آخرین خبرها

شهادت چهارمین فلسطینی توسط صهیونیست‌ها

images (1)شهادت چهارمین فلسطینی توسط صهیونیست‌ها/آماده باش ارتش صهیونیستی در قدس
طی چند روز گذشته چهار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که آخرین آنها یک نوجوان فلسطینی است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در پی عملیات قهرمانانه فلسطینی‌ها در قدس، حذیفه عثمان علی سلیمان، جوان ۱۸ ساله فلسطینی که شامگاه یکشنبه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست مجروح شده بود، به خاطر وخامت وضعیت سلامتش به شهادت رسید. در این درگیری ها سه فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.
همچنین امروز (دوشنبه) عبد الرحمان عبید، نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی ساکن اردوگاه “عایده” در بیت لحم به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
نظامیان رژیم اشغالگر قدس ظهر امروز در شهر اشغالی قدس حالت آماده باش کامل اعلام کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، هزاران نفر از شهرک نشینان صهیونیست قصد دارند برای برگزاری آیین های مذهبی تلمودی وارد صحن براق مسجد الاقصی شوند.
پلیس و گارد مرزی رژیم صهیونیستی در همین راستا صدها نفر از عناصر خود را در نقاط مختلف قدس مستقر کرده است تا امنیت صهیونیست‌ها به هنگام ورود به این مسجد را تامین کنند.
از سوی دیگر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه امروز برای اتخاذ برخی تصمیمات برای مقابله با خیزش مردمی در کرانه باختری و قدس اشغالی تشکیل جلسه می‌دهد.
شهرک نشینان صهیونیست نیز قصد دارند شامگاه امروز تظاهرات چند هزار نفری در مقابل منزل نتانیاهو برگزار کرده و خواستار تامین امنیتشان و نیز صدور مجوز برای شهرک سازی بیشتر شوند.
این در حالی است که در درگیری‌های روز یکشنبه در مناطق مختلف قدس و کرانه باختری ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای صهیونیستی زخمی شده و عده زیادی نیز بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.
تداوم درگیری‌ها در کرانه باختری و قدس
از سوی دیگر منابع فلسطینی گزارش دادند یکشنبه شب و صبح امروز (دوشنبه) درگیری‌های شدیدی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری رخ داد که موجب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی و ایجاد حالت خفگی در میان آنها شد.
با ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها به دنبال هلاکت یکی از شهرک نشینان و همسرش در شرق شهر “نابلس” تنش‌ در کرانه باختری افزایش یافته است.
در شهر قدس نیز درگیری‌های مشابهی رخ داد که نیروهای رژیم صهیونیستی در جریان این درگیری‌ها تعداد زیادی از فلسطینی‌ها را بازداشت کردند.
به گفته منابع پزشکی تعداد زخمی‌ شدگان در شهر قدس به حدود ۴۳ تن می‌رسد.
نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین صبح امروز بار دیگر به مسجدالاقصی یورش برده و با گلوله پلاستیکی و بمب‌های صوتی به فلسطینی‌هایی که در اطراف مسجدالاقصی حضور داشتند حمله کردند.
صهیونیست‌های تندرو نیز با نظارت و حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند.
همزمان با این تحولات مسئولان رژیم صهیونیستی تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کردند.
گلعاد اردان، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۳۰۰ تن از نیروهای گارد مرزی در اطراف شهر قدس مستقر شده و نیروهای ویژه پلیس نیز برای بازداشت آشوبگران مستقر شده‌اند.
وی گفت: کسانی که کارت شناسایی اسرائیلی نداشته باشند نمی‌توانند وارد شهرک قدیمی قدس شوند. همچنین در صورتی که فلسطینی‌ها و نگهبانان مسجدالاقصی خطری را برای اسرائیلی‌ها ایجاد کنند به سمت آنها تیراندازی خواهد شد.
حمله هوایی رژیم صهیونیستی به یکی از پایگاه‌های قسام در غزه
در همین راستا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز (دوشنبه) به پایگاه “بدر” وابسته به گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس در جنوب شهر غزه حمله کردند.
با ادامه تنش‌ و درگیری‌ها در شهر قدس و کرانه باختری محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل خواست تا پیش از آنکه وضعیت فلسطین از کنترل خارج شود حمایت بین المللی را از مردم فلسطین فراهم کند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *