آخرین خبرها

چهارمین کنگره‌ی جماعت دعوت و اصلاح برگزار شد.

islahweb_15712_1439482465_2چهارمین کنگره‌ی جماعت دعوت و اصلاح، دیروز و امروز، ۲۱ و ۲۲ مردادماه با حضور ۹۸ عضو کنگره در دفتر مرکزی جماعت برگزار شد.

در این کنگره، ضمن ارایه و بررسی گزارش عملکرد چهارساله‌ی جماعت دعوت و اصلاح و تغییر مرامنامه و اساس‌نامه، اعضای جدید شورای مرکزی به شرح زیر انتخاب شدند:

۱-سعدالدین صدیقی(۹۰) رای

۲- عبدالرحمن پیرانی (۸۸)  رای

۳- جلیل بهرامی‌نیا (۷۵) رای

۴- محمد اعظم احراری (۷۱) رای

۵- ابراهیم ساعدی رودی (۷۱) رای

۶- حکیم کوچکی (۶۶) رای

۷- رحیم بخش محتشمی (۶۶) رای

۸- یوسف جمالی (۶۵) رای

۹- صلاح قاسمیان (۶۳) رای

۱۰- جلال معروفیان (۶۲) رای

۱۱- مقداد پیرصاحب (۶۰).رای

در نخستین نشست شورای مرکزی جدید که بعد از اتمام کنگره، ساعت ۱۹ امروز برگزار شد، عبدالرحمن پیرانی به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل جماعت و سعدالدین صدیقی به عنوان قایم مقام دبیرکل انتخاب گردیدند.

صبح روز نخست کنگره، استاد عبدالرحمن پیرانی دبیر کل جماعت، گزارشی از اوضاع جهانی و منطقه‌ای، وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و وضعیت جماعت در چهارسال گذشته ارایه کرد که متن آن به زودی در پایگاه اطلاع‌رسانی اصلاح منتشر می‌شود.

اعضای کنگره پس از استماع گزارش دبیرکل به بررسی و ارزیابی آن پرداختند و نسبت به نقاط قوت و ضعف عملکرد جماعت، بحث و گفت‌وگو کردند.

بعد از ظهر روز چهارشنبه، بررسی و اصلاح مرام‌نامه و اساس‌نامه، محور بحث و گفتگو قرار گرفت و در جلسه‌ی اول صبح روز پنجشنبه خاتمه یافت. تفکیک امور اجرایی جماعت -که سابقاً دبیر کل عهده‌دار آن بود- و واگذاری آن به رییس هیأت اجرایی مرکزی که به پیشنهاد دبیرکل و تأیید شورای مرکزی تعیین می‌گردد، از اهم تغییرات به شمار می‌رود.

گفتنی است در آغاز نشست کنگره، مصطفی اربابی به نمایندگی از شورای مرکزی به اعضا خیر مقدم گفت و از کوشش‌های انجام‌گرفته در این چهار سال و نیز تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری کنگره تشکر کرد.

لازم به ذکر است مرام‌نامه و اساس‌نامه‌ی مصوب کنگره‌ی چهارم و بیانیه‌ی پایانی متعاقباً منتشر خواهد شد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *