آخرین خبرها

دوویلپن وزیرخارجه سابق فرانسه: داعش زاده سیاست های زورگویانه غرب است.

th (3)دویلپن وزیر خارجه سابق فرانسه: تروریسم را مولود سیاست های دوگانه و خودخواهانه غرب و حمایت از دیکتاتورهای منطقه دانست.

او که با شبکه خبری(بی اف ام تی وی) فرانسوی مصاحبه می کرد گفت: زمان آن رسیده که غرب از ۱۳ سال جنگ بر ضد طالبان و عقب نشینی بدون پیروزی بر آن و جنگ عراق درس عبرت بگیرد. و بداند این سیاست ها زمینه ساز گسترش نارضایتی مردم منطقه و انتقامجویی می شود. او همچنین اظهار داشت: تا چند ماه پیش نیروهای داعش از چندهزار بیشتر نبودند اما اکنون به سب سیاست های نادرست تعدادشان به به بیش از ۲۰هزار نفر رسیده است. و داعش همچنان در حال گسترش است.

خبرگزاری تسنیم

دوویلپن چند ماه پیش نیز اظهار نظر کرده بود که: داعش زاده غرب و نتیجه جنگ عراق است.

نخست وزیر اسبق فرانسه ضمن مخالفت با دخالت نظامی فرانسه در عراق هشدار داد: بمباران پایگاه‌های داعش تروریسم را تحریک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومینیک دو ویلپن، نخست وزیر سابق فرانسه در مصاحبه‌ای گفت: ما بر اثر تجربه می‌دانیم که حملات نظامی نمی‌تواند نتیجه‌ای که انتظار داریم به بار آورد: نابود کردن ریشه‌های یک گروه تروریستی.

در سال ۲۰۰۳ دوویلپن که وزیر خارجه وقت فرانسه بود با مشارکت نظامی کشورش در حمله به عراق در کنار آمریکا و متحدانش مخالفت کرد.

دو ویلپن اطمینان داد که داعش زاده غرب و نتیجه جنگ ۲۰۰۳ در عراق است.

براساس گفته‌های این سیاستمدار فرانسوی، اگر در دهه اخیر دو نمونه از طغیان تروریست‌ها را در عراق شاهد بودیم، در حال حاضر با تعداد بیشتری از این ظهورها در طغیان‌ها مواجه هستیم.

رییس سابق دولت فرانسه نیاز به یک استراتژی سیاسی برای مقابله با گروه‌های افراطی را متذکر شد و گفت: هرگونه اقدام نظامی باید محلی باشد. طی ماه جاری فرانسه تصمیم گرفت تا برای بمباران شمال عراق به آمریکا بپیوندد و اعلام کرد، این همکاری تا زمانی که لازم باشد ادامه خواهد یافت.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *