آخرین خبرها

دیدار رییس جمهور عراق با رافع الرفاعی مفتی اهل سنت.

IMAGE635614379008882661انتقاد از دیدار فؤاد معصوم با رافع الرفاعی در اربیل
نماینده همپیمانی ملی در مجلس عراق گفت: دیدار رئیس‌جمهوری عراق با رافع الرفاعی مفتی الدیار العراقیه در اربیل تعجب‌برانگیز نیست، چراکه این شهر به پناهگاهی برای شمار زیادی از افراد تحت پیگرد دستگاه قضایی عراق تبدیل‌شده است.
به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از خبرگزاری «الیوم الثامن» عمار الشبلی با اشاره به اینکه انجام این دیدار در اربیل و نه در سلیمانیه بوده و از وجود فشارهایی از سوی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان برای انجام آن حکایت دارد، تأکید کرد: رئیس‌جمهوری باید حامی قانون اساسی عراق باشد و تسلیم برخی خواسته‌ها نشود.
الشبلی با تأکید بر اینکه همپیمانی ملی در خصوص این دیدار موضع‌گیری خواهد کرد، افزود: برخی از سخنان رافع الرفاعی در سرتاسر عراق جوی خون به راه انداخته است.
از سوی دیگر حنان الفتلاوی نماینده مجلس عراق و رئیس «جنبش الاراده» در این کشور، دیدار رئیس‌جمهوری عراق با رافع الرفاعی را نقض قانون اساسی عراق توصیف کرد.
وی در بیانیه‌ای که خبرگزاری «الیوم الثامن» آن را منتشر کرد، این سؤال را مطرح کرد که فؤاد معصوم رئیس‌جمهوری عراق چگونه به خود اجازه داد که با یکی از سران فتنه در عراق و فردی که تحت پیگرد دستگاه قضایی این کشور است دیدار کند؟
فتلاوی همچنین افزود: آیا فؤاد معصوم پیش از دیدار با رافع الرفاعی که فتوای قتل نیروهای ارتش عراق را صادر کرده، قانون اساسی عراق را مطالعه کرده است؟
گفتنی است رافع طه الرفاعی از شخصیت‌های مذهبی اهل سنت است که از سال ۲۰۰۷ پس از مرگ «جمال عبدالکریم الدبان» فعالیت خود را به‌عنوان مفتی «الدیار العراقیه» آغاز کرد.
وی با صدور فتواهایی علیه دولت عراق حمایت آشکار خود را از تروریست‌هایی که به دست نیروهای مردمی و عراقی دستگیرشده‌اند، اعلام و این اقدام را نقض حقوق بشر در عراق دانسته بود.
الرفاعی همچنین ادعا کرده است که اگر داعش در عراق شکست بخورد، شیعیان همه اهل سنت را سر خواهند برید. وی معتقد است فشار آمریکا بر اهل سنت برای مبارزه با داعش به خاطر عراق نیست، بلکه به خاطر شبه‌نظامیان شیعه و حاکمان فعلی شیعه عراق است.
او می‌گوید: اهل سنت از ۱۴۰۰ سال قبل در عراق حکومت کرده‌اند و حزب بعث فرقه گرا نبوده است؛ زیرا مسئولان سنی و شیعه در آن عضویت داشته‌اند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *