آخرین خبرها

رییس جمهور ترکیه:حکومت اسرائیل باید هر چه زودتر به این وحشی گری پایان دهد.

th (2)اردوغان در واکنش به حملات اسرائیل به مسجد الاقصی گفت: این رفتارها در مسجد الاقصی، اصلا قابل توجیه نیست و نابخشودنی است

رجب طیب اردوغان که در ترکمنستان بسر می برد، دیروز طی سخنانی در این کشور، واکنش شدیدی به اقدامات اسرائیل در مسجد الاقصی نشان داد.

اردوغان گفت: “این رفتارها در مسجد الاقصی، اصلا قابل توجیه نیست و نابخشودنی است.”

اردوغان رئیس جمهور ترکیه با یادآوری اینکه در مسجد الاقصی محراب و منبر فرو ریخته و قرآن زیر پاها افتاده، گفت: مسجد الاقصی تنها متعلق به فلسطینیان نمیباشد، به عنوان قبله و عبادتگاه همه مسلمانان جهان محسوب می گردد. اگر یک چنین رفتاری نسبت به صومعه ها انجام می گرفت، آن وقت اینها چه می کردند.

رئیس جمهور ترکیه با یادآوری اینکه واکنش ترکیه نه علیه مردم اسرائیل، بلکه علیه حکومت اسرائیل می باشد، گفت: “حمله به مسجد الاقصی، همانند حمله به کعبه است. حکومت اسرائیل باید هر چه زودتر به این رسوایی و وحشی گری پایان دهد. چرا که حمله به مسجد الاقصی رفتاری نابخشودنی است.

اردوغان با یادآوری اینکه اسد در سوریه بدون هر گونه اعمال تمایز اقدام به بمباران همه مردم منجمله کودکان بی دفاع می کند، گفت: از آنجایی که اسرائیل نیز در برابر اقدامات خود با هیچ مانعی روبرو نمی شود، این بار در کمال بی احترامی وارد معبدی می شود که نزد کلیه مسلمانان و حتی مسیحیان و یهودیان نیز مقدس می باشد.

اردوغان افزود: وارد شدن در مسجد الاقصی همراه با پوتین های سربازی، حمله به ارزشهای مقدس و حریم مسلمانان می باشد. دست درازی به مسجد الاقصی دست درازی به کعبه معظم می باشد. این کار عملی وحشیانه، جنایتکارانه و بسیار خطرناک می باشد. اگر جهان و سازمان ملل نمی تواند از حمله جنایتکاران به کودکان و مساجد جلوگیری کند، پس فلسفه وجودی آن چیست؟

تی آر تی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *