آخرین خبرها

بدرفتاری با زنان زندانی در بازداشتگاه های دولت عراق.

nesسازمان دیده بان حقوق بشر از سوء رفتار علیه زندانیان زن در عراق خبر داد

شفقنا(پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه)- سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات عراقی هزاران زن را به طور غیرقانونی بازداشت کرده اند. به گفته این نهاد بین المللی، بسیاری از این زنان (که تعدادشان بیش از ۴۲۰۰ نفر است) در معرض شکنجه و سوء رفتار از جمله تهدید به تعرض جنسی قرار دارند.

به گزارش الجزیره، سازمان دیده بان حقوق بشر امروز پنجشنبه اعلام کرد بسیاری از زنان عراقی ماهها و حتی سالها بدون هیچ اتهامی در زندان نگاه داشته شده اند و نیروهای امنیتی اغلب از آنها درباره اقدامات خویشاوندان مرد آنها بازجویی می کنند، نه جرمی که به خود آنها نسبت داده شده است.

در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است که زنان بازداشت شده عراقی، حین بازجویی با شکنجه هایی از جمله ضرب و شتم، تهدید به تعرض جنسی، فلک شدن از کف پا، سر و ته آویزان ماندن، شوک الکتریکی روبرو شده اند و حتی در مواردی در مقابل چشمان بستگان و فرزندان خود، به آنها تجاوز شده است.

جو استورک معاون رئیس دفتر منطقه ای دیده بان حقوق بشر در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه ای که همراه با گزارش این سازمان منتشر شده، گفته است: ” سوء رفتارهایی که ما در این گزارش به صورت کاملا مستند و مدلل عنوان کرده ایم، از بسیاری جهات در کانون بحران کنونی عراق می گنجند. هیچ کس در این کشور ایمن نیست. سوء رفتار علیه زنان حتی در نظام قضایی عراق نیز دیده می شود.”

از سوی دیگر سخنگوی وزارت حقوق بشر عراق شهادت های مورد استناد در این گزارش را “اغراق شده” خوانده و در عین حال تایید کرده است که در بعضی موارد محدود، نیروهای امنیتی علیه زندانیان زن، رفتار غیر قانونی داشته اند.

منبع: الجزیره

ترجمه: شفقنا

 

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *