آخرین خبرها

امام جمعه اهل سنت زاهدان: لازمه حفظ منافع ایران در سوریه کمک به برکناری بشار اسد است.

شیخ الإسلام عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به رسمیت یافتن مخالفان رژیم بشار اسد از سوی اکثر کشورهای جهان، از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا در زمینه کناره گیری بشار اسد پادرمیانی کنند.

شیخ الإسلام عبدالحمید در بخشی از خطبه های نماز جمعه (۲۴ آذر ۹۱)، به موج اسلام خواهی در جهان اشاره کرد و گفت: الحمدلله امروزه شاهد موج گسترش اسلام در جهان هستیم و می بینیم که در نقاطی از جهان صدای «الله اکبر» بلند می شود که بسیار دور از انتظار بود. از الله تعالی امید داریم که روزی برسد که شاهد آزادی بیت المقدس و فلسطین باشیم.

خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به اوضاع سوریه گفت: در رابطه با تحولات سوریه بنده از این تریبون مختصر توصیه خیرخواهانه ای داشتم و آن اینکه با توجه به اینکه بخش اعظم خاک سوریه در کنترل مخالفان بوده و اکثریت قریب به اتفاق دنیا مخالفان آقای بشار اسد را به رسمیت شناخته اند و حتی مقامات روسیه نیز بر این نکته اذعان کرده اند که مخالفین به پیروزی نزدیک هستند و روزهای زیادی به پایان حکومت فعلی نمانده است، لذا توصیه بنده به مقامات جمهوری اسلامی آن است که برای جلوگیری از خونریزی و قتل عام بیشتر زنان و کودکان در سوریه، پادرمیانی کرده و خواستار کناره گیری آقای بشار اسد و توقف کشتار و تخریب بیشتر زندگی مردم سوریه از سوی وی شوند.

ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: بنده معتقدم که این اقدام جمهوری اسلامی هم موجب رضامندی الله تعالی است و هم منافع ملی ما را در پی دارد؛ زیرا ملت ایران در دمشق و سرزمین شام منافعی دارد و برای جلوگیری از ضربه خوردن منافع ملی ما در دمشق، این اقدام می  تواند مفید واقع شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تاکید کرد: با توجه به اینکه در گذشته از سوی جمهوری اسلامی از بشار اسد حمایت شده است، اگر مقامات جمهوری اسلامی در اوضاع کنونی در کناره گیری وی نقش داشته باشند، این مسئله می تواند در جهان اسلام و جهان عرب تاثیرات مثبت و خوبی برای وجهۀ کشورمان به دنبال داشته باشد و همچنین امیدواریم در آینده منافع ملی کشورمان در سوریه تامین شود.

منبع: سنی آنلاین

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

گفت‌وگوی اختصاصی اصلاح وب با دکتر محمّد جهانگیری‌اصل درباب ترجمه‌های قرآن کریم توسّط دکتر عبدالرّحمن پیرانی و استاد عبدالعزیزسلیمی

اشاره: «محمّد جهانگیری اصل» متولّد ١٣۶۵ شهرستان اشنویه در نوار مرزی عراق و ترکیه، در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *