آخرین خبرها

نخست وزیر ترکیه:استفاده از زبان کردی به معنی تجزیه طلبی نیست.

downloadنخست وزیر ترکیه تاکید کرد که زبان کردی زبانی زنده و مادری بخشی از مردم ترکیه است که تکلم به آن به هیچ عنوان به معنی تجزیه طلبی نیست.
به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری آناتولی، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در جلسه حزب عدالت و توسعه عنوان کرد: حزب حرکت ملی ترکیه با مطرح کردن مسئله کردهای این کشور و انتقاد از دادن اختیارات به آنان درصدد است تا خود را مالک ترکیه معرفی کند و با اقدامات خود سعی دارد تا مناطق کردنشین ترکیه را تحریک کرده و باعث ناامن کردن منطقه شود. “دولت باغچلی” و هم حزبی هایش چنان گوشهای خود را بسته اند که نمی شنود زبان کردی یکی از زبان های زنده و مادری مردم ترکیه است.
نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: استفاده از زبان کردی به هیچ عنوان به معنی تجزیه طلبی نیست. زیرا مهم زبان مورد استفاده نیست، مهم آن نیتی است که به هر زبانی گفته می شود. اگر این گفته ها، گفته های نفرت انگیز باشد تکلم به زبان ترکی هم اشتباه است. زبان زیبای ترکی “یونس امره” با زبان شیرین کردی “احمدی هانی” غیر قابل تفکیک است.
داوود اوغلو در ادامه افزود: ما در حال طراحی خاورمیانه ای جدید هستیم. در این خاورمیانه جدید جنگ برادرها و ظلم هایی که گروه های تروریستی مانند داعش روا داشته اند را از بین خواهیم برد. ذهنیت ما از خاورمیانه جدید، یک اندیشه برای ساخت جغرافیایی برابر، صلح آمیز و متحد است.

کد مطلب: ۷۷۹۶۷  |  تاریخ: ۱۳۹۳/۱۱/۷ |  ساعت: ۱۸ : ۴۳

 منبع:کردپرس

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *