آخرین خبرها

رهبرانقلاب:هر که به نام سنی یا شیعی با آمریکا و انگلیس همکاری کند مسلمان نیست.

amamahبه گزارش نامه نیوز، شبکه خبری المنار با اشاره به بیانات آیت‌الله خامنه ای در کنفرانس وحدت اسلامی در روز جمعه در خصوص لزوم وحدت میان مسلمانان جهان نوشت : رهبر ایران گفت که آژانس های اطلاعاتی دشمن پشت طرح‌های تفرقه‌افکنی علیه مسلمانان قرار دارند و دشمن برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی به سختی تلاش می‌کنند.
رهبر ایران افزود: کسانی که به اسم شیعه با ام آی ۶ سازمان جاسوسی انگلیس همکاری می‌کنند و کسانی که به اسم سنی با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) همکاری دارند مسلمان نبوده و علیه اسلام فعالیت می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به برخی کشورهای خاورمیانه که رویکردی خصمانه علیه ایران دارند گفت:‌ آن‌ها پای خود را در مسیر غلطی قرار داده‌اند که اقدامی غیر عاقلانه و علیه آزادی و اشتباهی بزرگ است.
همچنین خبرگزاری ترند ضمن پوشش بخش‌هایی از بیانات امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره نوشت: رهبر ایران روز جمعه در میان جمعی از رهبران و سفیران کشورهای اسلامی نسبت به تفرقه میان مسلمانان هشدار داد.
رهبر ایران تاکید کرد :‌ این وظیفه مسلمانان جهان است که برای مقابله با تهدیدات با یکدیگر متحد باشند چون سرویس‌های جاسوسی دشمن برای اختلاف میان شیعه و سنی تلاش می‌کنند.
وی همچنین به اجتماع جمعیت زیادی از مسلمانان در روز اربعین در کربلا اشاره کرد و گفت که این یک رویداد حیرت انگیز است که اتحاد مسلمانان را به دشمن نشان‌ داد.
رهبر ایران علاوه بر این از عملکرد دولت عراق ،‌مردم و قبائل این کشور برای ارائه خدمات به زائران روز اربعین تقدیر کرد.
به گزارش ایسنا، آیت الله خامنه ای، تمرکز سیاست خارجی برخی کشورهای منطقه بر معارضه با ایران را اشتباهی بزرگ برشمردند و افزودند: برخلاف این سیاستهای غیرعاقلانه، جمهوری اسلامی، همچنان سیاست خارجی خود را بر مبنای دوستی و برادری با همه کشورهای اسلامی از جمله دولتهای منطقه، پیگیری خواهد کرد.
ایشان با ابراز تأسف عمیق از موفقیت طرحهای تفرقه انگیز دشمنان اسلام تأکید کردند: اگر ملتهای مسلمان با این امکانات عظیم و ویژگیهای منحصر بفرد، نه در جزئیات بلکه در جهت گیریهای کلی همدل و همزبان شوند، ترقی و تعالی امت اسلامی تضمین می شود و انعکاس جهانی وحدت و همزبانی دنیای اسلام، مایه «شرف، آبرو و عظمت پیامبر اسلام» خواهد شد.
رهبر انقلاب، تمرکز بر منافع امت اسلامی و وحدت دنیای اسلام را متضمن تأمین منافع تک تک کشورهای اسلامی خواندند و تأکید کردند: همه ما مسلمانان باید با تکیه بر متون قرآن از جمله آیه شریفه «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفار وَ رُحماءُ بَینَهم» در مقابل استکبار و سرطان مهلک صهیونیسم جهانی و در رأس آنها آمریکا و دولت غاصب اسرائیل بایستیم و در میان خود، مهربان و همراه و همدل باشیم.
منبع: ایسنا

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *