آخرین خبرها

نماینده ریس الأزهر: ما از ایران می خواهیم حقوق اهل سنت را رعایت کند.

پس از سخنان رییس جمهور ایران در کنفرانس خبری در الازهر، حسن الشافعی از اعضای هیئت علمای ارشد و مدیر دفتر شیخ الازهر، در باره اختلافات مذهبی میان شیعیان و اهل سنت اظهار نظرکرد که مورد اعتراض رئیس جمهور و همراهان او قرار گرفت.

دکتر حسن الشافعی اظهار داشت:

۱-    شیخ الأزهر از آقای احمدی نژاد خواستند که ایران از تبلیغ مذهب خود در کشورهای سنی نشین کوتاه بیاید، زیرا کسانی که به ایران رفت و آمد می کنند یا شیعه می شوند به بزرگان اهل سنت اهانت می نمایند که برای ما به هیچوجه قابل نیست. ما از نظر مذهبی دگم اندیش نیستیم و خواهان گفتمان میان الأزهر و حوزه های علمیه شیعه هستیم. ما سر خود را در ریگ فرو نمی بریم و خواستار همگرایی و برادری قرار گرفته بر احترام متقابل می باشیم.

۲-    شیخ الأزهر به آقای احمدی نژاد گفتند: ما خواهان رعایت حقوق اهل سنت ایران هستیم.

۳-    ما از ایران در برابر تهدیدهای خارجی و از مواضع ایران در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می نماییم.

۴-    ما برای حل و فصل مسأله سوریه از ایران خواستار همکاری می باشیم.

سایت شبکه العالم

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به قاهره ، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در جریان سفر خود به مصر پس از بازدید از دانشگاه جامع الازهر در نشست مشترک خبری با مدیر دفتر شیخ این دانشگاه شرکت کرد.

هنگامی که حسن الشافعی در خلال سخنانش به طرح مسائل اختلاف‌افکن درباره حوادث تاریخی و بحث شیعه و سنی پرداخت، احمدی‌نژاد گفت که این بحث‌ها خوب نیست و هشدار داد در صورت ادامه بحث محل برگزاری کنفرانس خبری را ترک می‌کند.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در پاسخ به ادعای نماینده الازهر مبنی بر اینکه با احمدی‌نژاد درباره تساهل بین مذاهب و حقوق اهل سنت صحبت کرده‌، به وی اعلام کرد که درباره وحدت مذاهب توافق کرده‌ایم.

همراهان احمدی‌نژاد نیز به مدیر دفتر شیخ الازهر توصیه کردند که بجای طرح مباحث مورد اختلاف درباره مسائل وحدت‌آفرین صحبت کند که این تذکر باعث تغییر رویکرد وی شد.

تغییر موضوع بحث الشافعی و  تاکید وی بر وحدت کلمه و همبستگی و همچنین طرح مباحث سازنده از سوی وی درباره مسائل سوریه موجب تشکر رئیس جمهور کشورمان از وی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *