آخرین خبرها

ژنرال گلعاد: مصر میانجیگری نمی کند و حماس بیش از ۲۰ هزار موشک دارد.

sawarikh alkassamعاموس گلعاد، ژنرال ذخیره ارتش عبری و رئیس بخشی سیاسی امنیتی وزارت جنگ رژیم عبری از عدم تمایل مصر برای میانجیگری غیر مستقیم میان این رژیم با نوار غزه ـ جهت برقراری دوباره آرامش ـ خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این چهره صهیونیست در گفتگو با کانال دوم تلویزیون رژیم عبری با تصریح این مطلب که کابینه امنیتی «اسرائیل» در شب گذشته نشستی را برگزار کرده ؛ ولی تصمیمی را در خصوص حمله زمینی به نوار غزه اتخاذ ننموده است، خاطرنشان ساخت که اجازه ندارد تا اطلاعاتی بیشتر را درباره آنچه در جلسه کابینه گذشته است، در اختیار خبرنگاران بگذارد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران گفت که گزینه حمله زمینی به نوار غزه همچنان بر روی میز باقی است.

این چهره صهیونیست اظهار داشت: «سوالی که خواب و آرام را از مراکز تصمیم گیری در تل آویو سلب نموده، آن است که بعد از اشغال دوباره نوار غزه چه کار باید کرد؟ آیا اسرائیل می خواهد اداره امور یک و نیم میلیون فلسطینی را عهده دار شود.»

در همین راستا، «نیر دفوری» خبرنگار نظامی کانال دوم تلویزیون رژیم عبری به نقل از برخی منابع امنیتی که آنها را بلندپایه توصیف می کرد، اظهار داشت که برآوردهای اطلاعاتی «اسرائیل» نشان از آن دارد که جنبش حماس ـ در حالی که چهار روز از آغاز حمله به نوار غزه گذشته است ـ بیش از بیست هزار موشک در اختیار دارد که صدها فروند آن را موشک های دوربرد تشکیل می دهند.

دفوری در ادامه با استناد به گفته های منابع یادشده خاطرنشان ساخت: «نابودی زرادخانه نظامی حماس برای نیروی هوایی دشوار است ؛ زیرا این گروه از زمان پایان حملات سال ۲۰۱۲، از اتفاقات این جنگ درست گرفت و موشک های خود به ویژه آنهایی را که دوربرد هستند، پنهان نمود آن هم در تونل هایی که صرفا برای این منظور حفر و تهیه شده بود.

خبرنگار مذکور همچنین مدعی شد که حماس موشک های خود را در بیمارستان ها و مدارس پنهان می کند تا به این ترتیب، نیروی هوایی «اسرائیل» موفق به هدفگیری آنها نشود.

تلویزیون رژیم عبری نیز به نقل از منابع امنیتی مصری و صهیونیستی اعلام کرد که ارتش مصر یک کامیون فلسطینی حامل موشک های دوربرد را توقیف کرده است.

در همین راستا، آوی دیختر از وزرای پیشین کابینه رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سازمان امنیت عمومی این رژیم به تلویزیون عبری گفت: برای تخریب کامل زیرساخت های جنبش حماس و پایان بخشیدن به حاکمیت این جنبش در نوار غزه هیچ گریزی از اشغال دوباره این منطقه به دست ارتش نیست.

وی در ادامه افزود: «نقش نیروی هوایی اسرائیل در عرصه مقابله با حماس بسیار مهم است ؛ ولی نمی تواند یک راه حل نهایی را برای تهدید موشکی حماس ایجاد کند، موشک هایی که هر از چند گاهی حماس از آنها برای هدف قرار دادن شهرک های صهیونیست نشین واقع در جنوب کشور عبری از آن سود می برد.»

این چهره امنیتی رژیم عبری خاطرنشان ساخت: «اگر اسرائیل با همکاری دیگر کشورهای همجوار راهکاری را برای حل دیپلماتیک مشکل موجود نیابند، دیگر چاره ای نمی ماند جز اینکه اسرائیل برای نابودی گروه های تروریستی (مقاومت) اقدام به اشغال مجدد نوار غزه نماید.»

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *