آخرین خبرها

کمیته تحقیق در باره کشتار غیرنظامیان (اهل سنت) در دیاله.

downlo3ad واحد مرکزی خبر / سیاسی ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
یکی از شیوخ استان دیاله عراق دولت این کشور را به حمایت از کشتار غیر نظامیان متهم کرد.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، شیخ ابوعبدالله القیسی یکی از شیوخ دیاله عراق اقدامات خشونت بار علیه غیر نظامیان در این شهر را کشتار توصیف کرد و گفت این کشتار با حمایت دولت عراق صورت گرفته است.
وی گفت این گونه کشتارها سازمان یافته است و همواره تکرار می شود. کشتارها، نسل کشی و کوچ اجباری ساکنان این مناطق در برابر چشمان دولت عراق و در برابر چشمان جهانیان صورت می گیرد.
کمیته نحقیق کشتار غیرنظامیان (اهل سنت) در دیاله.

رئیس مجلس عراق کمیته ای مأمور کرد تا صحت شایعه کشتار شماری غیرنظامی عراقی در دیاله به دست نیروهای بسیج مردمی را بررسی کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق گفته است کمیته ای امنیتی در مجلس در خصوص اتهامات مطرح شده مبنی بر کشتار غیرنظامیان و به آتش کشیدن خانه های آنها به دست افراد شبه نظامی مأمور تحقیق کرده است.
این اقدام پس از آن صورت گرفت که برخی سیاست مداران و رهبران عشایر عراقی افراد مسلح وابسته به بسیج مردمی(مورد حمایت دولت عراق) را به کشتار بیش از ۷۰ غیرنظامی بی دفاع که درحال فرار از دست افراد مسلح گروه دولت اسلامی در دیاله بودند، متهم کردند.
سخنگوی وزارت کشور عراق این اتهامات را تکذیب کرده و گفته است این گونه شایعات را گروه دولت اسلامی با هدف تضعیف جایگاه نیروهای عراقی منتشر می کند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *