آخرین خبرها

انتقاد تند پادشاه اردن از دکتر مرسی و اردوغان.

در گفتگو با نشریه آمریکایی آتلانتیک؛

 انتقاد شدید ملک عبدالله  پادشاه اردن (که برخی از شیعیان او را همان سفیانی همراه دجال می دانند) از مرسی و اردوغان:  مرسی به مثابه گرگ در پوست گوسفند است/  تعبیر عجیب اردوغان در مورد دموکراسی 

ملک عبدالله تأکید کرده که اخوان المسلمین شیوه سیاسی خود را بر مصر تحمیل کرده و اصولاً انقلاب بهار عربی زمینه توسعه یک مدل اسلام گرایی در کشورهای منطقه گردیده است. وی تأکید کرده که “نبرد اصلی ما باید مقابله با توسعه این مدل اسلامی باشد.” 

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در گفتگو با نشریه آمریکایی آتلانتیک انتقادهای تندی نسبت به نگرش و خط مشی سیاسی برخی از رهبران کشورهای خاورمیانه، خصوصاً محمد مرسی رئیس جمهوری مصر و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ این نشریه از قول ملک عبدالله دوم رهبران اخوان المسلمین را به مثابه گرگ در پوست گوسفند توصیف کرده و متحدان غربی را مورد انتقاد قرار داده که به ماهیت اصلی اخوان المسلمین پی نبرده اند.

ملک عبدالله دوم در این گفت گو درباره محمد مرسی رئیس جمهوری مصر گفته که رئیس جمهوری مصر نگرش عمیقی نسبت به اوضاع سیاسی ندارد. پادشاه اردن به این نشریه گفته تلاش کرده تا به محمد مرسی بفهماند که چگونه باید در جهت پیشرفت فرآیند صلح بین اسرائیل و فلسطین و آشتی و یگانگی بین حماس و الفتح تلاش کند.

بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، ملک عبدالله دوم به نگرش رجب طیب اردوغان درباره دموکراسی انتقاد کرده و گفته که نخست وزیر ترکیه در باره دموکراسی به او گفته که “دموکراسی همانند سفر در اتوبوس است. به هنگامی که به ایستگاه مورد نظر میرسیم از اتوبوس پیاده میشویم.”

پادشاه اردن که کشورش یکی از متحدین خاورمیانه ای آمریکا محسوب میگردد اعتقاد دارد که متحدان غربی اش اهداف واقعی اخوان المسلمین را درک نکرده اند.

وی گفته که غربی ها به اشتباه متقاعد شده اند که راه رسیدن به دموکراسی از اخوان المسلمین می گذرد.

 

ملک عبدالله تأکید کرده که اخوان المسلمین شیوه سیاسی خود را بر مصر تحمیل کرده و اصولاً انقلاب بهار عربی زمینه توسعه یک مدل اسلام گرایی در کشورهای منطقه گردیده است. وی تأکید کرده که “نبرد اصلی ما باید مقابله با توسعه این مدل اسلامی باشد.”

سایت روزنامه انتخاب

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *