آخرین خبرها

ابراز رضایت صالح مسلم از دیدار با مقامات ایرانی

گفتگوی اختصاصی کردپرس در اربیل:

ابراز رضایت صالح مسلم از دیدار با مقامات ایرانی

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک از نتایج سفر خود به تهران ابراز خشنودی کرده و امیدوار شد که روابط حزب متبوع او با ایران ادامه پیدا کند.

به گزارش کردپرس طی روزهای اخیر برخی اخبار کوتاهی حاکی از سفر احتمالی دو تن از سران کردهای سوریه به ایران، توجه بسیاری از رسانه های کُردی، ترکی و عربی را به سوی خود جلب کرد. سران دو حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) و حزب دموکرات کردها در سوریه (الپارتی)، تا ظهر امروز از انتشار هر گونه اطلاعات راجع به جزییات این سفر خودداری  کردند اما دقایقی پیش، کردپرس توانست در اربیل و در گفتگو با صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک به اطلاعاتی در خصوص این سفر دستیابی پیدا کند.

ابتدا دکتر جعفر، نماینده ی حزب اتحاد دموکراتیک در اقلیم کردستان عراق  در پاسخ به سوالات کردپرس اعلام کرد:«سفر به ایران دستاوردهای مثبتی داشته و ماموستا صالح در بازگشت از ایران، خرسندی خود را از نتایج دیدار با مقامات این کشور ابراز کرد. ما بر این باوریم که برای تامین مطالبات کردهای سوریه و حفظ مصالح و منافع آنها، دیدار با سران کشورهای منطقه، یک اقدام ضروری است و سفر رهبر حزب ما به ایران نیز بر اساس همین اصل صورت گرفته است

دقایقی پس از گفتگو با دکتر جعفر، توانستیم با صالح مسلم رهبر حزب اتحاد دموکراتیک نیز در خصوص این سفر گفتگو کنیم. وی در یکی از دفاتر حزب خود در اربیل درباره ی دیدار خود با مقامات ایرانی گفت:« من به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران به تهران رفتم و در مدت اقامت سه روزه خود، در چند نوبت با مقامات ایرانی گفتگو کردم. جمعا دیدارهای مثبت و مفیدی بین ما برگزار شد. شناخت متقابل بین ما به وجود آمد و توانستیم درباره ی نظرات و دیدگاه های حزب خود و اهداف سیاسی کردهای سوریه به روشنی با مقامات ایرانی گفتگو کنیم. واقعیت این است که ایران یکی از مهم ترین کشورهای منطقه است و با توجه توان تاثیرگذاری ایران در معادلات سیاسی منطقه، لازم بود که ما با تهران گفتگوهای مفصلی داشته باشیم و بدون شک این آخرین سفر من به این کشور نخواهد بود و امیدوارم در آینده ای کوتاه، باز هم بتوانم با مقامات ایرانی در خصوص تحولات سوریه صحبت کنم

 

سفر صالح مسلم به تهران یک اقدام مثبت و ارزنده بود

مسئول شاخه ی اروپای پ.ک.ک، سفر رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به ایران را ارزشمند و تاثیرگذار دانست.

به گزارش کردپرس، زبیر آیدار مسئول شاخه ی اروپای پ.ک.ک، درباره ی سفر صالح مسلم سفر رهبر حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه به ایران گفت:«این سفر اقدام مثبت و سازنده ای بود و ما بر این باوریم که در شرایط کنونی، لام است که احزاب کُرد سوریه، باید با همه ی کشورهای منطقه در ارتباط و تعامل باشند و درباره ی اهداف و برنامه های خود با سران کشورها به گفتگو بپردازند. ایران در منطقه ی خاورمیانه یک کشور مهم است و از آن جایی که در حوزه ی سوریه نیز، مواضع و دیدگاه های خاص خود را دارد، لازم است که کردهای سوریه نیز با ایران ارتباط برقرار کرده و به بیان دیدگاه های خود بپردازند. ما از محتوای گفتگوهای صالح مسلم با سران ایران اطلاع نداریم و نمی دانیم در این دیداره درباره ی چه موضوعاتی صحبت کرده اند اما با این حال معتقدیم که این گونه اقدامات دیپلماتیک سودمند است و باید در آینده هم ادامه پیدا کند

وی در ادامه افزود:«می دانید که صالح مسلم قبلا به درخواست سران ترکیه به استانبول هم سفر کرده بود اما سفر به تهران دارای تفاوت های خاصی است چرا که مواضع ایران و ترکیه در خصوص مساله ی سوریه متفاوت است. ایران در سوریه از رژیم اسد حمایت می کند اما ترکیه از گروه های افراطی حمایت نموده و متاسفانه سیاست خارجی آنکارا در سوریه به ضرر کردها بوده است. سران ترکیه این موضوع را انکار می کنند اما شواهد موجود نشان دهنده ی تداوم حمایت ترکیه از اقدامات گروه های افراطی نظیر جبهه النصره است. ما به خوبی می دانیم که این گونه حرکات خطرناک و تروریستی، نه تنها برای کردها و ترک ها بلکه برای همه ی کشورهای منطقه دردسرساز خواهد شد. مصداق روشن مساله ی تداوم حمایت آنکارا از گروه های افراطی این است که در مناطق هم مرز با کردهای سوریه، همه ی دروازه های مرزی و راه های عبور کالا و انسان را مسدود کرده اند اما در مناطق تحت کنترل مخالفین سوری و گروه های افراطی، آمد و رفت آزاد و بدون نظارت ترکیه صورت می گیرد. »

زبیر آیدار در پایان اعلام کرد که موضع اصلی ترکیه در خصوص تحولات سوریه، ایجاد یک نظام دموکراتیک و آزاد با تکیه بر کثرت و با مشارکت همه ی رنگ ها و صداها در این کشور است..

منبع:کرردپرس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

۱۰ نظر

  1. لک کرمانشاه

    من از دانشجویان ممتاز علوم سیاسی هستم با حرفهای جناب افشین کاملا موافقم. هر کسم هر سوالی داشت حاضر به مناظره هستم.

  2. کاک عبدالعزیز

    من شرمنده ام از اینکه تند رفتم و از شما معذرت خواهی می کنم.

    ولی من خودم دانشجو هستم و تعدادی از همکلاسی هایم ترک(آذری) هستند و می دونم چه جنسی هستند آنان کردها را موجوداتی وحشی و کوه نشین می دانند حتی در کلاس علیه دانشجویان کرد توطئه هم می کردند و در دانشگاه انجمنی درست کردند و مجله ایجاد نمودند … من نمی گم همه ترک ها اما اکثریتشان فاشیست و نژادپرستند چه ترک های شیعه چه سنی و خصوصا از کردها تنفر دارند.

    من که از سکولارها حمایت نمی کنم آنان تا خدا بخواد جانی بودند مثل مصطفی کمال آتاتورک(پدر ترک) خون مردم ما را در شیشه کردند … اما در مورد حکومت عثمانی هزاران ظلم و ستم بر کردها رفت اما ملت ما همانند عرب ها در برابر حکومت عثمانی قیام نکردیم بلکه قیام علیه خلفای ضعیف النفس را مخالفت با شرع دانستیم نه بخاطر خلفا بلکه بخاطر اسلام.

    اما عرب ها حتی محمد بن عبدالوهاب علیه عثمانی ها قیام کردند درحالیکه هنگامی که انگلیسی ها از حضرت شیخ عبدالقادر افندی(رح) از رهبران ملی مان خواستند علیه حکومت عثمانی همکاری کند فرمود: اگر این کار را کنم فردای قیامت چه جوابی به جدم رسول خدا بدهم؟

    اگر کردها در گذشته و حال علیه استعمارگران ترک مبارزه کرده اند چرا بازیچه باشند ما حق خودمونه حالا اسرائیل خوشش میاد یا بدش میاد ما مگه برای اسرائیل زندگی می کنیم؟

    اما باید بگویم شما اگر تاریخ را مطالعه کنید مثلا می گویند کردها نوادگان مادها هستند یا فرانسوی ها از تبار گل اند ترک ها هم از نژاد مغولند و پس از ایلغار مغول و تاتار در خاورمیانه و آسیای صغیر پراکنده گشتند.

    اما در مورد القاعده پیامبر خدا(ص) می فرماید خوارج سگ جهنم اند و از آنجا که اندیشه القاعده بر تکفیر بنا شده از جانب علمای اعلام از سلفیه و صوفیه و اهل سنت خوارج گفته اند شما برید تحقیقی کنید ببینید چند تن از علمای اهل سنت بخاطر اینکه مخالف القاعده بوده اند در عراق توسط این گروهک کشته شده اند.

    یک سوال اساسی! چرا القاعده در طول تاریخش یک عملیات علیه کشور ….. انجام نداده.
    چرا خانواده رهبر این گروه آزادانه در این کشور حضور دارند.

    در نهایت اگر بی ادبی کرده ام مرا ببخشید من از مغول ها متنفرم انها حتی با پخش سریال هایشان در ماهواره فرهنگ منحط مغولی و ضداسلامی شان را بر ما تحمیل می کنند.

  3. نظر مرا نمی گذار نگذار اختیار سایت با خودتان است اما شما نظر منو دیدید هیچ دلیلی برای پاسخ نداری چون بی سوادی . در ضمن منتظر روزی باش که آریائیان و ایرانیان عزیز و منجمله کردها ترک های بی ناموس فاشیست بهمراه مزدورشان جماعت اخوان المفلسین(ورشکسته) رو به سرزمین اصلی شان مغولستان خواهیم فرستاد به خدا قسم زمین پاک آریائی را با خون تورک های سگ از لوثشان پاک می کنیم آنها را قصابی می کنیم چنانچه آنها ما را در قروه-قارنا-قلاتا-شیرناخ-درسیم-اورمیه-وان-دیاربکر سلاخی کردند و آنان را به جدشان چنگیز و هلاکو و اباقا ملحق خواهیم کرد.

  4. شما بروید تحقیق کنید خواهید فهمید ترک ها از تبار مغول اند و اردوغان از نوادگان هلاکو و چنگیز است. شما حق ندارید با پنبه سر کردها را ببرید در خیانت شما همین بس که طرفدار اردوغان فراماسون هستید.

    • آقاافشین آهسته تر! آرام باشید!
      من از شما می پرسم آیااجداد من و شما قبل از ۱۴۰۰ سال چه کاره بودند؟ چه مذهبی داشتند؟ غیر از این است که مجوسی ، یهودی، مسیحی و بت پرست بودند؟
      – چراامثال شما که سنگ قومی گرایی از نوع نژادپرستی آن را بر سینه می زنید این همه فراموش کارید و تاریخ مبارزات مردم کرد را مطالعه نمی کنید که بیش از ۹۵% رهبران آزادیخواهی ما علما و بزرگانی چون شیخ سعید نورسی، قاضی محمد و ملا مصطفی و شیخ محمود ملک بوده اند؟
      – چرا فراموش کرده اید که در جامعه ما رهبران فکری و فرهنگی و شعرا و نویسندگان و پیشگامان مبارزه با بیسوادی علمای مسلمان کرد بوده اند.
      – چرا فراموش کرده اید که مردم کرد بارها و بارها ابزار دست بیگانگان شده اند و اکنون هم برخی از کشورها به ما مردم کرد به عنوان یک ابزار نگاه می کنند.
      – چرا فراموش کرده اید که در نزاع دو حزب ملیگرای کردستان عراق بر سر اخذ عوارض گمرک ابراهیم خلیل بیش ۵۰۰ جوان کرد کشته شدند.
      چرا فراموش کرده اید که بیش از ۵۰هزار کرد عضو جیش الشعبی صدام حسین بودند و با برادران کرد خود می جنگیدند؟
      چرا فراموش کره اید که بنیانگذار برتری نژادی ابلیس بوده است؟
      -هیچ مسلمانی بلکه هیچ انسان آزاده ای ستم و سرکوبی و سوء استفاده از مردم کرد را بر نمی تابد و ملت کرد نیز حق دارد چون سایر ملت ها اداره امورش را خود بدست بگیرد و ابزار رسیدن دیگران به اهدافشان نشود.
      – شماوضع مردم کرد در زمان حاکمیت عثمانی و دولت عدالت و توسعه(به قول شما مغول نژاد) را با اوضاع آنان در سایه دولت های کمالیست نژادپرست و سکولارها و صدام و حکومت بشار اسد و ایران را با یکدیگر مقایسه کنید تا ببینید تفاوت از کجا تا به کجاست.
      آقاافشین فراموش نکنید تعصب قومی و مذهبی(نه دینی) انسان را کر و کور و درمانده می کند و ابزاری در دست شیطان و این و آن می گرداند، مواظب خود باشید. اشتباه نکنید دینداری با ملیگرای مثبت و سازنده هیچ ناسازگاری ندارد، و احترام به قوم و خویشاوندان و دفاع از حقوق آنان واجبی شرعی است.

  5. به نام خدا / سلام علیکم
    در تکمیل نظر قبلی – خیزش مسالمت آمیز مردم سوریه که دو سال پیش آغاز شد قیام ملت خصوصا جوانان بود که خواستار زندگی بهتر و رفاه بودند آنها می خواستند بجای اینکه استبداد آینده میهنشان را سیاه کند آزادی و مردم سالاری ساحت سیاست و مملکت داری را فرا بگیرد. و ابدا ایدئولوژی در کار نبود همه با هم اسلامگرا و عرفی گرا- کرد و عرب- شیعه و سنی- مسلمان و مسیحی- علوی و دروزی و ارمنی و آشوری دست در دست هم دادند که با نظام کودتایی بشار اسد بگونه مسالمت آمیز معارضه کنند و آن را سرنگون نمایند مردم در یک کلام یک ایده داشتند: تغییر برای زندگی
    صف بندی های سیاسی اصلا طائفه گری نبود دو جبهه بود در میان. مردم و جوانان که خواهان “آزادی” بودند و طرف مقابل بشار اسد و پیروانش که خودش مستبد و دیگران اجیرشده بودند.
    چه شد که این بلای طائفه گری بر سر انقلاب مردم سوریه آمد؟ چیزی جز ایدئولوژی؟
    ایدئولوژی با تمام اشکالش خصوصا ایدئولوژی مذهبی خیزش مردم سوریه را به انحراف کشانید و بهترین هدیه و دسته گل را تقدیم بشار اسد – اسرائیل – عربستان و …… . داد.
    عدنان العرعور و یوسف القرضاوی و روحانیون سلفی-اخوانی مسلک که بجای اینکه از وجهه مذهبی شان برای سر و سامان به انقلاب مردمی استفاده کنند شروع کردند به القای این که نظام حاکم بر سوریه یک نظام شیعه نصیری است در نتیجه ماجرا آزادی و مبارزه با استبداد نیست بلکه نزاع بین اهل سنت و اهل تشیع است(نزاع خسته کننده ای که ۱۴ قرنه ذهن مسلمانان را بخود مشغول کرده بقول معروف دهن همه مان را سرویس کرده) القای کینه طائفه گرایی از طرفین (طرف مقابل حزب الله لبنان و جیش المهدی عراق و روحانیونی چون نصرالله و مکارم) از طرفی اسلامگرایان اعلام کردند در سوریه امارت اسلامی برقرار خواهند کرد(امارتی که با بیعت اقامه می شود و رای ملت هیچ بقول مصباح: مردم چه کاره اند که انتخاب کنند؟ مگه دارند همچین حقی را؟) و همین مورد بود که مسیحیان و دروزها و علویان خود را از صف اپوزیسیون خارج کردند و متاسفانه خود را بدنه بشار الصاق کردند.
    آیا تطبیق شریعت اسلامی خواسته بهار عربی و جوانان بود؟ شما یک نمونه بیاورید که در کشورهای عربی جوانان یکی از خواسته هایشان تشکیل حکومت اسلامی بوده باشد؟ خود شما هم می دانید اسلامگرایان در شروع بهار عربی نقش تعیین کننده ای نداشتند و این جوانان آزادی خواه بودند که جرقه انقلاب را زدند و متاسفانه طبق عادت همیشگی اسلامگرایان این انقلاب ها خصوصا در سوریه ایدئولوژیک کردند و بنفع خود مصادره نمودند. البته دلایل خزان شدن بهار عربی بسیار است که صد البته یکی از دلایل آن همین اسلامگرایان بودند که با مردم دورغ گفتند.
    آیا اخوان نگفت که برای رئیس جمهوری نامزد نمی دهد پس چرا نامزد داد؟ آیا اخوان قول نداد که بفکر تصاحب اکثریت کرسی های پارلمان نیست پس چرا بقولش عمل نکرد؟ علاوه بر خباثت و استبداد زدگی ارتش مصر اشتباهات بزرگان اخوان از جمله صادق نبودن با مردم از دلایل فاجعه تاسف بار اخیر مصر بود.
    در مورد کردهای سوریه چرا حقیقت را پنهان می کنند؟! کردهای سوریه همیشه در تظاهرات ضد نظام سوریه شرکت داشتند و تمام مجسمه های بشار و باباش رو پائین کشیدند و کنار پرچم کردستان حتی پرچم مخالفان را هم در دست گرفتند. اما بعد از اینکه ریشوهای افغانستان و پاکستان مثل مور و ملخ به سوریه سرازیر شدند انتظار دارید این افراد که خود زادگان استعمار و استبدادند برای مردم سوریه و کردها آزادی و زندگی بهتر بیاورند؟ برای کشورهای خودشان جز جنگ و ترور و افراط گری و قشری گری مذهبی چه چیزی آوردند که برای مردم ما بیاورند؟
    راستی استبدادی ترین کشورهای جهان چون عربستان و قطر که مردم حق انتخاب سپور محله شان را هم ندارند حامی ملت سوریه اند پس آن چهل سالی که بشار و باباش حکومت می کردند چه غلطی کردند. پس به ناحق کردها را سرزنش نکنید که سخن بسیار است.
    در این میان فقط ملت سوریه اند که آواره می شوند و کشته می گردند و روشنایی آزادی و دادخواهی زیر لحاف تاریک ایدئولوژی و نزاع فرقه یی خفه می شود. انا لله و انا الیه راجعون

  6. ممنونم از توضیحتان اما من دلایل کافی دارم مبنی بر اینکه تفکر القاعده و بتبع آن جبهه النصره عینا خوارج است و اهل سنت نمی باشد لطفا این حیوانات پلید را به اهل سنت نشناسید اهل سنت سرمی برند؟ اهل سنت تکفیر عام می کنند؟ اهل سنت اسیر می کشند؟ و همین افراطی ها هستند که مانع کار اخوان و احزاب میانه رو اسلامی می شوند.

    در ضمن ما از هر ملتی تحت ستم باشد دفاع می کنیم اما از آنجا که کرد هستیم و داغ هم میهنان خود را بهتر از دیگران درک می کنیم طبیعی است که سوزمان برای مردم خودمان بیشتر باشد چرا که چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست.

    شکی نیست که بشار حمار ستمگر و ظالم و طاغوت است بر منکرش لعنت ولی این باعث نمی شود که ما جنایات مخالفانش خصوصا جبهه النصارا و … را تبریر کنیم. کردها بدنبال حق قطعی خود هستند یعنی استقلال کامل حالا این استقلال به تمامیت ارضی دیگران خصوصا مغول زادگان ترک آسیب می رساند ما شرمنده ایم مشکل ما نیست.

    آقای برهان غلیون اولین رهبر مخالفان بشار حتی معترض شد و گفت چیزی بنام کردستان سوریه وجود ندارد!

    در ضمن در حال حاضر تمام احزاب کرد چه pyd چه الپارتی و چه بقیه احزاب حتی احزاب ملی-مذهبی کرد متفق القولند بر کنترل مناطق کردنشین توسط خود کردها که حق طبیعی است. اما دولت ترکیه از بیم اینکه چنین کاری گام نهادن در راه تحقق استقلال کردستان بزرگ است با حمایت از جوجه سلفی های متحجر عقب افتاده می خواهد این پروژه را بر هم زند.

    در ضمن ما خیلی از آنان مسلمان تریم در طول ۱۰۰ سال ترک و تازی تمام جنایات عالم را بر سرما آوردند حلبچه که شما خودتان از اهالی همین منطقه اید اورامانات عزیز خودش کافیه بر این نسل کشی آنها نگفتند که اینها مسلمانند کسی از علمای عرب جنایات صدام را محکوم نکرد بلکه افرادی مثل محمد العریفی و احمد نقیب صدام را با عنوان شهید و بطل و قهرمان یاد می کنند اما ما هیچگاه به فکر این نبوده ایم که انتقام بگییم القاعده نقطه ننگی است بر دامان اسلام من تعجب می کنم که اندیشمندی چون شما چطور این سگان جهنم سرپوش می گذارید کتمان حقایق کار جالبی نیست.

    • سلام
      آقا افشین لطفاً از این ببعد سعی کنید دیدگاه خود را به دور فحش و لعن و القابی چون مغول زاده (ترک ها) و سگ های جنم(القاعده) بیان نمایید! زیرااز رسول خدا (ص) روایت شده است که: (” لیس المؤمن بالطعان ولا اللعان ولا الفاحش ولا البذیء ” (انسان اهل ایمان طعنه زننده و نفرین کننده و فحاش و بدگو نیست.) مواظب باشید همه را با یک چوب نزنید و هر انسانی چه سنی و چه شیعی و چه صوفی و یا سلفی کارنامه جداگانه ای دارد و در روز قیامت انسان به تنهایی بازخواست می شود، و به صورت فله ای مردم را به دوزخ و یا بهشت نمی برند. در غیر اینصورت از گذاشتن نظراتتان معذورم.

  7. یعنی کاک عبدالعزیز شما طرفدار جبهه النصاری هستید که این چنین فرزندان ملت ما را به خاک و خون می کشانند. جبهه النصره!؟
    ولی مطمئن باشید پسران و دختران دلیر کرد پوزه سلفی های خون آشام جبهه النصره و سگان خوارج(بتعبیر پیامبر) به خاک می مالند.
    صدام و آتاتورک و حافظ اسد و پسرش نتوانستند به هویت و استقلال کردها آسیبی برسانند حالا چهارتا جوجه سلفی چه غلطی می توانند بکنند.

    تندروها و رادیکال های ترک و تزی در برابر رودخانه زلال ملت کرد خس و خاشاکی بیش نیستند.

    زنده باد کرد .. آزاد باد کردستاد .. و پرچم سه رنگ خورشید نشان همواره برافراشته باد افشین مرادی مطلق از سنندج

    • علیکم السلام
      آقا افشین گرامی!
      من طرفدار ستمدیده هستم فرق نمی کندعرب باشدیاترک و یا کرد.
      بهتر است در باره گروه pyk که شاخه ای از pkk است که در اصل برای زدو بند سیاسی توسط رژیم حافظ اسد سازمان دهی شد و اوجلان هم مذهب خود را به این کار مأمور ساخت، شکی در مظلومیت تاریخی مردم کرد ترکیه به وسیله لائیک ها و نژاد پرست های ترک نیست اما این حزب که اکنون با دولت ترکیه آشتی کرده است در طول مبارزات خود حتی نتوانست یک بخش از کردستان ترکیه را آزاد کند زیرا برای معاملات سیاسی از آنها بهره برداری می شد و هدف اصلی حامیان آن دفاع از ملت کرد ترکیه نبود. گفته می شود سران آن غالباً علی اللهی هستند و حدود یکسال و نیم پیش دولت بشار اسد پاسگاه ها و پایگاه های مناطق کرد نشین سوریه را در اختیار آنها قرار داد تا در برابر مردم و ارتش آزاد از دولت حمایت کنند، آن گروه تنها از حمایت اقلیتی از مردم کرد بر خوردار است و اکنون مورد حمایت هیرو خان زن جلال طالبانی و مجموعه گروه ها و دولت هایی است که در صف مقابله با تروریسم (اهل سنت) و جبهه النصره قرار دارند. آن گروه دارد از رژیمی حمایت می کند که تا کنون هویت مردم کرد را به رسمیت نشناخته و به آنان شناسنامه نداده است و بدون شک در شرایط کنونی از آنان استفاده ابزاری می شود، خوب است بدانید اکثریت مردم و جوانان و گروه های کرد سوریه در کنار ارتش آزاد با دولت بشار اسد می جنگند، و رسانه های گروه های قومی و فرقه ای بسیاری از واقعیت ها را وارونه نشان می دهند، متأسفانه ما ملت کرد نه از تاریخ و نه از واقعیت آگاهی درستی نداریم و گاهی هم فراموش می کنیم که تعصب نژادی، تبلیغات غالباً دروغ لائیک ها و فرقه گراها مانع از درک درست ما می شود. من تکرار می کنم طرفدار مظلوم هستم و مردم سوریه به ویژه مردم کردآن کشور را بیش از همه مظلوم می دانم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *