آخرین خبرها

۱۲ میلیار دلار جایزه سعودیه، امارات و کویت به کودتاچیان مصر.

کارشناس سیاسی و حقوقی مصر با متهم کردن عربستان و امارات به دخالت در برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری مصر، تشکیل دولت جدید را در حل بحران موجود در مصر بی تاثیر ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منصور عبدالغفار تصریح کرد: تشکیل حکومت توسط حازم الببلاوی وزیر دارایی اسبق نه تنها کمکی به حل بحران نخواهد کرد بلکه ممکن است عامل تشدید بحران شود.

وی گفت: حمایت مالی کشورهای عربستان و امارات از نظام جدید مصر نادیده گرفتن اراده مجموعه بزرگی از ملت مصر است که می خواهند این نظام در وهله اول مشروعیت خود را به دست بیاورد و برای ماندن یا نماندنش از مردم همه پرسی انجام شود.

عبدالغفار این روند را نقشه ای از پیش طراحی شده خواند و بااشاره به اخباری که درباره تحریک ارتش از سوی عربستان و امارات برای برکناری مرسی منتشر شده، افزود: مشخص شده است که این کشورها در این مساله نقش داشته اند.

دولت امارات روز گذشته اعلام کرد که تصمیم دارد سه میلیارد دلار به مصر کمک نقدی کند.

 دولت عربستان هم روز گذشته برای پرداخت کمک ۵ میلیارد دلاری به مصر به صورت نقدی و نفتی اعلام آمادگی کرد. کویت هم از کمک ۴ میلیارد دلاری خود به دولت مصر خبر داد.

سه کشور کویت، عربستان سعودی و امارات از جمله کشورهایی بودند که به سرعت از تغییرات اخیر مصر استقبال کردند و اکنون به فاصله چند روز از سقوط مرسی، آمادگی خود را برای اعطای کمک های میلیاردی به دولت مصر اعلام می کنند، در حالی که چه بسا اگر بخشی از این همکاری را در گذشته انجام می دادند، اوضاع مصر هرگز چنین روزهایی را شاهد نمی بود.

تحولات و درگیری های کنونی در کشور مصر علاوه بر اینکه تلفات جانی زیادی بر جای گذاشته است، خسارت مالی و اقتصادی زیادی را به این کشور وارد کرده است.

 بانک مرکزی مصر در جدیدترین آمار خود، تورم مصر در ماه ژوئن را حدود ۹ درصد اعلام کرد.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

یک نظر

  1. سلام
    امیدوارم اخوان المسلمین فهمیده باشند که از راه دموکراسی نمیشه خلافت اسلامی رو بازگرداند (چنان که ادعا میکنند میخواهند ان را برگردانند!)
    و امیدوارم فهمیده باشند که «وَلَنْ تَرْضَى عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ» (یهودیان و مسیحیان هرگز از تو خوشنود نخواهند شد ، مگر این که از آئین ایشان پیروی کنی. بگو : تنها هدایت الهی هدایت است. و اگر از خواستها و آرزوهای ایشان پیروی کنی، بعد از آن که علم و آگاهی یافته‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از جانب خدا برای تو نخواهد بود). یعنی چی!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *