آخرین خبرها

دکتر ابومرزوق: حماس روابط سیاسی و نظامی خود با ایران را تقویت کرده است.

Iran-Hamasعضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس” تاکید کرد که جنبش متبوعش روابط سیاسی و نظامی خود با جمهوری اسلامی ایران را تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز اطلاع رسانی فلسطین از غزه، تقویت روابط حماس با جمهوری اسلامی ایران موجب بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی این جنبش خواهد شد. این در حالی است که رژیم صهیونیستی از یک طرف و مصر از طرف دیگر باریکه غزه را به محاصره خود در آورده و هر روز حلقه محاصره ساکنان این منطقه را تنگ تر می کنند.

موسی ابومرزوق امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که حماس به دنبال جنگی دیگر با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه اولویت اصلی آن بازسازی باریکه غزه پس از جنگ ۵۱ روزه است.

این در حالی است که هفته گذشته هیاتی از حماس به ریاست محمد نصر عضو دفتر سیاسی این جنبش به منظور تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرد.

اسامه حمدان مسئول مناسبات خارجی حماس که همراه با هیات این جنبش به ایران سفر کرده بود، روز گذشته طی اظهاراتی عنوان کرد که اهداف سفر به ایران کاملا محقق شده است.

ابومروزق در ادامه اشاره کرد که نشانه های زیادی وجود دارد که ثابت می کند روبط حماس با جمهوری اسلامی ایران به مانند گذشته تقویت شده و در مسیر صحیح خود قرار گرفته است.

وی در رابطه با بازسازی هزاران منزل تخریب شده در باریکه غزه پس از جنگ اخیر نیز اظهار داشت که حماس همواره به توافق آتش بس که تحت نظارت مصر به امضا رسید پایبند بوده و مادامی که دشمن صهیونیستی به این توافق پایبند باشد، حماس نیز به آن پایبند خواهد بود.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: « مسلما یکی از اصلی ترین اهدف ما بازسازی باریکه غزه و ورود مصالح ساختمانی لازم به این باریکه است. ما به هیچ وجه نمی خواهیم وضعیت قبل از جنگ دوباره بر این باریکه حاکم شود.»

این در حالی است که ابو عبیده سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام در جریان رژه باشکوه این گردان ها در سالگرد تاسیس حماس هشدار داد که در صورت کندی روند بازسازی باریکه غزه و تعلل رژیم صهیونیستی در این زمینه، هر لحظه ممکن است جنگ در این منطقه ازسرگرفته شود. در جنگ ۵۱ روزه غزه بیش از ۲۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده، بیش از ۱۱ هزار نفر مجروح شده و هزاران منزل و ساختمان تخریب شدند. همچنین دشمن صهیونیستی نیز مدعی شده که در این جنگ ۶۷ نظامی این رژیم به هلاکت رسیده است.

موسی ابومروزق خاطر نشان کرد که تا به این لحظه تنها ۱۵۰ میلیون دلار از مجموع ۲٫۷ میلیارد دلاری که کشورهای شرکت کننده در اجلاس بازسازی باریکه غزه در قاهره وعده داده بودند، به طرف فلسطینی تحویل داده شده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *