آخرین خبرها

درگیری لفظی شدید وزیر خارجه قطر با وزیر امنیت اسرائیل در کنفرانس مونیخ

"العطیه" اول مسؤول قطری یزور مصر بعد عزل مرسی
درگیری لفظی خالد بن محمد عطیه وزیر خارجه قطر و یووال اشتاینس وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس در نشست پایانی کنفرانس امنیتی مونیخ در کانون توجه رسانه ها و شرکت کنندگان در این کنفرانس قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در این نشست با پاسخ های قاطعانه خود به ادعاهای اشتاینس وی را در تنگنای شدیدی قرار داد و وزیر صهیونیستی که جوابی برای حرف های عطیه نداشت مجبور به سکوت شد و این مساله باعث تعجب شدید رئیس جلسه شد و وی از اشتاینس پرسید که آیا نمی خواهد به اظهارات وزیر خارجه قطر پاسخ دهد. این حادثه که طی سالیان گذشته بی سابقه بود تمامی شرکت کنندگان در کنفرانس مونیخ را کاملا شگفت زده کرد و آنها از پاسخ های یووال اشتاینس که سعی در متهم کردن جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به “تروریسم” و ارتباط این مساله به حمایت های قطر از آن داشت، قانع نشدند.

خالد عطیه در برابر ادعاهای وزیر صهیونیستی تصریح کرد که قطر از دفتر سیاسی حماس حمایت می کند و به صورت آشکار به این جنبش اقامت داده است. علاوه بر این، جنبش حماس “سازمان تروریستی” نیست، بلکه از حق مشروع خود که همان مقاومت در برابر تجاوز بی رحمانه رژیم صهیونیستی است که باعث شهادت هزاران نفر و تخریب کامل برخی مناطق شد، استفاده کرده است. وی افزود رژیم صهیونیستی با تجاوزات و محاصره خود علیه نوار غزه و کارشکنی در روند صلح مسئول اصلی ناآرامی ها در اراضی اشغالی فلسطین است و هیچ کسی هم جلودار آن نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر در ادامه به تجاوزات مکرر رژیم اشغالگر قدس علیه نوار غزه و هتک حرمت آشکار مسجد مبارک الاقصی توسط نظامیان و شهرک نشینان تندروی یهودی اشاره کرد و تاکید نمود این اقدامات باید مورد انتقاد قرار گیرند و نه دفاع مشروع از سرزمین و کرامت که بر اساس قطعنامه های بین المللی حق تضمین شده ملت هاست. وی افزود اگر رژیم صهیونیستی خواستار برخورداری از امنیت و آرامش است در وهله اول خود باید از اقدامات تروریستی دست بردارد تا صلح در سراسر منطقه برقرار شود و تمامی تخریب ها متوقف گردد.

عطیه در بخش دیگری از سخنانش بدون اینکه به سمت وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نگاه کند، خطاب به وی تاکید کرد:«از نظر ما، حماس سازمان تروریستی نیست، بلکه رویکردهای اجتماعی و سیاسی دارد و مهمتر از همه، یک جنبش مقاومتی است و اگر شما (رژیم صهیونیستی) از اشغالگری خود دست بردارید، حماس هم از مبارزه دست خواهد کشید؛ چرا که این جنبش عملا یک جنبش مقاومتی است.»

وی همچنین از رئیس جلسه خواست که فرصت بیشتری برای تبیین مواضعش در ابعاد مختلف به وی بدهد و تصریح کرد:«محض اطلاع شما و دیگر حاضران عرض می کنم که ما (قطر) حامی تروریسم نیستیم» و درباره روند سازش و اقدامات شما برای تاسیس “کشور یهودی” با توسل به زور باید بگویم که در حال حاضر جامعه بین المللی در حال جنگ با گروهی است که نام “دولت اسلامی” بر روی خود گذاشته است و در این شرایط شما از “کشور یهودی” سخن می گویید؟

عطیه خطاب به اشتاینس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید از تلاش های بین المللی برای برقراری صلح حمایت کند تا همگان بتوانند در صلح و امنیت در کنار هم زندگی کنند و این همان چیزی است که در طرح صلح عربی هم بر آن تاکید شده است.

مساله فلسطین، اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت های آن علیه شهروندان فلسطینی موضوع اصلی نشست های عطیه با مقامات کشورهای دیگر در حاشیه این کنفرانس بود و وی در جریان این دیدارها بر لزوم تحرک جامعه بین المللی برای مقابله با سرکوبگری های رژیم صهیونیستی و لغو محاصره غزه تاکید کرد.

گفتنی است که نشست های کنفرانس امنیتی مونیخ با حضور نخست وزیران بیش از ۲۰ کشور و وزرای خارجه نزدیک به ۶۰ کشور و نیز صدها مسئول بین المللی، کارشناسان، صاحب نظران و روسای سازمان های منطقه ای به مدت ۳ روز در شهر مونیخ در جنوب آلمان برگزار شد. این کنفرانس یکی از مهمترین نشست های بین المللی برای تصمیم گیری اساسی درباره مسائل بین المللی است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *