آخرین خبرها

تظاهرات گسترده بر ضد فیلم اهانت آمیز آمریکایی.

اعتراضات مردم مصر، لیبی و یمن پس از نمایش فیلمی “ضداسلامی” در سایت اینترنتی یوتیوب جریان گرفت که یک فیلمساز آمریکایی در کالیفرنیا آن را(با همکاری صهیونیستها و برخی از قبطی های مصری ساکن آمریکا) ساخته است.

این اعتراضات (پس از سخنرانی یکی از شخصیت های سلفی- وهابی- مصری در کانال الدنیا) با  تظاهرات مردم خشمگین مصر آغاز شد. شهروندان مصری با تجمع در برابر سفارت آمریکا در قاهره پرچم این کشور را به زیر کشیدند.

همچنین عصر دیروز کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی در شرق لیبی مورد حمله قرار گرفت.

این حمله ساعاتی پس از تظاهرات گسترده مردم مصر در مقابل سفارت آمریکا و به آتش کشیدن پرچم آن در اعتراض به ساخت و پخش یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) رخ داده است.

شبکه العربیه به نقل از یونس الشریف وزیر کشور لیبی آورده است در اثر اصابت گلوله های آرپی جی به کنسولگری آمریکا در بنغازی  یک کارمند سفارت کشته و یک نفر دیگر از ناحیه دست زخمی شد.

وی افزود: بقیه کارکنان سفارت به سرعت مکان آن را تخیله کردند و در سلامت به سر می برند.

این درحالیست که شبکه تلویزیونی المنار لبنان به نقل از منابع رسانه‌ای از کشته شدن سفیر آمریکا و ۳ دیپلمات این کشور در حمله‌ای مسلحانه به کنسولگری آمریکا در بنغازی خبر داد.

الجزیره نیز پس از تائید خبر کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی گفت: سفیر آمریکا بر اثر آتش سوزی که در ساختمان کنسولگری به وجود آمد و خفگی ناشی از آتش سوزی کشته شد .

“عبدالمومن الحر” سخنگوی کمیته عالی امنیتی در وزارت کشور لیبی نیز گفت : گلوله های آر پی جی از مزرعه نزدیک به سفارت شلیک شده است.

در این حال العربیه گزارش داد آمریکا حمله به کنسولگری خود در بنغازی را محکوم کرده است.

گفتنی است جوانان انقلابی یمن با صدور بیانیه ای خواستار تظاهرات گسترده از مقابل درب دانشگاه صنعا به سوی سفارت آمریکا برای محکوم کردن هتک حرمت رسول گرامی اسلام(ص) از سوی معاندان اسلام در آمریکا شدند.

اتحادیه عرب نیز اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) در یک فیلم ساخته شده در آمریکا را محکوم کرد.

احمد بن حلی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه نگاران اظهار داشت: قطعنامه سازمان ملل هرگونه اقدامی در خدشه وارد کردن به مقدسات یا شخصیت های بارز دینی را محکوم می کند چه برسد به حضرت رسول اکرم (ص). بنابراین ما این اقدامات را که پیروان ادیان الهی آن را محکوم کرده اند، محکوم می کنیم.

کشته شدن سفیر آمریکا تائید شد

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تأیید کشته شدن چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور در لیبی، خواستار تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سفارتخانه‌های آمریکا در کل جهان شد.

دولت لیبی نیز پس از تائید خبر کشته شدن سفیر آمریکا، حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی و کشته شدن سفیر و سه کارمند کنسولگری در حمله راکتی را محکوم کرد.

منبع: مشرق

 

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی)

https://www.aparat.com/v/9bmzX/ فصل اول: قسمت ا https://www.aparat.com/v/9bmzX/ برنامه (فرهنگ و تمدن اسلامی) پخش شده از شبکه …

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

زلزله پدیده ای طبیعی یا عذاب الهی؟

زلزله چگونه روی می دهد؟ بنا بر یافته های دانش زمین شناسی و فیزیک مجموعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *