آخرین خبرها

دکتر قره داغی: قربانیان داعش در میان اهل سنت بیشتر از اهل تشیع بوده است

IMAGE635235125358881144دبیرکل اتحادیه جهانی علمای اسلام: 

 قربانیان داعش در میان اهل سنت بیشتر از اهل تشیع بوده است

 دکتر علی قره داغی ضمن محکوم کردن خشونت های انجام گرفته توسط گروههای افراطی سوریه علیه کُردها و شهروندان غیرنظامی اعلام کرد: حملات گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش) از میان اهل سنت نسبت به اهل تشیع قربانیان بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی قره داغی در مصاحبه با سایت اتحادیه جهانی علمای اسلام گفت: شکی ندارم که در حال حاضر توطئه های گسترده ای علیه اسلام نه تنها از سوی جریانهای سیاسی بلکه جریانهای مذهبی و اجتماعی در حال انجام است.

وی همچنین گفت: بر اساس سرشماری انجام شده در غرب ۶۷ درصد جهانیان از یهودی ها متنفرند، اما به علت نحوه برخوردهای نابجای زمامداران با این قوم، این تنفر مسلمانان را نشانه گرفت. اما آن هنگام که غربی ها دریافتند که حکام ، نماینده اسلام نیستند، تغییر جهت داده و به گروههای تندرو و افراطی پیوستند و از این طریق دست به حمله ای همه جانبه علیه اسلام زدند.

قره‌داغی افزود: ما برخوردهای ضد راهبان مسیحی را محکوم می کنیم و با اقدامات تروریستی مخالف هستیم. اقدامات تروریستی انجام شده از سوی دولت اسلامی عراق و شام را محکوم می کنیم. داعش قربانیان خود را بیشتر از میان اهل تسنن انتخاب کرده است تا اهل تشیع.

وی تأکید کرد: گروهی از روی «حماقت و نفهمی» دست به اقداماتی نابجا زدند و تصویری ناپسند و زشت از اسلام را در اذهان ترسیم کردند و از همین روی در این برهه ایفای نقش عالمان مذهبی برای تغییر این تصویر، ضروری است.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان»

بیانیه «اتحادیه جهانی عالمان و دانشگاهیان مسلمان» در ارتباط با رویدادهای جاری ایران «اتحادیه جهانی …

یک نظر

  1. سلام تو شهر ما سنندج عده ای از این افراد طرفدار داعش هستند که حتی ملاکریکار و ماموستا عالی را هم تکفیر می کنند ما با همین گوشهایم شنیدم که می گفت ۹۰ درصد مردم کل کردستان کافر هستند نعوذ بالله.
    در همین مصر گروهی بنام انصار بیت المقدس در واقع انصار اورشلیم اقداماتی را انجام دادند تا بهانه ای بدست جماعت cc بدهند تا آزادی خواهان را سرکوب کنند … اما متاسفانه من انتقادی نسبت به علمای بزرگوار دارم و آن هم این است که در برابر این جماعات ساکتند چون از شرشان می ترسند … امیدوارم خداوند ما را به عاقبت خیری از این جهان بردارد و الله ریش گذاشتن و تکبیر گفتن شرط نیست ابن ملجم هم وقتی شمشیرش را بر فرق علی مرتضی کوبید نعره الله اکبر سر می داد قبلنا الله اکبر و شعارهای دینی آرامش خاصی به انسان می داد من وقتی ندای الله و اکبر و حی علی الفلاح را می شنیدم تمام غم و غصه های دنیویم فرو ریخت اما امروز ندای الله اکبر مترادف شده با انفجار و انتحار و سربریدن. خدا خودش رحم کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *