد کرده اند و امکانات مالی سرسام آوری در اختیار آنها گذاشته اند تا این افراد به کشورهای اروپایی بسیاری سرازیر شوند، هدف از این کار اجرای طرحی است تا بتوان موج عظیمی از مهاجرت را به اروپا سرازیر کرد تا کشورهای این قاره به تدریج و به شکل ظاهری و کاملا مهندسی شده تغییرات اجتماعی و فرهنگی به خود ببینند تا به دنبال آن شیوه زندگی اروپایی ها تغییر کند، به معنای دیگر جنگ آرام منظمی را انجام دهند.

می شد به اظهارات میلوس زیمان تنها از دریچه توهمات نگریست و گفت که هدف نهایی این توهم از قبل طرح ریزی شده است، یا این که فقط این گونه تفسیر و ترجمه کرد و گفت که این اظهارات تفسیر یا ترجمانی غلط از ظاهر قضیه ای از اظهارات و اطلاعات برخی سیاستمداران عرب مسلمان است که می خواهند آن را با واقعیت های موجود در اروپا تطبیق دهند و می خواهند این گونه وانمود کنند که این پناهندگان با توجه به پایبندی اروپا به معیارهای اخلاقی و انسانی درصددند قاره پیر را در نوردند، و اخوانی ها طرحی دارند که می خواهند بر آنها مستولی شوند.

می خواهم بگویم که این فکر چندان هم بی راه نیست، برای این که دورانی را دیده ام که حزب تحریر اسلامی تلاش می کرد ملکه الیزابت را مسلمان کند یا بریتانیا را پایتخت دولت خلافت خود کند، همچنین دیده ام که طرفداران شریعت اسلامی تندرو یعنی سلفی ها تلاش می کردند لباس ها و عرف های مشخص خود را بر ساکنان محله های آلمان تحمیل کنند، حملات ترسناکی که اخیرا در فرانسه صورت گرفت نیز می توان گفت در راستای تغییر هویت فرهنگی فرانسوی ها بوده است، مساله ای که سبب صعود ستاره گروه های سیاسی تندروی دست راستی در اروپا شد که می خواهد در برابر این شکاف فرهنگی و تمدنی در اروپا از سوی سلفی ها و بنیادگراها بایستند.

واقعیت این است که اخوانی ها بر معظم اتحادیه ها، موسسه ها و سازمان های اسلامی در اروپا تسلط کامل دارند و به پشتوانه آن طرحی واقعی را پیگیری می کنند که به موجب آن به نمایندگی از سازمان های اسلامی مختلف تحت عنوان های مختلف می خواهند همه را وادار کنند که در برابرشان تمکین کنند و طرح هایشان را بپذیرند.

منبع: الاهرام / تحریریه دیپلماسی ایرانی/۱۱

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *