آخرین خبرها

اختلافات قرضاوی و دولت امارات بالاگرفت.

 

اقدام مفتی مصری مقیم قطر در تهدید حکام عرب به ویژه مسئولان اماراتی برای افشای همکاری آنها با غرب ضد کشورهای منطقه، با واکنش تند رسانه های اماراتی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاتحاد امارات در مطلبی نوشت: انتقاد اخیر یوسف قرضاوی از امارات بدون هیچ دلیل قانع کننده، بسیاری از ناظران و کارشناسان را شگفت زده کرده است.

الاتحاد تأکید کرد، قرضاوی با سوء استفاده از جایگاهی که به او داده شده است، از کار اصلی خود که هزینه های زندگی خود و خانواده اش را از طریق آن تامین می کرد، منحرف شد؛ و از یک مدرس به فردی تبدیل گشت که در حال تحریک برخی افراد و گروه های خاص است.

این روزنامه خاطرنشان کرد: پس از مخالفت امارات با آزادی اتباع مصری وابسته به گروه اخوان المسلین در این کشور ، حملات از هر سو شروع شد اما هیچ یک از این حملات نتوانسته است در موضع امارات تغییری ایجاد کند؛ این مساله موجب شده است که سردسته آنان یعنی قرضاوی کنترل خود را از دست بدهد، و وارد نبردی شود که بدون شک در آن شکست خواهد خورد.

قرضاوی اخیرا در اظهاراتی تهدید کرد، کشورهای عربی را که به ارتش فرانسه در حمله به مالی کمک کرده اند رسوا خواهد کرد.

قرضاوی که از آغاز بحران و جنگ در سوریه، همواره از تریبون خود در قطر در حال حمایت از گروه‌های مسلح (مردم سوریه) در این کشور بوده است؛ تهدید کرد اگر با اخوان المسلمین (حکومت های مردمی بهار عربی) مقابله و برخورد شود، حکام عرب را رسوا خواهد کرد و رسوایی های آنان را به گوش جهان خواهد رساند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اخیرا در کنفرانسی خبری فاش کرده که امارات از فرانسه در حمله به مالی حمایت مالی کرده است.

با اوج گرفتن بیداری اسلامی و انقلابهای عربی، حکام مستبد کشورهای عربی در منطقه خلیج فارس از ترس سرایت این انقلابها و از دست دادن تاج و تخت، هرگونه مخالفت و اعتراض را به شدت سرکوب می کنند.

دستگاه امنیتی امارات طی یک سال اخیر چندین بار حملات گسترده ای را ضد طرفداران اخوان المسلمین انجام داده؛ و اخیرا هم گروهی ۳۰ نفره را با اتهام وابستگی به اخوان المسلمین و تلاش برای سرنگونی نظام امارات بازداشت کرده است.

منبع: خبر آنلاین با تلخیص

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. سلام علیکم
    انتقاد دکتر قرضاوی از برخی از دولت های عربی و اسلامی نزدیک به غرب تازگی ندارد، چندین سال است سران ابوظبی ورود ایشان را به آن کشور ممنوع کرده اند. و در آخرین نماز جمعه خود برخی از سران کشورهای خلیج را به سبب بحران سازی در مصر و تونس و لیبی و یمن به افشاگری بر ضد ایشان تهدید نمود، هر چند برخی از افراطی ها ایشان را به وابستگی به شیوخ خلیج متهم می کنند اما این دروغی عمدی است که هیچ آدم آگاه و دینداری آن را باور نمی کند.

  2. سلام علیکم
    استاد گرامی
    این اولین بار ینست که در خبرهای ایران در مورد مشکلات قرضاوی در امارات و رابطه وی با حکام اونجا و … می نویسند
    واقعا این مسائل چقدر واقعیت دارد چون انچه در خبرگزاریهای ایران درج می شود گاها هم ضدو نقیض می باشد
    ضمنا شما چقدر از صحت این خبر مطمئن بودید که اونو گذاشتید
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *