آخرین خبرها

“ارتش آزاد سوریه” اولین محموله از سلاح‌های پیشرفته را دریافت کرد

  

به رغم اظهارات اخیر کشورهای غربی مبنی بر عدم کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه، “ارتش آزاد سوریه” به طور رسمی اعلام کرد که چندین محموله سلاح پیشرفته و تاثیر گذار که قادر است نتیجه درگیری‌ها در سوریه را تغییر دهد، دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ارتش آزاد سوریه روز جمعه از دریافت چندین محموله سلاح پیشرفته و مدرن خبر داد و تاکید کرد که این سلاح‌ها در بین گردان‌های مختلف ارتش آزاد توزیع شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از لوی مقداد، سخنگوی ارتش آزاد گزارش داد: گروه‌های مخالف موفق شدند چندین محموله سلاح‌ پیشرفته دریافت کنند که ارتش آزاد معتقد است این سلاح‌ها می‌توانند نتیجه درگیری‌ها در سوریه را تغییر دهند.

مقداد تاکید کرد: برخی از این سلاح‌ها به دست مخالفان رسیده اما بقیه آنها طی چند روز آتی به سوریه خواهد رسید.

مخالفان سوریه پیش از این، چنانکه شبکه الجزیره گزارش داده از سلاح‌های سبک و نیمه سنگین در درگیری‌ با نظام سوریه استفاده می‌کردند. بنا به گفته منابع نزدیک به مخالفان این ساح‌ها شامل موشک‌های ضد هواپیمای “استینگر” است که مخالفان می‌توانند با استفاده از ویژگی دوش‌پرتاب بودن آن در هر منطقه از سوریه از این سلاح استفاده کنند.

سخنگوی ارتش آزاد در ادامه اعلام کرد: ارتش آزاد شروع به تحویل این سلاح‌ها به نیروهای مبارز در جبهه‌های مختلف سوریه کرده و استفاده از آنها به عهده افسران حرفه‌ای و نیروهای آموزش دیده ارتش آزاد سوریه خواهد بود. این سلاح‌ها تنها برای یک هدف و آن جنگ علیه نظام بشار اسد،‌ رئیس جمهوری سوریه است.

مقداد همچنین خاطرنشان کرد که این سلاح‌ها پس از سقوط نظام سوریه جمع آوری شده و به کشورهایی که وارد کننده آن بوده‌اند، تحویل داده می‌شود و این مساله توسط مخالفان سوری به کشورهای دوست و برادر تضمین داده شده است.

بنا به اظهارات مقداد، ارتش آزاد سوریه فهرستی از سلاح‌هایی که تمایل نیاز دارد دریافت کنند، از جمله موشک‌های ضد هواپیما از نوع دوش پرتاب و موشک‌های ضد زره به دوستان خود ارائه کرده بود. علاوه بر این مخالفان خواهان دریافت سلاح‌های دیگری برای رویارویی با نیروهای نظام سوریه هستند.

این اعلام رسمی ارتش آزاد سوریه در حالی صورت گرفت که گروه به اصطلاح دوستان سوریه امروز (شنبه) نشستی را در دوحه پایتخت قطر برگزار می‌کنند.

پیش بینی می‌شود گفت‌وگو درباره کمک‌های نظامی احتمالی به ارتش آزاد سوریه یکی از موضوعات نشست امروز دوستان سوریه باشد.

منبع: ایسنا

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *