آخرین خبرها

تشکیک در نتایج انتخابات پارلمانی عراق از بغداد تا اربیل

indeeexتشکیک در نتایج انتخابات پارلمانی عراق از بغداد تا اربیل
تهران – ایرنا- این هفته، بازار تشکیک در نتایج انتخابات پارلمانی عراق، در حالی که هنوز نتایج نهایی اعلام نشده بود، رونق داشت و جریان های سیاسی یکدیگر را در این خصوص متهم کردند، البته شاید بیشترین اتهامات و ادعاها متوجه دولت نوری المالکی باشد.
از جمله این تشکیک ها را کرار الخفاجی دبیرکل جریان الاحرار وابسته به جریان صدر بروز داد ، بطوری که دولت را صریحا به عملیات گسترده و سازماندهی شده تقلب علیه تمامی تشکل های ضد دولتی متهم کرد.
جمال البطیخ رییس تشکل ˈالبیضاءˈ از رهبران جریان العراقیه که در انتخابات اخیر چندپاره شده، نیز ادعای تقلب را مطرح کرد که به اعتقاد وی این تقلب، نتایج انتخابات را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
او مدعی است که بیش از دو هزار شکایت از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق وصول شده که نشان می دهد تقلبی گسترده در سراسر کشور رخ داده است.
عمار حکیم رهبر مجلس اعلای اسلامی و ائتلاف شهروند نیز اگرچه تلویحی، اما به بحث تقلب ورود کرد. او گفت ˈاگر نتایجی که اعلام خواهد شد، نامعقول باشد، واکنشی قاطع نشان خواهیم داد.ˈ
«اسامه نجیفی رییس ائتلاف متحدون نیز دستکاری نتیجه انتخابات و تأخیر در اعلان آن را برای کسانی که به دنبال اصلاح و تغییر هستند نا امید کننده خواند.»
«اسماعیل برواری از افراد برجسته حزب بارزانی و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با شبکه روداو دستیابی نوری مالکی به ۳۰کرسی در بغداد را دلیل روشن دستکاری نتیجه انتخابات به نفع دولت ارزیابی کرد.»

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *