آخرین خبرها

صالح مسلم رهبر شاخه پ کاکا سوریه: بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

 855370

 سوریه- رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه اعلام کرد: بشار اسد از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است بلکه مخالفان برای متهم کردن وی این سلاح ها را بکار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، صالح مسلم در گفتگو با خبرگزاری رویترز ضمن رد این مسئله که بشار اسد در حمله به مخالفان از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، گفت: این مخالفان هستند که برای متهم کردن اسد از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند و هدف آنها متقاعد کردن غرب برای حمله نظامی به رژیم اسد بوده است.

وی همچنین افزود: قطعا دولت بشار اسد سلاح شیمیایی در اختیار دارد اما به هیچ عنوان منطقی نیست که در اطراف دمشق از این سلاح ها استفاده کند تا کارشناسان سازمان ملل با یک بررسی ساده آثار آن را بیابند .

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه تصریح کرد: حملات شیمیایی چند روز قبل دمشق را مخالفان رژیم اسد صورت دادند تا آن را به گردن بشار اسد بیندازند و غرب را برای حمله به این کشور متقاعد سازند.

منبع:کردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

۳ نظر

  1. جلال الدین فروهر

    سلام علیکم چند روز اومدم ولی سایتتون ظاهرا مسدود بود

    قبول دارم البته فکر نکنم القاعده و جبهه النصره بفکر مردم بیچاره سوریه باشند آنها هدفشان این است که حکومت اسلامی آنهم به روایتی تند و خشک اقامه کنند که قطعا مردم چنین حکومت اسلامی ای رو نمی خوان.

    درسته که القاعده مورد سو استفاده حکومت قرار گرفته اما یک ضرب المثلی هست که می گوید تا نباشد چیزی نگویند چیزها تفکر سازمان القاعده و کلا سلفی – جهادی ها مبتنی است بر افکار سید قطب و محمد قطب و ابوالاعلی مودودی که شما می دانید که افکار این افراد و کتاب هایشان در اوایل انقلاب بشدت تبلیغ می شد من خودم چندین ترجمه مختلف از کتا “معالم فی الطریق” رو دیده ام که اغلب جهان تشیع به این افکار دامن می زدند.

    از جمله این افکار: جاهلی خواندن جوامع – تکفیر کسی که بغیر ماانزل الله حکم می کند و ده ها المان دیگر …….. من نمی گویم خدای ناخواسته مرحوم سید قطب مبلغ خوارجیسم بوده بقول شیخ قرضاوی ما بیشتر سید “العداله الاجتماعیه فی الاسلام” را می پذیریم تا سید “المعالم فی الطریق” اما انتشار این گونه افکار اولا به روند مصیبت بار ماجرای ۵۷ سرعت داد چون منبع تغذیه رادیکال ها این گونه کتب بود ثانیا گروه های سلفی-جهادی این کتاب ها را دستآویز قرار می دهند تا دیگران را تکفیر کنند اتفاقا من خودم در چنیدین سایتشون رفتم علنا اردوغان و مرسی را تکفیر می کنند.

    درضمن من چند کلیپ سخنرانی یکی از ماموستاهای طرفدار القاعده بنام ماموستا محمد.ع که احتمالا بشناسیدشون بشدت تندروه مثلا علنا به مرحوم مفتی زاده لعن و فحش می ده تارک الصلوه و هرچه مخالف افکارش را زندیق و مستحق شمشیر و سربریدن می دونه حتی در بحثی تحت عنوان “فقه جهاد” کشتن زن و کودک کفار و یورش شبانه بر آنان را توصیه می کنه و با آب و تاب شرح کشتار بنی قریظه و کشتن اسرای یهود و اسیر کردن زن و بچه شون می ده شما فکر می کنید سازمانی که مفتی اش از این سیستم باشد چگونه مرامی خواهند داشت؟

    در ضمن ما مسلمانیم و کردیم در حال حاضر گروه القاعده می خواهند شهرهای کردستان از نفوذ پ ی د(با وجود اینکه ازشون بدم می یاد) و جبهه الاکرارد که ۱۰۰ درصد ضد نظام بشارند دربیارند و در آنجا شریعت باب میلشونو اجرا می کنند و برای اجرای شریعت اسلامی حاضرند هزاران نفر را آواره کنند این شد دین و اسلام. من به غرب حق می دم که با اینها برخورد کنند باید آمریکا بشار و القاعده رو با هم مورد هدف قرار بده.

  2. جلال الدین فروهر

    سلام علیکم

    آقای سلیمی من دیشب از شبکه orient news که متعلق به مخالفان اسده شنیدم که نیروهای القاعده هزاران کرد حلب را از خانه و کاشانه شان آواره کرده اند و اکنون به دلیل تهاجم های القاعده ۵۰هزار کرد آواره شده اند و به کردستان عراق کوچ کرده اند. به نظر شما چنین اخباری صحت دارد؟ این روزها همه اینو میگن حتی مخالفان نزدیک به ارتش آزاد.

    • علیکم السلام و رحمه الله
      اهل دانش خبر رااینگونه تعریف می کنند: خبر آن است که احتمال صدق و کذب دارد.
      تردیدی نیست که بسیاری از اقدامات سازمان القادعده مشروع و معقول نیست، اما نباید فراموش کنیم که بسیاری از سازمان های اطلاعاتی کشورهای منطقه و خارج منطقه در راستای دستیابی به منافع خوداقداماتی تروریستی بر ضد طرف های مخالف صورت می دهند و یا برای بهره برداری های سیاسی به چنان اقداماتی دست می زنند و در سایتی خودساخته آن را به القاعده، جبهه النصره و انصار الإسلام و غیره نسبت می دهند. به گفته بسیاری از صاحب نظران بیش از ۹۰% انفجارهای عراق هیچ ارتباطی با القاعده نداشته است. گفته می شود بسیاری از سازمان های اطلاعاتی منطقه به ویژه اطلاعات سوریه دارای بخشی است که مأموران بعثی و علی اللهی و مسیحی خود را به شکل و شیوه افراد سلفی و القاعده برای انجام آنگونه اقدامات آموزش داده و گاهی به آنان مأموریت می دهند که در میان مخالفان نفوذ کنند و در زیر پرچم سیاه القاعده و با لباس و ادبیات القاده برای بدنام کردن سلفی های جهادی و وهابی آدم بکشند و زن و کودک سرببرند، هر چند گفته می شود افراد القاعده گاهی برای انتقامجویی به چنان اقداماتی دست می زنند.
      من خوداز گزارش احمد زاویتی خبرنگار کرد الجزیره در کردستان عراق که با چند نفر از سی هزار آواره اخیر کردستان سوریه مصاحبه می کرد و دلیل کوچ آنان را می پرسید شنیدم که می گفتند بیشتر به خاطر بمباران هواپیماها و شلیک موشک های دولت از مناطق خود کوچ کرده اند. البته اینکه حزب پی وی دی از دولت بشار اسد حمایت می کند تردیدی نیست و شیوه حمایت از آن در گیری باارتش آزاد و جبهه النصره در مناطق کردنشین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *