آخرین خبرها

واکنش شدید مصر و قطر به تهاجم صهیونیست ها به نوار غزه


 مصر سفیرش را از تل آویو فراخواند

در پی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شهادت چندین فلسطینی، مصر سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواند و شورای امنیت نیز جلسه فوق العاده‌ای را در این خصوص برگزار کرد.

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، شورای امنیت سازمان ملل به درخواست مصر نشست فوق العاده‌ای را در خصوص حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تا کنون به شهادت ۹ فلسطینی از جمله فرمانده گردان‌های عزالدین قسام انجامیده برگزار کرد.

مصر نیز سفیر خود را از سرزمین‌های اشغالی فرا خواند و پیام اعتراض شدیدی را توسط سفیر رژیم صهیونیستی که او نیز خاک مصر را ترک کرده برای مقامات تل آویو ارسال کرد.

اتحادیه عرب نیز اعلام کرد که نشست فوق العاده‌ای را روز شنبه برای بررسی پیامدهای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کند.

 حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز حملات اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد و تاکید کرد که این مساله نباید بدون پاسخ باقی بماند.

وی مسئولیت پایان دادن به حملات اسرائیل را متوجه شورای امنیت دانست. شورای همکاری خلیج فارس نیز با صدور بیانیه‌ای حملات وحشیانه اسرائیل را محکوم کرد و مسئولیت وخامت اوضاع در سرزمین‌های اشغالی را متوجه اسرائیل دانست.

محمد کامل عمرو، وزیر امور خارجه مصر نیز اعلام کرد: قاهره با شدت هر چه تمام‌تر آنچه را که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد و دست به ترور و کشتن غیرنظامیان می‌زند را محکوم می‌کند.

اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی آن را جنایتی هولناک و نقض قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی برشمرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه که در عربستان به سر می‌برد نیز با ابراز نگرانی شدید از بالا گرفتن خشونت‌ها در نوار غزه گفت: ما از تحولات جاری در غزه بسیار نگرانیم. در همین حال آمریکا بدون اشاره به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به نوار غزه، حملات موشکی گردان‌های فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی را محکوم و اعلام کرد: واشنگتن از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند!

 با این حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از این رژیم برای حمله به غزه وی را به خویشتن‌داری فراخواند.

 وی همچنین گفتگویی تلفنی با محمد مرسی، رئیس‌جمهور مصر داشت و از وی نیز خواست در این راستا شکیبایی به خرج دهد.

 انگلیس نیز از دو طرف در نوار غزه خواست تا خویشتنداری کنند و اعلام کرد که وخیم‌ شدن اوضاع و درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها به نفع هیچ کس نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران

درباره‌ی سـلیمی

نویسنده و مترجم

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *