آخرین خبرها

حمایت دو روحانی شیعی برجسته لبنانی از انقلاب مردم سوریه .

                 

“محمد حسن الامین” و “هانی فحص”، دو روحانی برجسته شیعه لبنانی، با صدور بیانیه ای از شیعیان لبنان خواستند از انقلاب سوریه حمایت کنند.

به گزارش روزنامه “الشرق الاوسط” این دو روحانی در بیانیه خود با “برحق” خواندن اعتراضات در سوریه، خواستار بی توجهی به “دعوت‏های مشکوکی” که برای بی توجهی به “حقوق مردم سوریه” می شوند، شدند.

در این بیانیه آمده است: «ضامن امنیت آینده ما در لبنان این است که سوریه با ثبات و آزاد باشد و در آن نظامی دموکراتیک و کثرت گرا حاکم شود.»

این دو روحانی برجسته شیعه لبنانی یادآور شده اند: «ما آشکارا، بدون ابهام و بدون قصد دشمنی، موضع خود را در حمایت بی تردید از اعتراض‏های سوریه اعلام می کنیم، همانگونه که از انقلاب‏های فلسطین، ایران، مصر، تونس و یمن و نیز اصلاحات در بحرین، موریتانی و سودان حمایت کرده ایم.»

این بیانیه ادامه داده است: «ما آماده ایم از هر جنبش مردمی علیه هر نظامی که دست به اصلاحات عمیق نزند تا از وقوع انقلابی برای سرنگونیش جلوگیری کند، حمایت کنیم.»

محمد حسن الامین و هانی فحص تاکید کرده اند: «باطل همچون همیشه رفتنی است، اما راه احقاق حق بلند و صعب العبور است. در آن تله ها و خواسته های بسیاری وجود دارد. نیازمند صبر، حکمت، بیداری و پاسداری از خون شهداست تا خفاش‏های شب و گله های وحشیان آن را نربایند… راه احقاق حق نیازمند شفافیت، گفتگو، مهربانی و نقد است.»

منبع:سنی آنلاین http://www.سنی.net/farsi/

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

۲ نظر

  1. سلام به همه،من مهدى هستم،یه شیعه هستم!به وحدت اسلامى کاملا معتقدم.به خلفا و مقدسات اهل سنت احترام کامل قائلم و اجازه اهانت به اونها رو به خودم نمى دم!من از انقلاب مردم سوریه حمایت مى کنم.درسته که از هر تفکرى در درکیرى هاى سوریه حضور دارند،مثل القاعده و نیروهاى خارجى موافق و مخالف بشار اسد.اما این دلیل نمیشه که خواسته مردم رو ندید!آزادى حق تمام مردم جهانه و استثنایى وجود نداره!زنده باد سبز و سفید و سیاه سه ستاره سرخ

  2. سلام به همه،من مهدى هستم،یه شیعه هستم!به وحدت اسلامى کاملا معتقدم.به خلفا و مقدسات اهل سنت احترام کامل قائلم و اجازه اهانت به اونها رو به خودم نمى دم!من از انقلاب مردم سوریه حمایت مى کنم.درسته که از هر تفکرى در درکیرى هاى سوریه حضور دارند،مثل القاعده و نیروهاى خارجى موافق و مخالف بشار اسد.اما این دلیل نمیشه که خواسته مردم رو ندید!آزادى حق تمام مردم جهانه و استثنایى وجود نداره!زنده باد سبز و سفید و سیاه سه ستاره سرخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *