آخرین خبرها

عطا سراوی: هیچ قدرتی نمی تواند حاکمیت را از اتحادیه میهنی بگیرد حتی اگر موفق شود ۱۰۰ درصد آراء را کسب کند.

filemanager-1 

 اقلیم کردستان عراق- دفتر اطلاع رسانی کمیته انتخاباتی اتحاد اسلامی کردستان در مورد اظهارات اخیر عطا سراوی، عضو شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان که اعلام کرده بود به راحتی حاکمیت را به احزاب اسلامی واگذار نمی کنند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، کمیته انتخاباتی اتحاد اسلامی شاخه سلیمانیه در اطلاعیه ای اعلام کرد: اتحادیه میهنی به مسئله تفویض قدرت چگونه نگاه می کند در حالی که یکی از اعضای برجسته این حزب اعلام می کند تا ۱۲ سال دیگر اتحادیه میهنی قدرت را به هیچ حزب دیگر واگذار نخواهد کرد حتی اگر آن حزب بتواند ۱۰۰ درصد آراء را به دست آورد .

این بیانیه می افزاید: به اعتقاد اتحاد اسلامی اظهاراتی از این دست مغایر با آرمانها و اهداف اتحادیه میهنی کردستان عراق است.

لازم به ذکر است که عطا سراوی، عضو شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق در گفتگو با هفته نامه آوینه اعلام کرده بود : من  یک پیشمرگ هستم  و هیچ قدرتی نمی تواند حاکمیت را از اتحادیه میهنی بگیرد حتی اگر موفق شود ۱۰۰ درصد آراء را کسب کند.

وی گفته بود: متأسفانه اپوزیسیون به علت اینکه در سلیمانیه زندگی می کنند و جرئت انتقاد از حزب دموکرات کردستان عراق را نداشتند با ما همکاری های لازم را نکردند و از حزب دموکرات عراق تنها به علت فرارسیدن انتخابات حمایت کردند و به این علت که می خواهند سلیمانیه را از دست ما بگیرند . اما اینجا با اطمینان خاطر بگویم حتی اگر اتحادیه میهنی کردستان عراق یک کرسی در انتخابات کسب کند ۹۰ هزار نیروی مسلح دارد و به هیچ عنوان تا زمانی که حزب دموکرات کردستان عراق از قدرت کناره گیری نکند، حاکمیت را رها نخواهد کرد.

سراوی تصریح کرد: اگر نیروهای مستقر در سلیمانیه تنها منتظر باشند که ما حاکمیت را رها کنیم به شیوه ای بسیار تندتر از حزب دموکرات کردستان عراق با آنها برخورد خواهیم کرد. قرار نیست توقع داشته باشند به بهانه دموکراسی از ما سوءاستفاده و به زور قدرت را از دست ما خارج کنند . در اربیل و دهوک کسی جرأت ندارد از حزب دموکرات کردستان عراق انتقاد کند آیا نیروهای مسلحی که ما دراختیار داریم از نیروهای حزب دموکرات کمتر است؟

منبع:کردپرس    http://kurdpress.ir/Fa/NSite/FullStory/News/?Id=49329#Title=

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *