آخرین خبرها

اتحادیه اروپا تحریم ارسال اسلحه به سوریه را سه ماه دیگر تمدید کرد.

در حالی که شش کشتی  روسی حامل اسلحه در شهر بندری لاذقیه پهلو گرفته  و کره شمالی نیز به صف ارسال کنندگان اسلحه به دولت سوریه پیوسته است اتحادیه اروپا ارسال اسلحه به دولت و مخالفان آن را به مدت سه ماه دیگر تمدید کرد که گفته می شود نوعی دیگر از فرصت دادن به بشار اسد برای سرکوبی مخالفان است.

لازم به یاد آوری است که در چند هفته گذشته و پس از پیشروی های گسترده ارتش آزاد در اطراف و داخل شهر های حلب و دمشق و استان الرقه ارتش سوریه بیش از چهل فروند موشک زمین به زمین را به شهرها و مناطق شمالی آن کشور که غالباً در اختیار مخالفین است شلیک کرده که آخرین آنها  در منطقه ای فقیر نشین از شهر حلب بیش از ۳۰ کشته بر جای گذاشته است. همچنین مخالفان ادعا می کنند ۹۰% نیازهای تسلیحاتی خود را از پادگان های تسخیر شده ارتش به غنیمت می گیرند.

به گزارش رسانه ها  وزرای خارجه اتحادیه اروپا که امشب برای جلسه ماهانه خود در بروکسل گرد هم آمده‌اند، با درخواست انگلیس برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای مخالفان دولت سوریه مخالفت کردند.

 به گزارش خبرگزاری فارس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه شب خود در بروکسل تحریم‌ها علیه سوریه را سه ماه دیگر تمدید کردند. در این نشست همچنین با طرح دولت انگلیس برای معاف کردن گروه‌های مخالف دولت از ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه، مخالفت شد.

 انگلیس با همراهی فرانسه و ایتالیا تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده بودند تا از پایان زمان تحریم‌ها علیه سوریه سوءاستفاده کنند و تحریم‌های جدید را به نحوی تنظیم کنند که راه ارسال سلاح برای مخالفان دولت باز شود.

 یک دیپلمات اروپایی که خواسته نامش فاش نشود، پیش از نشست امشب به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته بود که انگلیس خواستار تغییر در نحوه اعمال محدودیت برای ارسال سلاح به سوریه است.

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *