آخرین خبرها

انتقاد شدید رییس جمهور ترکیه از غرب و سازمان ملل.

7678387542dnyaekonomikforumuerdoanاردوغان با بیان اینکه سازمان ملل از تاثیرگذاری لازمه در برابر مسائل جهانی برخوردار نمیباشد، شورای امنیت را به باد انتقاد گرفت
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در شصت و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل و نشست مبارزه با جنگجویان خارجی به جهان پیام های مهمی داد.

رئیس جمهور ترکیه طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به مسائل موجود در منطقه اشاره کرد.

اردوغان با اشاره به اینکه بحران موجود در عراق تمامی کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، اعلام کرد که مسئله سوریه نیز به همین شکل به خارج از این کشور سرایت کرده است.

اردوغان ضمن تاکید به اینکه بحران فلسطین که بیش از نیم قرن است که ادامه داشته و تمامی کشورهای منطقه و در راس آنها ترکیه را تحت تاثیر قرار داده است، گفت:”شکسته شدن محاصره غزه و تاسیس یک دولت مستقل و پایدار فلسطین در کنار دولت اسرائیل، ضرورت سیاسی، انسانی و اخلاقی میباشد. ”

اردوغان در ادامه سخنانش با اشاره به وجود قتل عام ها و مهاجرتها در بسیاری از کشورها گفت:”در دنیایی که کودکان معصوم در آن می میرند و یا به قتل می رسند، هیچ کس بیگناه نیست.”

رئیس جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اینکه تنها سال گذشته شش میلیون و سیصد هزار کودک زیر ۵ سال جان خود را از دست داده اند گفت:”در جنگ سوریه ۱۷ هزار کودک جان باخته، ۳۷۵ هزار کودک زخمی شده و ۱۷ هزار کودک نیز دستکم یکی از اعضای بدن خود را از دست داده است.”

پرزیدنت اردوغان از قتل عام ۴۹۲۰ کودک فلسطینی در نوار غزه خبر داده و گفت:”این وضعیت شایسته شان و غرور انسانها نیست.”

اردوغان ضمن تاکید به سرنگونی دولت مشروع مصر به دست کودتاگران گفت:”اگر قرار بر این است که باید در برابر کودتا سکوت اختیار کرد، پس دلیل تاسیس سازمان ملل چیست؟”

رئیس جمهوری با اشاره به موضوع تروریسم نیز گفت:” سیاست استانداردهای دوگانه یجامعه ی بین المللی، تروریسم نیز تغذیه میکند.”

اردوغان با بیان اینکه سازمان ملل از تاثیرگذاری لازمه در برابر مسائل جهانی برخوردار نمی باشد، شورای امنیت را به باد انتقاد گرفت.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد، ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، در جهتی مغایر با حقایق جهان، نفوذ این سازمان را از بین برده اند و این امر هرگز مورد قبول وجدان جهانی قرار نمیگیرد. و جهان بزرگتر از ۵ کشور صاحب وتوست.

اردوغان برای حل مسائل موجود در دنیا، تمامی رهبران جهان را دعوت به همکاری کرد.

پرزیدنت اردوغان از اعضای این سازمان نیز در خصوص عضویت موقت درخواست حمایت نمود.

رئیس جمهور سپس نیز طی سخنرانی در نشست مبارزه با جنگجویان خارجی تاکید کرد که داعش یک سازمان تروریستی خونخوار است و پیوندی با اسلام ندارد.

اردوغان همچنین گفت:”هر گامی در امر مبارزه با تروریسم در راستای حفظ منافع ملی و با توجه به حفظ ثبات در منطقه و ضروریات انسانی برداشته خواهد شد, مطلوب است ”

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در ضیافت نهار سازمان ملل شرکت نجست.

اردوغان در ضیافت نهاری که از سوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل داده شد، بدلیل اینکه می بایست با عبدالفتاح السیسی که به دنبال انجام کودتا در مصر به مقام ریاست جمهوری رسید، بر سر یک میز می نشست، شرکت نکرد.

اردوغان گفت، برخلاف اصول ریاست جمهوری عمل نخواهم نکرد.

منبع:trt

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *