آخرین خبرها

افشای فساد بی سابقه در ارتش عراق

81408078-6111845نخست‌وزیر عراق که تلاش‌های زیادی را برای ریشه‌کن کردن فساد از نهادهای نظامی و حکومتی این کشور آغاز کرده، با ارائه گزارشی به پارلمان از فساد گسترده در نیروهای مسلح عراق پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در نشست روز گذشته پارلمان این کشور فاش کرد که در نیروهای مسلح عراق ۵۰ هزار اسم جعلی (نظامی فضایی) وجود دارد که در چهار لشگر عراق حقوق می‌گیرند و برخی از آنها حتی وجود خارجی ندارند.

وی ادامه داد: برخی از این اسامی جعلی بوده و برخی دیگر به طور کلی وجود خارجی ندارند و صرفاً برای گرفتن حقوق از نهادهای نظامی برای آنها سند سازی شده‌ است که در مدت کوتاهی یعنی نزدیک به یک ماه ما توانستیم با بررسی اسناد و مدارک لشگرهای مذکور به این فساد هولناک پی ببریم.

نیروهای مسلح عراق با پدیده غیر متعارفی به نام “نظامیان فضایی” مواجه هستند. فضایی ها به کسانی گفته می‌شود که نام آنها در لیست نیروهای مسلح عراق وجود دارد اما عملا حضور فیزیکی ندارند و یا در هیچ گونه فعالیت نظامی مشارکت نمی‌کنند و فقط حقوق می‌گیرند.

العبادی افزود: این بسیار تأسف‌بار است که برخی نظامیان ما در مقابل تروریست‌ها می‌جنگند و کشته می‌شوند و برخی دیگر بدون اینکه تحرکی از خود نشان دهند، حقوق دریافت می‌کنند. ما تحقیقاتی را در این باره انجام دادیم و اگر تحقیقات ما ادامه یابد موارد عجیب و غریب‌تر دیگری نیز رو می‌شود.

نخست‌وزیر عراق گفت: فساد خطرناک‌تر برای عراق آن است که در نهادهای امنیتی کشور موجود است.

پیشتر منابع داخلی و خارجی در عراق از فساد گسترده در ارتش این کشور خبر داده بودند که این امر پیش از پیشروی‌های داعش و تسلط این گروه در شهر موصل به اوج خود رسید.

هنگام پیشروی داعش نیروهای نظامی و امنیتی عراق که از فساد گسترده رنج می‌بردند به طور کامل متلاشی شدند و کاروان‌های نظامی با تمام ادوات خود به سوی مناطق امن‌تر از جمله اقلیم کردستان پا به فرار گذاشتند.

منبع:فرارو

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *