آخرین خبرها

سرتیپ «وسام الحسن»؛ کابوس سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل در لبنان (ترور شد.)


خبرگزاری فارس: وسام الحسن رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان که در انفجار امروز منطقه الاشرفیه بیروت کشته شد، از جمله مقامات امنیتی لبنان به شمار می‌آمد که نقش بسزایی در کشف و شناسایی شبکه‌های تروریستی در لبنان داشت.

به گزارش فارس، سرهنگ «وسام الحسن» رئیس بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان که در انفجار امروز بعد از ظهر منطقه الاشرفیه بیروت کشته شد، متاهل و دارای دو پسر است.

وی متولد سال ۱۹۶۹ است که پیشتر مدیر مراسم دفتر ریاست جمهوری «رفیق الحریری» نخست وزیر فقید لبنان بود.

الحسن در ۱۲ فوریه ۲۰۰۶ به ریاست بخش اطلاعات امنیت ملی لبنان وابسته به اداره کل نیروهای امنیت داخلی منصوب شد و دارای رتبه ستوانی بود.

وی از جمله مسئولان امنیتی لبنان بود که ماموریت توقیف چهار مقام ارشد امنیتی لبنان و همچنین گروه مسلح وابسته به سازمان القاعده در سال ۲۰۰۵ به او داده شد.

در سال ۲۰۰۷ سرگرد الحسن پس از توقیف افراد متهم به دست داشتن در جنایت «عین علق» به رتبه سرهنگی ارتقا یافت.

وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ با در دست داشتن ریاست بخش اطلاعات امنیت لبنان توانست بیش از ۳۰ شبکه تروریستی را در لبنان کشف کند که با رژیم صهیونیستی تعامل داشتند. همچنین موفق شد، چندین گروه تروریستی که در امنیت کشور لبنان اخلال ایجاد می‌کردند را شناسایی و توقیف کند.

در این اواخر نیز الحسن افشا کرد که چه کسی در پس بازداشت «میشل سماحه»، وزیر سابق اطلاع رسانی لبنانی است.

وسام الحسن پیش از هدف قرار گرفتن در انفجار امروز الاشرفیه از یک سفر خارجی بازگشته بود. مسئولان مافوق الحسن از وی همواره به عنوان یک افسر باهوش و با ذکاوت یاد می‌کردند.

وی در طول دوران خدمت خود بیش از ۳۶ شبکه جاسوسی را که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کرد و هدف آنها از بین بردن امنیت و ثبات لبنان بود را شناسایی کرد.

آخرین توطئه افشا شده توسط وسام الحسن توطئه بمبگذاری و اجرای عملیات‌ ترور در منطقه شمال لبنان و بازداشت سر شاخه این شبکه و ارائه دلایل و مستندات در دست داشتن وی در این توطئه بود.

منبع: خبرگزاری پارس

خشم لبنانی‌ها و اعتراضات خیابانی در پی انفجار بیروت

وقوع انفجار تروریستی در بیروت و کشته شدن یکی از مسئولان بلندپایه امنیتی این کشور خشم لبنانی‌ها و حضور معترضان در خیابان‌ها به ویژه مناطق سنی‌نشین را موجب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی الاتحاد، شاهدان می‌گویند که معترضان لبنانی با حضور در خیابان‌ها اعتراضات خود را نسبت به کشته شدن وسام الحسن، رئیس شاخه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان در انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در بیروت نشان دادند.

این معترضان که اکثرا از اهل تسنن بودند راه‌های منتهی به مناطق مختلف از جمله البقاع واقع در شرق، عکار، واقع در شمال و برخی مناطق بیروت و صیدا واقع در جنوب را با استفاده از لاستیک‌های به آتش کشیده شده، بستند.

این در حالی است که دولت لبنان نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی این انفجار برگزار کرده است.

میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در لبنان عنوان داشت: ما خواهان برکناری دولت نیستیم چرا که در شرایط سختی قرار داریم.

امروز در لبنان عزای عمومی اعلام شده است.

مروان شربل، وزیر کشور لبنان نیز عنوان داشت: با ترور یک نفر دنیا به پایان نمی‌رسد، راه همچنان ادامه دارد و باید مانع انتقال فتنه به لبنان شویم.

منبع:خبرگزاری دانشجویان ایران

(اتحاد جهانی علمای مسلمان ترور وسام حسن را اقدامی جنایتکارانه بر شمرد و آن را محکوم کرد.

– نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با اشاره به کشف ده ها برنامه ترور شخصیت های لبنانی مخالف دولت سوریه توسط امنیت داخلی لبنان به ویژه کشف برنامه اقدام تروریستی توسط  میشل سماحه نماینده مسیحی طرفدار دولت سوریه، به مسئولیت بشار اسد در این ترور اشاره کرد.

در ضمن ولید جنبلاط و سعد حریری به صراحت بشار اسد را عامل انفجار اشرفیه و کشته شدن وسام حسن دانستند. 

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *