آخرین خبرها

نشست دو روزه مخالفان دولت سوریه در قاهره.

نشست دو روزه‌ای که در «قاهره» از روز دوشنبه به منظور رسیدن به وحدت نظر میان اپوزیسیون سوریه برگزار شده به محلی برای بروز اختلاف‌نظر میان نیروهای اپوزیسیون سوری بدل شد و پایان یافت. برخی از شرکت‌کنندگان در نشست گفتند که انتظار یک توافق عمومی را ندارند، اما امیدوارند که دست‌کم پیشرفتی حاصل شود. همچنین، ناصر القدوه، معاون کوفی عنان، نماینده ویژه «سازمان ملل» و «اتحادیه عرب» برای پایان دادن به بحران سیاسی سوریه، در این اجلاس گفت که اگر مخالفان حکومت سوریه در صدد بهبود وجهه و کسب حمایت مردمی و افزایش موقعیت بین‌المللی خود هستند، باید به وحدت در هدف و نظر دست یابند.

 در همین حال خبرها حاکی از آن است که درگیری‌ها در سوریه همچنان ادامه دارد. این مساله باعث شد که ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق‌بشر سازمان ملل خواهان تعقیب کیفری جنایتکاران جنگی در سوریه شود. پیلای پس از شرکت در جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل گفت که خواست یادشده را با اعضای این نهاد در میان گذاشته است.

 در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر مدعی شده که ۲۷ مرکز مخفی سازمان امنیت سوریه را شناسایی کرده که در آنها معترضان بازداشتی مورد شکنجه ماموران قرار گرفته و می‌گیرند.

 بنا بر ادعای این سازمان حقوق‌بشری دست‌کم ۲۶ مرکز شکنجه متعلق به سازمان امنیت بوده و یک زندان عادی نیز به این منظور مورد استفاده نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد.

درباره‌ی عبدالعزیز سلیمی

همچنین ببینید

قطر ۱۰هزار خانه سیار به زلزله زدگان ترکیه و سوریه هدیه می دهد

وزارت خارجه قطر از ارسال ۱۰ هزار خانه سیار به مناطق زلزله زده ترکیه و …

اسلام سیاسی، آری یا نه؟

اخیرا در ارتباط با اصطلاح «اسلام سیاسی» بگو مگوها و اظهار نظرهایی میان اهل دین …

آیا پروژه (هارپ) عامل زلزله اخیر ترکیه بوده است؟

از ساعات نخست زلزله ترکیه بار دیگر شایعات عجیب درباره احتمال وقوع زلزله بر اثر …

سریال تاریخی دیدنی (سلجوقیان بزرگ)

سریال تاریخی فوق العاده (قیام سلجوقیان بزرگ) بازخوانی مهمترین بخش از تاریخ فراموش شده ایران، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *