آخرین خبرها

وزیر اوقاف ترکیه: اجازه یهودی سازی قدس و تقسیم مسجدالاقصی را نمی دهیم

8784179456dinuras-442x300وزیر اوقاف و امور دینی ترکیه بر پایبندی کشورش به مسئولیت های خود در قبال مسجد الاقصی و بیت المقدس و حمایت از ثبات و پایداری ساکنان این شهر علیه طرح های شوم و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، محمد قورماز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد: « ما در ترکیه وظایف و مسئولیت هایی برعهده داریم که هرگز از آن ها شانه خالی نمی کنیم، زیرا عزت و اقتدار قدس، عزت و اقتدار ماست و قدس بخشی از ایمان، عقیده و تاریخ و فرهنگ ماست و به هیچ وجه اجازه نمی دهیم هیچ فلسطینی، عرب، ترک، ایرانی و یا هر کسی از آن چشم پوشی کند و هرگز اجازه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی میان مسلمانان و یهودیان را نمی دهیم، زیرا این مسجد متعلق به مسلمانان و پایتخت ابدی کشور فلسطین است.»

قورماز اشاره کرد که اشغال شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی هرگز موجب تغیر واقعیت ها در این شهر نمی شود و این شهر همچنان جزو عقاید و ارزش های ملی سراسر امت اسلامی و عربی باقی خواهد ماند و کسی حق چشم پوشی از آن را ندارد و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در این شهر بر اساس تمامی معیارهای دینی و قانونی جنایتی به تمام معناست.

وی تاکید کرد که ترکیه مخالف قاطع هرگونه تغییر در بافت جغرافیایی، دینی و سیاسی شهر قدس توسط رژیم صهیونیستی است و مسئله قدس تنها متعلق به فلسطینیان و عرب ها و ترک ها، بلکه متعلق به سراسر امت اسلامی است.

این وزیر ترک با ارائه اسنادی در مورد مسجد الاقصی و قدس مربوط به دوره عثمانی، اظهار داشت که این اسناد بیانگر جایگاه ویژه قدس و مسجد الاقصی نزد مسلمانان از دوران های قدیم است.

وی در پایان از امت اسلامی و عربی خواست به وظایف و مسئولیت های خود در قبال مسجد الاقصی و آزاد سازی آن از اشغالگری دشمن صهیونیستی عمل کنند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *