آخرین خبرها

پروفسور علی قره داغی: برپایی دولت مستقل کردی حق مشروع ماست.

dali5714-bدکتر علی قره داغی دبیرکل اتحادجهانی علما: برپایی دولت مستقل کردی حق مشروع ماست.

پروفسورعلی قرداغی دبیر کل اتحاد علما در مصاحبه با سایت کردی(خه ندان) اعلام نمود که برخورداری ملت کرد از دولت مستقل با مراعات شرایط مناسب حقی مشروع است.

ایشان اظهار داشتند: من ۲۶ سال پیش در کتاب «القضیه الکردیه من منظور اسلامی» به حق ملت کرد از دولتی مستقل تأکید کرده ام.

ایشان افزودند: این دیدگاه شخصی من است اما من مطمئن هستم و در جریان قرار دارم که«اتحادیه جهانی علما» با اعلان دولت مستقل کردی مشکلی ندارد. زیرا آنان نماینده دیدگاه قومی خاص نیستند، بلکه رویکرد جهان اسلام را نمایندگی می کنند.

سایت «خه ندان»

http://www.xendan.org/arabic/drejaa.aspx?=hewal&jmara=239&Jor=1

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. ژاکو پاوه یی

    چرا ۴۰۰ میلیون عرب از عهده ۵ ملیون اسرائیلی صهیونیست برنمیاد؟
    ۵۰۰ فلسطینی کشته شده اند اما نه دولت های عربی نه ملت های عرب کاری از دستشون ساخته نیست؟
    آیا این عرب ها که قرن گذشته با مزدوری کردن برای انگلستان و فرانسه خلافت عثمانی را منقرض کردند فکر این روز را نمی نمودند که با نابودی دولت عثمانی تخم اسرائیل را در قلب خودشان می کارند؟
    بعد همین انگلیس و فرانسه جوابشونو دادند و آرزوی وحدت عربی شونو بر باد دادند بقول معروف وقتی کار خودشون انجام دادند و خلافت عثمانی را نابود کردند توسط ناسیونالیسم ملی عربی و ترکی با پس گردنی جوابشونو دادند … کانال های سلفی که دشمن درجه یک عثمانی را صفوی ها می دانند و شب و روز علیه ایران تبلیغ می کنند چرا درمورد “الثوره العربیه الکبری” که عامل اصلی نابودی عثمانی بود حرفی نمی زنند؟
    ناسیونالیسم ملی باعث بوجود آمدن ناسیونالیسم قومی می شود یعنی ما کردها ذاتا احتیاجی به ناسیونالیسم نداریم اما برای خنثی کردن ناسیونالیسم ملی و تاثیرات بد آن دست بدامن ناسیونالیسم قومی می شویم.
    خیلی جالبه هنگام حمله آمریکا به عراق نه فرانسه و نه ترکیه و نه آلمان هیچکدام با لشکر بوش نبودند این دولت های عربی بودند که پایگاه ها در اختیار آمریکا می گذاشتند مثل عربستان و قطر و کویت و …
    نتیجا انسان از دیدن کودکان غزه دلش آتیش می گیره و آمپر نفرت از اسرائیل جانی قاتل و نتانیاهو وحشی می زنه بالا و میگه هیتلر کجایی یادت بخیر!! اما مردم عرب باید این را هم بدانند وجود منحوس اسرائیل معلول اشتباهات و بلکه خیانت ها و مزدوری های آنان است و کودنی آنها باعث شده است مرزهای سایکس و بیکو را مقدس بدانند اتحادیه عرب گفته کردها حق استقلال ندارند اما این اتحادیه فاشل و فاقد تصمیم گیری نمی خواهد بفهمد که کردها دیگر نمی خواهند کنار عرب های ابله زیر یک سقف زنگی کنند مرزهای کردستان توسط سایکس-بیکو خط کشی نشده بلکه خدا آن را برای مردم کرد مقرر کرده از زاگرس تا تورس و از آرارات تا سرزمین حمرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *