آخرین خبرها

کشته شدن ۷۰ تن از مردم بی گناه در شهر کویته پاکستان.

اسلام آباد – مقام های پلیس پاکستان شنبه شب در گزارشی اعلام کردند: شمار قربانیان انفجار شهر کویته در جنوب غربی این کشور با افزایش مجدد به ۶۵ کشته و ۱۸۰ زخمی رسید.

گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، ˈمیر زبیرˈ معاون پلیس کویته به رسانه های خبری گفت: بر اساس آمار مسوولین بیمارستانی و امداد شهر کویته، آمار تلفات انفجار خیابان کرانی در مرکز شهر کویته در منطقه شیعه نشین این شهر به ۶۵ کشته و بیش از ۱۸۰ زخمی رسید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از قربانیان و مجروحین این اقدام تروریستی از میان زنان و کودکان بودند، افزود: این انفجار در نزدیکی یک بازار بوقوع پیوست که بر اثر شدت آن یک ساختمان دو طبقه کاملا تخریب و چندین نفر در زیر آوار این ساختمان کشته و مدفون شدند.

این مقام پلیس کویته به نقل از شاهدان عینی گفت: بسیاری از قربانیان این حادثه از شهروندان شیعه کویته بودند.

برخی شبکه های اطلاع رسانی در خبری تایید نشده از کشته شدن بیش از ۸۰ و مجروح شدن ۲۵۰ نفر در این رخداد تروریستی خبر دادند.

این دومین حمله تروریستی علیه شیعیان در کویته در طی مدت کمتر از دو ماه است. در انفجار ماه گذشته بیش از ۱۲۰ نفر از شهروندان پاکستانی که بیشتر آنان را شیعیان شهر کویته تشکیل می دادند، قربانی اقدام ضد انسانی تروریست ها شدند.

براین اساس ˈحزب ملی هزارهˈ (شیعیان) روز یکشنبه را در این ایالت اعتصاب عمومی اعلام کرد و از مردم و گروه های سیاسی خواست تا برای محکوم کردن این اقدام تروریستی نسبت به مردم بی گناه، تحصن اعتراض آمیز برپا کنند.

در همین ارتباط دولت ایالت بلوچستان نیز یک روز عزای عمومی در این ایالت اعلام کرد و طی فرمانی، دستور داد تا پرچم ملی این کشور روز یکشنبه در سراسر این ایالت نیمه برافراشته به اهتزار درآید.

پلیس کویته نیز اعلام کرد که پاداشی معادل ۱۰ میلیون روپیه (۱۰۰ هزار دلاری) برای افرادی که درباره طراحان این انفجار مرگبار اطلاعات موثقی را در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهند تعیین کرده است.

معاون رییس پلیس کویته همچنین گفت که نزدیک به ۸۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: مجروحان این واقعه برای درمان به چند بیمارستان در شهر کویته منتقل شده اند.

میر زبیر گفت: تحقیقات اولیه نشان می دهد که برای انفجار این بمب، از سیستم دستگاه کنترل از راه دور استفاده شده است.

این افسر ارشد پلیس افزود: مواد منفجره در یک خودرو و در نزدیکی یک مدرسه و بازار در خیابان کرانی کویته، مرکز ایالت بلوچستان کارسازی شده بود.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان به ˈذوالفقار مگسیˈ فرماندار بلوچستان دستور داد تا از تمام ظرفیت های امنیتی برای حفاظت شهروندان کویته بویژه قوم هزاره شیعیان استفاده کند.

وی در تماس تلفنی با ذوالفقار مگسی گفت: از دولت فدرال و ایالتی می خواهم تلاش خود را برای تامین امنیت شیعیان شهر کویته دوچندان کند.

اکثر احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان این اقدام تروریستی را به شدت محکوم کرده و اعضای ارشد مجلس وحدت مسلمین پاکستان نیز اعلام کردند که هواداران این حزب فردا همپای شیعیان کویته دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

منبع:خبرگزاری جمهوری اسلامی

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *