آخرین خبرها

سخنان وزیر خارجه قطر و سوریه در باره وهابیت.

به گزارش «شیعه نیوز»، از جمله سخنرانان کنفرانس ژنو ۲ ، وزیر خارجه قطر “خالد بن محمد العطیه” بود.

وزیر خارجه قطر در اظهاراتش گفت: وضعیت کنونی سوریه یک مشکل بزرگ جامعه بین المللی است و این وضعیت ، دولت های هم جوار سوریه را تهدید می کند. وی مدعی شد خود ملت سوریه حرف آخرش را زده و گفته که خواهان آزادی است نمیتوان این ملت را گروگان شرایط بین المللی قرار داد.

اما شاید قسمت مورد توجه سخنان العطیه دفاع غیر واقعی و ناشیانه او از جریان وهابیت بود، وی با غیر قابل توجیه شمردن کوتاهی جامعه بین المللی در قبال مردم سوریه افزود: وهابیتی که رژیم سوریه از آن سخن می گوید کسانی را تقدیم کرده که از بالاترین سطح تحصیلی (و بهداشتی) برخوردارند و ماهواره به ماه پرتاب می کنند! (و مانند دولت سوریه و حامیانش با ویرانگرترین اسلحه ها بشر و سنگ را در هم نکوبیده ) و عناصر وهابیت به کسی ظلم نکرده اند!

العطیه زمانی سطح سخنرانی جهت دار خود را به همگان بیشتر نشان داد که در اوج بحران کنونی سوریه و اشغال این کشور توسط عناصر تروریستی گفت: مسئله، مسئله تروریست نیست ؛ موضوع این است که حکومت سوریه  هیچ وقت نمی خواسته پذیرای جریان ها و گرایش های دیگری باشد، وهابیتی که از آن سخن می رانند هیچ وقت (مانند دولت) ملت سوریه را آنقدر گرسنگی نداده که مجبور بشوند از گوشت سگ و گربه تغذیه کنند! وزیر خارجه قطر در پایان خواستار اجرایی شدن بندهای توافق ژنو ۱ و پایان عملیات نظامی در سوریه شد.

قبل از خالد العطیه، ولید معلم وزیر خارجه سوریه چنین گفته بود:

(به گزارش «شیعه نیوز»، ولید معلم وزیر خارجه سوریه در سخنرانی اش در جلسه افتتاحیه ژنو ۲  به انتقاد از برخی رفتارها وسیاست ها پرداخت.

ولید معلم اظهار داشت: متاسفم که کنفرانس ژنو ۲ با حضور کسانی برگزار می شود که دستشان به خون ملت سوریه آلوده است، وهابیت، چهارپایانی در قالب انسان به سوریه فرستاده است. برخی از همسایه های سوریه در این بحران چون چاقو در بدن ملت سوریه بودند چگونه میتوان از بیگانگان انتظار داشت که درخواستها ملت ما را اجابت کند.

وی افزود: یک تروریست چچنی، سعودی و یا ترکیه ای چگونه می تواند درخواست ملت سوریه را جامه عمل بپوشاند در حالی که در کشور ما ، مردان روبروی فرزندانشان تحت عنوان انقلاب ، سر بریده می شوند. تحت عنوان انقلاب بزرگ، سازمانها منفجر و زنان حلال می شوند، نبش قبر می کنند، سرها قطع و مردم ذبح میشوند.

معلم به عنوان نمونه به جنایت منطقه “عدرا العمالیه” اشاره می کند و می گوید: بله ای آقایانی که اغلب شما پدر هستید، چگونه کسی می تواند تصور کند که با شعار آزادی یک سری انسان نما ، پدری ترجیح دهد برای حمایت خانواده اش از شر این وحشی ها، خود زن و فرزندانش را پیشاپیش بکشد. این اتفاقی است که در عدرا افتاد، عدرایی که بیشتر شما از آن چیزی نشنیدید، بیگانگان آن را اشغال کردند، کشتند، سر بریدند، تجاوز و غارت کردند…. این همان اتفاقی است که در بسیاری مکانهای دیگر اتفاق افتاد و انگشت اتهام به سوی دولت سوریه نشانه رفت. هیچ  وقت در اینچنین موقعیت دشواری در قبال ملت سوریه قرار نگرفته بودم ، حال نمی خواهم این فرصتی که نصیب من شده را از دست بدهم.)

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *