آخرین خبرها

ممانعت از ورود من به اقلیم کردستان عراق کار مسعود بارزانی نیست

IMAGE635119809215564893 

 رهبر حزب اتحاد دمکراتیک(شاخه پی کاکا) سوریه گفت: ممانعت از ورود او به اقلیم کردستان عراق اقدامی برنامه ریزی شده از سوی حزب دموکرات کردستان عراق و نه شخص مسعود بارزانی است .

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن، دولت اقلیم کردستان عراق از ورود صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه به اقلیم از طریق گذرگاه مرزی «پیشخابور» جلوگیری کرده است.

صالح مسلم که اکنون در سوریه به سر می برد در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است « وی مدت پنج روز در گذرگاه پیشخابور که تنها گدرگاه بین اقلیم کردستان عراق و سوریه است منتظر مانده و مقامات اقلیم کردستان از ورود او به اقلیم ممانعت کردند».

مسلم افزود: گذرگاه پیشخابور در طول تعطیلات عید قربان بر روی همه باز بود و من در هفدهم اکتبر جاری قصد عبور از این گذرگاه و سفر به اروپا از طریق عراق را داشتم ولی مسئولان کُرد مانع ورود من به اقلیم کردستان  شدند.

صالح مسلم توضیح داد: ممانعت از ورود من به اقلیم کردستان عراق به مسعود بارزانی مربوط نمی شود ولی اقدامی برنامه ریزی شده از جانب حزب دموکرات کردستان عراق به دلیل اظهارات اخیر من در باره کنفرانس سیاسی ژنو  ۲ و همچنین تحرکات سیاسی من برای مشارکت در این کنفرانس بوده است. .

منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

یک نظر

  1. الحمد لله کوردستان سوریه اکنون دست خود کردهاست و حملات گروه های سلفی به کمترین میزان خود رسیده زیرا آنها فهمیده اند که ما اول کرد هستیم بعد مسلمان و هویت ملی و قومی برای کوردها ارزشمند است و مذهب هم همینطور. انشالله کردستان ترکیه و کردستان ایران نیز بزودی آزاد می شوند و طی یک رفراندوم خودمان سرنوشت خودمان را بدست می گیریم مثل سودان جنوبی و … . این ها خیال نیست بلکه جوهره وجود کوردهاست و اگر جاش ها نبودند حالا ۷۰ سال بود که مستقل می شدیم ولی هنوز هم فرصت هست تا استخوان های آتاتورک و رضاشاه و صدام و خ…ی را به لرزه بیاندازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *