آخرین خبرها

دیده بان حقوق بشر:ypg با همکاری ارتش سوریه، و زیر پوشش جنگنده های آمریکا،داعش را از حسکه بیرون کردند. .

jointoperationscommand1۱- سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه:
کردها و ارتش سوریه، داعش را از حسکه بیرون کردند
به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه یگانهای مدافع خلق، YPG و نیروهای ارتش سوریه امروز پس از یک ماه درگیری با ستیزه جویان داعش در شهر حسکه، انها را از این شهر بیرون کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه امروز گفت حملات نیروهای  YPG  و ارتش سوریه باعث شد درگیری یک ماهه در شهر حسکه به زیان داعش تمام شده و آنها از شهر بیرون رانده شدند.

به گفته رامی عبدالرحمان، نیروهای کرد و ارتش سوریه توانستند داعش را از منطقه «ظهور» که آخرین سنگر داعش در حسکه بود، بیرون کنند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، در درگیری یک ماه اخیر در حسکه ۲۸۷ نیروی داعش کشته شده اند.

همچنین ۱۲۰ سرباز ارتش سوریه و چندین تن از نیروهای کرد نیز در این درگیریهای یک ماه اخیر جان باخته اند.

بر اساس گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه، داعش برای تصرف حسکه از ۲۰ اتومبیل بمبگذاری شده و چندین فرد انتحاری استفاده کرده است./B

۲- حمله مشترک YPG و ارتش سوریه به نیروهای داعش در حسکه
نیروهای ارتش سوریه در مرکز شهر حسکه در حال بیرون راندن ستیزه جویان داعش هستند و یگانهای مدافع خلق هم برخی مناطق جنوبی شهر را از ستیزه جویان داعش پس گرفته اند.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگر چه نیروهای کرد و ارتش سوریه در دو منطقه جداگانه از شهر حسکه با داعش می جنگند اما حضور هر دوی آنها برای شکست داعش در این شهر ضروری است.

یکی از سربازان ارتش سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است ما به تنهایی نمی توانیم در حسکه به داعش حمله کنیم زیرا آنها در حملات خود تعداد زیادی از نیروهای خود را به کار می گیرند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، همکاری ارتش سوریه و یگانهای مدافع خلق در شهر حسکه مفید بوده و نیروهای کرد توانسته اند در مناطق جنوبی شهر پیشروی کرده و برخی مناطق شهر را از داعش پس بگیرند و ارتش سوریه هم در مرکز شهر در حال پیشروی است.

سازمان دیده با حقوق بشر سوریه هم گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه و YPG توانسته اند نیروهای داعش را در حسکه به طور کامل محاصره کنند.

یک افسر ارتش سوریه به خبرگزاری فرانسه گفته است اگر ما به نیروهای کُرد سلاح نمی دادیم، آنها نمی توانستند داعش را در حسکه محاصره کنند. کردها کمک نظامی ارتش سوریه را تکذیب کرده اند اما به نوشته خبرگزاری فرانسه، کردها سلاحهای ساخت روسیه را در دست دارند که به سلاحهایی که در داخل شهر توسط نیروهای ارتش سوریه استفاده می شود، بسیار شبیه است. نیروهای YPG در عین حال گفته اند آنها و ارتش سوریه یک دشمن مشترک در حسکه دارند و آن داعش است.

شیرین، یکی از فرماندهان واحدهای مدافع زنان کرد سوریه یا YPJ هم گفته است زنان جنگجو در بخش شرقی حسکه به دنبال تنگ تر کردن حلقه محاصره ستیزه جویان داعش هستند.

بر اساس گزارش مزبور، هواپیماهای ائتلاف ضد داعش و ارتش سوریه هم در اطراف شهر حسکه در حال گشت زنی و بمباران مواضع داعش هستند.

یکی از فرماندهان  YPGبه خبرگزاری فرانسه گفته است میان ائتلاف ضد داعش و ارتش سوریه در انجام پروازها در شهر حسکه هماهنگی وجود دارد. وی افزود هماهنگی میان ائتلاف ضد داعش و نیروی هوایی سوریه از طریق کُردها صورت می گیرد./B

کد مطلب: ۸۸۱۰۱  |  تاریخ: ۱۳۹۴/۴/۲۹ |  ساعت: ۱۳ : ۳۹

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *