آخرین خبرها

به یاری کردهای ایزدی(یزیدی) ستمدیده و رنج کشیده بشتابید!

defaultدر پی کشته شدن و اسارت و  آوارگی ده ها هزار نفر از مردم مظلوم کرد ایزدی در منطقه  شنگال به وسیله گروه افراطی داعش که متهم به مورد حمایت  قرار داشتن پیدا و پنهان توسط دولت های سعودیه، سوریه  وعراق، با هدف بدنام کردن اسلام سیاسی و جهادی و ناکام نمودن انقلاب های مردمی در دو کشور اخیر، تعدادی از امامان جمعه مردمی شهرستان های جوانرود و روانسر از جمله ماموستا یحیی امینی امام جمعه روستای محمود آباد و ماموستا حبیب کریمی امام جمعه روستای سردم روانسر ،خواستار جمع آوری کمک های انسان دوستانه برای کاستن از بار رنج این مردم ستمکشیده شدند، که در نماز جمعه روستای محمود آباد جوانرود بیش از بیست میلیون ریال کمک نقدی جمع آوری گردید، و قرار بر این است در روزها و هفته های آینده این کمک ها ادامه پیدا نماید. لازم به یادآوری است که برخی از اشخاص خوشنام فرهنگی  امثال آقایان دکتر یعقوبی و همایون امینی نیز در جمع آوری کمک های مالی و وسایل مورد نیاز آواراگان ایزدی نقشی فعال داشته اند.

– به نظر شما چرا غرب بیش از یکسال و نیم است در برابر گروه داعش در سوریه سکوت کرده است؟

– چرا جبهه النصره را که در سوریه  با دولت  می جنگد و  از جنایت های داعشی های جعلی اعلان برائت کرده با آن یکسان می شمارد؟
– چرا غرب به ارتش آزادی سوریه که با داعش در اطراف حلب و رقه و دیرالزور می جنگد وده ها فرمانده و صدها رزمنده آنان بدست داعش کشته شده اند، مانند پیشمرگه ها (که حقشان است) اسلحه کافی نمی دهد؟
– چرا به حزب الله لبنان-  که آنها را گروهی تروریستی به شمار آورده اجازه می دهد با هزاران نیروی رزمنده و اسلحه و امکانات برای  یاری بشار اسد و جنگ با ارتش آزادی  و چبهه النصره به سوریه برود؟
– جز این است که غرب و برخی از کشورهای منطقه مانند اردن و سعودیه و امارات دسته دسته جوانان جهادی خود را روانه میدان جنگ در عراق و سوریه می کنند تا از شرشان خلاص شوند؟
–  دولت های سوریه و عراق تا زمانی که لازم باشد برای ادای این مسئولیت مورد حمایت قرار می گیرند، تا سلفیهای جهادی ، حزب اللهی، ارتش آزادی و…. زحمت بکشند یکدیگر از بین ببرند و دولت های حامی آنها از نظر توان مادی و نیروی بشری ریزش کنند، تا در فرصت مناسب خود غربی ها با همکاری هم پیمانان منطقه ای  خودباقیمانده هر دو طرف را از میدان بدر کنند و آنگونه که می خواهند اوضاع را به سود خود سر و سامان دهند.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. کاش مرزهای کردستان ایران به روی آنها باز میشد تا میتوانستیم بهترین کمک ها را ارائه دهیم…………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *