آخرین خبرها

ارسال مخفیانه و فوری سلاح از سوی آمریکا به عراق

100956966370 

 ایالات متحده آمریکا مخفیانه ۷۵ موشک هوا به زمین را به عراق ارسال کرده و می خواهد پهبادهای نیمه پیشرفته را نیز برای ضربه زدن به القاعده به عراق بفرستد.

به گزارش کردپرس، روزنامه نیویورک تایمز امروز نوشت: نوری مالکی در سفر چند ماه پیش خود به آمریکا از این کشور خواسته است برای مبارزه با رشد القاعده و شبکه داعش از نظر نظامی به عراق کمک کند.

به نوشته نیویورک تایمز به نقل از یک کارشناس نظامی آمریکایی،آمریکا به تاثیرات قدرت گرفتن القاعده در عراق واقف است و در این راستا آخرین محموله نظامی آمریکا به عراق که شامل ۷۵ موشک هوا به زمین از نوع Hellfire می شود هفته گذشته به ارتش عراق تحویل داده شده است.

به گفته این منبع نظامی ۱۰ فروند پهباد شناسایی Scan Eagle نیز قرار است در ماه مارس به عراق تحویل شود.

مقامات نظامی و سرویسهای اطلاعاتی آمریکا می گویند: آنها اکنون نقشه تحرکات شبکه القاعده و مخفیگاههای آنها را دارند و اطلاعات به دست آمده را به عراقیها می دهند.

به گفته این مقام آمریکایی علت تحویل سریع موشکهای Hellfire تمام شدن آن در زرادخانه ارتش عراق است و ارسال آن برای ارتش این کشور برای مقابله با القاعده در غرب و شمال حیاتی است.

دولت اوباما که پیشتر ۳ بالن شناسایی و سه هلیکوپتر را به ارتش عراق تحویل داده قرار است قبل از پایان ۲۰۱۴، ۴۸ فروند پهباد Raven را نیز به عراق ارسال کند و پائیز آینده نیز اولین سری از هواپیماهای اف ۱۶ را به این کشور تحویل دهد.

قرار بود آمریکا ۶ هلیکوپتر آپاچی نیز به عراق تحویل دهد اما به علت عدم استقبال برخی مقامات کاخ سفید و کنگره این پروژه فعلاً تعلیق شده و عراق به جای آن هلیکوپترهای جنگی روسی خریداری کرده است.

به گفته مقامات آمریکایی علت ارسال سریع تسلیحات جدید آمریکا به عراق کمبود برخی از این تسلیحات و تشدید حملات القاعده و داعش علیه نیروهای امنیتی و ارتش عراق است.

کردپرس

/span

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *